Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Last week
  3. Jag har en sjukpension i grunden. Har en del vilande och så får man jobba några några timmar i månaden utöver det. Så jag reder mej nog. Har fått jobb om jag vill redan. Förra arbetsgivaren vill ha mej till några projekt.. Så har jag förfrågningar om mer renoveringar och ombyggnationer av växellådor och liknade. Så jag har att göra. Men även tid till dottern och familjen. Sitter just nu fast i Värmland och väntar på att någon däck verkstad öppnar. Allt stängt i helgen och jag fick in en sten genom däcket mitt i ödemarken. Men det reder sej med det med.
  4. Unimog-Terrano-klon a 30k 3 st "lätt" frysta Chevy 305'r som medskick vid snabb affär! https://www.blocket.se/annons/varmland/terrangbil/88180692
  5. Svarade på en annons men känner att jag inte orkar med jobbet, tror detta är ett riktigt fynd. lägger upp säljaren bildarkiv om annonsen kommer ändras på blocket, varvsbyggd , beställd av säljaren troligen till en helt hutlös kostnad och nu 85K. https://photos.app.goo.gl/gCiZqkas9vkWk8x67 . nuvarande blocket annons:https://www.blocket.se/annons/varmland/motor_skepp_husbat/87676484
  6. Vid en blocket affär nyligen blev jag bekant med en reg-bes-kille , el-reging lät intressant fick några tips, vad jag hört ska även en elbil skrot finns här nu i småland. Men det är småbilen med vanlig koppling som inte går att köra längre hyndan går bra med automat och även c202 men där är det mest att klättra in och ur som är svårt, skaffade en pall förra året till camper delen men har funderat på någon form av teleskop steg. Hansen@ Såg dina bilder på bakaxel klumparna, såg väldigt bra ut, tror inte du får problem att hitta något nytt att försörja dig på, men med hälsoproblem borde du nog se till att lägga en sjukpensions del i botten , om inte annat kan det minska stressen på försörjnings jakten nu när du har barn att ta hand om, och barn går inte i reprise.
  7. @eileSå det står alltså inte på förrän automatlåda o handgas är installerade, hydraulisk insteg m(skotare och förarstolen ombyggd till stressless likande fåtölj i formsydd skinn då?? @H.Hansen Arbete är ju alltid bra o ha, men sen är frågan om balans mellanlön/sjukskrivning och arbetstider @garridhu Eller är det så att det är den långa semestern som inträder??
  8. I saw myself and my tgb 1111 in two Pictures.
  9. Ural lastbil på Klaravik https://www.klaravik.se/auction/product/lastbil-ural-375-6x6
  10. Är fortfarande intresserad av en säkrings brygga. Kan nu vänta på posten. Då det ej är panik att ha den innan jag åkte.
  11. Dette ligger på Facebookgruppa VOLVO C303 and TGB. https://www.facebook.com/groups/38340479905/permalink/10157813000619906/
  12. Nice collection! I spotted my fathers 1111 in one of the pictures I think I might have some pictures that I didn't see among yours on a hard drive somewhere.
  13. Här är en 13.5 tons pro comp ryckstropp, funkar väldigt bra på TGB11, 13 och liknande storlekar på bilar.
  14. And a couple more robots for good measure
  15. And the Robots plus a few offs and ends
  16. Lets start with the older 90mm variant 90 mm Army Service 1.bmp 90 mm Army Service 14.bmp
  17. Well hello! I am hoping this will be a thread where people can post pictures of their TGB 1111 as well as any stories. The first link is a drop box repository of every most TGB 1111 picture I've found on the web sorted by 90mm vs Anti-Tank missile sub sorted by any army unit number. Please add pictures and I'll download and add them to the drop box. I think it makes a great reference for someone looking to purchase, explore or set up their own, either stock or another configuration. Every TGB 1111 I've found on the web If you see yours them please speak up! Some of these are pretty low res pictures, especially the earlier army service pictures. If you have a good high quality photo I'd love to replace or supplement what's already there.
  18. Har haft det i många år men nu börjat bli lite väl glappigt för vanligt bilkörande med koppling.
  19. Hoppas det hjälper då Eile Tråkigt med värk.
  20. Fick idag en cortison spruta får se hur det verkar hade hoppats v-knä ska klara bilkörning med koppling, hade hoppats på lite körning med "laplandern" i sommar även om det blir den sista, artrosen börjar ta rejält på lederna, glad jag byggde om hela pedalstället för några år sen kortslagigt och ändå rejäl utväxling.
  21. Hm jag vart uppsagd i går. Sjunkande spannmåls priser. Då vart jag tydligen för dyr att ha Undrar vad man skall hitta på nu då .
  22. För mig började detta år väldigt bra. Jag vill önska att du lyckas 2020, vad ni planerat. Min semester började den 30 december och slutar imorgon. Jag hade fest i går, så jag var tvungen att städa upp huset" Reklam länk bort tagen då den ej är relevant för forumets inriktning. " Redigerad av Admin. .Snart är semestern alla hjärtans dag. Glöm inte att köpa presenter till dina nära och kära!
  23. Det finns faktiskt en ännu senare version, vilket syns på antalet pendelarmar i förhållande till antalet bärhjul. Om du kollar på den du länkade så delar två första och två sista på varje sida samma bärarm, detta ger ett högt specifikt marktryck = obra. I allra senaste versionen har de individuell fjädring för varje bärhjul, en utveckling som bara tog dem 15 år att inse... Koppling/broms-styrning är kattskit och har egentligen bara använts för att det är simpelt, inte för att det ger nån ökad traversering av terräng, snarare tvärtom. Att Howe&Howe har nån sorts elektromekanisk servo som "slätar ut" bristerna kan man ju fundera kring, varför inte bygga en dubbel differential-styrning med hydraulisk servo på en gång? Fransoserna gjorde ju det redan 1920. Fjädringen vet jag inte om det är christie-fjädring. Av de ww2-vangnar jag känner till åt den fjädringen upp utrymme inne i vagnen och inte utanför i aggregatet. Ripsaw har ovanligt mycket fjädringsväg (ju mer ju bättre). Bandspänningen kan jag inte heller klaga på. Som det kanske märks är jag inte så hel-impad av den och det har mer med frågan: "vad betalar man egentligen för?" att göra. Kolla på filmer när de kör med den, nästan alltid på hård mark eller lite snö. Så nä, i min värld är det en överhypad bandvagn med sämre terrängegenskaper än vad den borde ha för sin prisklass som marknadsförs till lättimponerade amerikaner som tror att den är en "tank". Iofs har de själva sagt att målgruppen är VVIP. Vad jag däremot tror lite på är deras MS-1 från typ 2004 som obemannat markfordon, men inte som de tänkte utan som en rekogniserande moderfarkost åt en stor UAV (som "milrem" från Estland många försvarsmakter tittar på nu). Lustigt nog är det bara bandspänningen i princip som har överlevt från den till idag trots att allt var så fruktansvärt skitbra när det begav sig
  24. Hej Är det nån som vet hur det gick för Jesper r med hans planer på byta till en B6304 motor i C303:an eller kanske om nån annan gjort detta?
  25. Vet inte hur 303 och fd51 lådans adapter ser ut men c202 växelådsfäste/adapter styr upp ingående drev och detta gör att det blir enkelt med bolt on eller en hardyskiva. M-47 lådorna passar nästan bolton något extra bulthål får göras men de flesta hål stämmer tror även någon av automaterna borde stämma om man tar bort sista struten.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...