Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Satte moderna diodlampor i båten drar för lite så antika brytare leder inte tillräckligt för att slå till dem även lamphållarna leder dåligt.
  3. Köpte en påse BA7s LED lampor o bytte i knapparna, kolsvart Såg sen att lamporna är "bakmatade", dvs "jorden" sitter på centrumstiftet o ström kommer inifrån knappen så det blir att byt tbx till glödlampor igen.. Jag har bytt i mätarna o det funkade bra, har även bytt i några BA9s kontroll lampor, funkar i några men inte alla. Antar att det är "strömriktningen" som spökar...
  4. Reduktionsplikten kommer att fortsätta att spä ut det fossila tills det är 100% fönybart 2040, båtmackar säljer bensin o diesel men det kommer säkert minska där också. Våra bilar blir ju som Eile skriver lite som reservkraftverk, med kondens blir det fort tillväxt i diesel, lite bättre för bensin men kommer snart ikapp... En skrift i ämnet: https://drivkraftsverige.se/wp-content/uploads/2021/03/DS-Dieselbränsle-till-reservkraftverk-2021-A4.pdf
  5. Min syn på dagens soppa kvalite. Dagens soppa är färskvara inte som förr när den kunde förvaras länge. Jag kommer undvika sprit blandningarna så länge som möjligt på bensinbilarna, sprit drar åt sig vatten och era gammelbilar har öppna system och står länge med samma bränsle- ser ju hur dagens soppa ger beläggningar i förgasaren på båtmotorn om man inte tömmer flottörhusen sen om inte slangar byts till bättre kvalite kommer de svullna och tappa gummirester innan de läcker och orsakar onödig brand. mer sprit och tillsatser ger bara lägre energi vilket i slutändan ökar på driftkostnaden.
  6. Hej! Nu har jag kört ett tag på E10 bensin, brytarlöst tändsystem och blyfri topp. Motor en Volvo B18A med Zenith förgasare.Tycker det verkar fungera bra. Någon som har annan erfarenhet?
  7. Last week
  8. No. 216 on mobile.de https://home.mobile.de/CLASSICMOTORSALESDK#des_331060472
  9. Funderat en tid på nytt objekt men någon annan hann före med samma ide.
  10. Det viste jag inte. Det var sagt att den skulle bort innan jag tog över. Den kan man skippa då den inte används ä då. Tackar Eile
  11. Blogg har vi ingen. Galleri. Ja då går det ej att lägga upp bilder på forumet. Och alla som ligger där försvinner.
  12. Vissa saker kan väl plockas bort blogg och galleri tex, ett rent forum med bara download hade nog räckt bra för de flesta.
  13. Körde med LED H4 förra vintern, Kina skit med ett stort kylelement bakom, så de fåt inte plats i en TGB eller valp, de du länkade till Dock gav en upp. och jag är osäker på om de var godkända, Men lyset vart otroligt bra. Ställ ner det lite för det bli banne mej bländande för mötande. Det märkte jag fort.
  14. Ett alternativ om någon sitter med kunskap och resurserna och inte vill bara kasta ut dem för inget. Är att jag skriver över forumet på denna, Har dock ganska hårde krav. Ingen reklam. Om den ej har att göra med företag som säljer utrustning eller delar inom intresseområdet. Reklamen får ej styra forumet utan skall styras av den som söker som medlem, om de vill se den aktuella reklamen eller ej'. Hålla samma goda ton som vi uppnått här efter 15 års drillande Inga konstiga länkar till kontaktannonser . Sex sidor. Spel och liknade. Politik hör inte hemma här, så vid
  15. Fick detta från Invision Community i dag- Hur vida deras "överlägsna" support är låter jag vara osagt. men de hänvisar mej då hela tiden till någon annan. Det är väll dem vi ligger på förutom webbhotellet Crystone. Hello! I’m writing to you to let you know about a few changes to your Invision Community license. Don’t worry, it’s not bad news, but there is a price increase, so let’s get that out of the way first and then get onto the good stuff. We’re switching to annual renewals with a modest price increase. The new renewal cost changes are as follows (per year)
  16. Dom har väl blitt mindre jobbiga, när jag monterade min kraftuttagsdrivna vinch på c303an åkte jag på regbesiktning med vägning på krönt våg. Detta var i mitten av 90 talet. Komiskt nog fanns denna våg hos Volvo i Olofström
  17. Det er bare å ha en originalfordeler i reserve. Den tar ikke stor plass. Fordelen med elektronisk er at den er like god over tid. Gammaldagse stifter er bare bra når de er nye, og blir dårligere dag for dag.
  18. Traditionella system har funkat bra så länge jag åkte bensinbilar med det krävdes ju att man justerade allt rätt. Men okunskap var även stor på den tiden. ang 123 system mm så ett bra ex är henry cave valp/felt resa ner mot varmare länder med bensinmotor - han hann inte så långt innan det blev strul och ingen hade delar- däremot hade ett vanligt system gjort att man slapp bekosta bärging from tror det var corsica till norge.
  19. Jag gav 3400kr för min fördelare. För mig är den värd varenda krona! Har kör en del nu och tankar inte lika ofta, så nog har min Valp blivit en "miljöbil" nu... Tomgången är lugn och fin, går jämnt i hela registret. Hel nöjd!
  20. Okei. Det var tråkigt. Skulle gjerne hatt kontaktinformasjonen til Erik så jeg kunne ha hørt om han hadde bildene. Jeg prøvde å sende han en melding her på forumet så jeg håper han fortsatt er aktiv.. Tusen takk for svar!
  21. Tyvärr låg dem på en fotodelnings sida. Början till molnlagring typ, Pix Box hette det som många av oss använde. Men helt utan förvarning stängde den ner. Och alla länkarna till fotona blev förstörda. Erik var med och startade forumet med Andras och Daniel . Vi som postade mycket och länkade med foton. Fick där en omöjlig uppgift. Det var flera års skrivning med foton som blev raserat då fotona försvann. När det blev möjligt att ge medlemmarna mer foto utrymme. På själva forumet . Hade ingen tid att leta på foton och skriva om allt. Möjligt du kan kontakta Erik för bilder. H
  22. Bumpar mitt inlägg, nån med erfarenheter???
  23. Skulle gjerne hatt bildene til denne tråden. http://terrangbil.net/forum/index.php?/topic/3341-tgb13-crew-cab/
  24. Jag skuttade emellan tgb som stod här och min c202 och mot c202 stolarna är skillnaden i mått minimal så det borde gå bra att få dit.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...