Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Ural lastbil på Klaravik https://www.klaravik.se/auction/product/lastbil-ural-375-6x6
  3. Är fortfarande intresserad av en säkrings brygga. Kan nu vänta på posten. Då det ej är panik att ha den innan jag åkte.
  4. Dette ligger på Facebookgruppa VOLVO C303 and TGB. https://www.facebook.com/groups/38340479905/permalink/10157813000619906/
  5. Last week
  6. Nice collection! I spotted my fathers 1111 in one of the pictures I think I might have some pictures that I didn't see among yours on a hard drive somewhere.
  7. Här är en 13.5 tons pro comp ryckstropp, funkar väldigt bra på TGB11, 13 och liknande storlekar på bilar.
  8. And a couple more robots for good measure
  9. And the Robots plus a few offs and ends
  10. Lets start with the older 90mm variant 90 mm Army Service 1.bmp 90 mm Army Service 14.bmp
  11. Well hello! I am hoping this will be a thread where people can post pictures of their TGB 1111 as well as any stories. The first link is a drop box repository of every most TGB 1111 picture I've found on the web sorted by 90mm vs Anti-Tank missile sub sorted by any army unit number. Please add pictures and I'll download and add them to the drop box. I think it makes a great reference for someone looking to purchase, explore or set up their own, either stock or another configuration. Every TGB 1111 I've found on the web If you see yours them please speak up! Some of these are pretty low res pictures, especially the earlier army service pictures. If you have a good high quality photo I'd love to replace or supplement what's already there.
  12. Har haft det i många år men nu börjat bli lite väl glappigt för vanligt bilkörande med koppling.
  13. Hoppas det hjälper då Eile Tråkigt med värk.
  14. Fick idag en cortison spruta får se hur det verkar hade hoppats v-knä ska klara bilkörning med koppling, hade hoppats på lite körning med "laplandern" i sommar även om det blir den sista, artrosen börjar ta rejält på lederna, glad jag byggde om hela pedalstället för några år sen kortslagigt och ändå rejäl utväxling.
  15. Hm jag vart uppsagd i går. Sjunkande spannmåls priser. Då vart jag tydligen för dyr att ha Undrar vad man skall hitta på nu då .
  16. För mig började detta år väldigt bra. Jag vill önska att du lyckas 2020, vad ni planerat. Min semester började den 30 december och slutar imorgon. Jag hade fest i går, så jag var tvungen att städa upp huset" Reklam länk bort tagen då den ej är relevant för forumets inriktning. " Redigerad av Admin. .Snart är semestern alla hjärtans dag. Glöm inte att köpa presenter till dina nära och kära!
  17. Det finns faktiskt en ännu senare version, vilket syns på antalet pendelarmar i förhållande till antalet bärhjul. Om du kollar på den du länkade så delar två första och två sista på varje sida samma bärarm, detta ger ett högt specifikt marktryck = obra. I allra senaste versionen har de individuell fjädring för varje bärhjul, en utveckling som bara tog dem 15 år att inse... Koppling/broms-styrning är kattskit och har egentligen bara använts för att det är simpelt, inte för att det ger nån ökad traversering av terräng, snarare tvärtom. Att Howe&Howe har nån sorts elektromekanisk servo som "slätar ut" bristerna kan man ju fundera kring, varför inte bygga en dubbel differential-styrning med hydraulisk servo på en gång? Fransoserna gjorde ju det redan 1920. Fjädringen vet jag inte om det är christie-fjädring. Av de ww2-vangnar jag känner till åt den fjädringen upp utrymme inne i vagnen och inte utanför i aggregatet. Ripsaw har ovanligt mycket fjädringsväg (ju mer ju bättre). Bandspänningen kan jag inte heller klaga på. Som det kanske märks är jag inte så hel-impad av den och det har mer med frågan: "vad betalar man egentligen för?" att göra. Kolla på filmer när de kör med den, nästan alltid på hård mark eller lite snö. Så nä, i min värld är det en överhypad bandvagn med sämre terrängegenskaper än vad den borde ha för sin prisklass som marknadsförs till lättimponerade amerikaner som tror att den är en "tank". Iofs har de själva sagt att målgruppen är VVIP. Vad jag däremot tror lite på är deras MS-1 från typ 2004 som obemannat markfordon, men inte som de tänkte utan som en rekogniserande moderfarkost åt en stor UAV (som "milrem" från Estland många försvarsmakter tittar på nu). Lustigt nog är det bara bandspänningen i princip som har överlevt från den till idag trots att allt var så fruktansvärt skitbra när det begav sig
  18. Hej Är det nån som vet hur det gick för Jesper r med hans planer på byta till en B6304 motor i C303:an eller kanske om nån annan gjort detta?
  19. Vet inte hur 303 och fd51 lådans adapter ser ut men c202 växelådsfäste/adapter styr upp ingående drev och detta gör att det blir enkelt med bolt on eller en hardyskiva. M-47 lådorna passar nästan bolton något extra bulthål får göras men de flesta hål stämmer tror även någon av automaterna borde stämma om man tar bort sista struten.
  20. Jag bytte kaross och gjorde en reg. besiktning med hjälp av SFRO så jag har inte direkt platsbrist i mitt motorrum. Det är D-Jetronic system och det har fungerat ok än så länge….. Jag har varit inne på eftermarknads grejor men i slutänden är det ändå bara en B30E med allt vad det innebär. Visst att byta till en helt annan motor kräver en hel del men största problemet är adaptern mellan automaten och fördelningslådan.
  21. Nu har jag fått tag i delarna!!!
  22. ..och då kom nästa tanke. Är det D-jet eller K-jet på B30in du har? Eller har du kört med eftermarknads sprut?
  23. Jag är nyfiken på B30E monteringen.. fick du plats eller fick modifiera mycket? Hur tycker du pålitligheten är i mekaniska sprutet i skogskörning?
  24. Någon som har en säkrings plint till TGB 11-13-20, och kan avvara/sälja den, helst på vägen mellan Typ Mjölby/Motala, Askersund, Laxå eller Örebro, mot Kristinehamn och sedan Karlstad så upp mot Sunne och Torsby. Jag åker den vägen på Torsdag, och kan göra en avstickare för att hämta upp. Skall upp till min reservdels REO och vagn, samt hälsa på lite bekanta efter vägen, och ha lite "semester" Tänkte jag kunde byta den åt han när jag ändå var där, vi har ett kupé fläkt reglage eller en en trasig fläkt att kika på, och en orsak kan ju vara säkrings bryggan då jag vet att den varit slapp i fjädringen av säkringshållarna sedan förut, så byte till en annan, är kanske lösningen på många sådana där små irriterande fel, där snurra på säkringen eller byta ofta är lösningen,
  25. Hej jag skall upp till min vän I Torsby trakten på torsdag. Och han är i behov av en bättre säkrings plint än den han har i sin TGB 13. Så jag söker en sådan, som jag kan hämta upp efter vägen, Har inte tid att invänta posten, då man inte vet hur deras leverans tider är, Jag tänkte byta den åt han när jag väl var där. Jag åker Motala-Askersund, där kan jag välja Laxå och sedan mot Degefors - Björnefors, eller köra över Örebro Karlskoga och sedan Kristinehamn, Så Karlstad och därifrån mot Sunne och Torsby, Kan göra en liten avstickare om det krävs. Kan nås på Tele Noll 768 2934 noll 1 MVH Hasse
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...