Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Fn för att bli äldre. Idag bara suttit under SKPn och skruvat broms. Jo, suttit upp med huvudet in i hjulhuset för att nå bultar mm. Det är mer rymligt än under en 11a. Inga extrema positioner eller ansträngningar. som belöning redan ont i kroppen
  3. Today
  4. Så här ser bromsanläggningen ut innan man börjar riva i den. Huvudcylindern är original och bromdboostern sitter på en konsol som skruvats fast i efterhand. Boostern är en Hydrovac från Bendix corp. Gummibälgen som skyddar cylindern har ruttnat och pistongen skramlar runt i cylindern. Gissar att det kommit in en massa vatten och att saker har frusit sönder i den köldknäpp som var i slutet av november. Har hittills fått loss allt utom röret som går uppåt till reservoaren. Det är rejält rostigt och jag får nog såga av det.skruvarna i övrigt har varit anmärkningsvärt snälla. Då långt iaf.
  5. Yesterday
  6. En overhead funkar oxå ganska bra, gjort lite väggmålningar -sagofigurer på det sättet.
  7. Bild stulen från Twitter, om hur man målar cammo mönster i Polen
  8. Last week
  9. Tack Hasse.. ja, det tar ju tyvärr en jäkla tid. Men man slipper nog göra om det senare. Kristaga>> Nja vet inte än då jag bara sett det i garaget. Kallt vit/blått ljus och lyser nog ungefär som orginallyktan med tre glödlampor i. Fördelen är att dessa är ju helt täta och varken slocknar eller tränger in smuts under vattenytan i geggan.
  10. Svana , Jag blir imponerad som vanligt, Tusan ni gör det ordentligt när ni väl börjar Själv har jag fått hem shims ringar, något jag glömt av. Så nu är det ihop sättning av diffar på schemat, snö blask ute men det blåser inte i alla fall. så det går att hållas i "bryggeriet" och skruva utan bekymmer
  11. Hvor har han kjøpt ryggelyset (backljuset) hen? Virker det bra?
  12. Husk at bakakselen ligger under fjørene.
  13. @ JDW: tack så mycket för den värdefulla hjälpen, kommer att ändra CAD filen så snart som möjligt, ock tack för detaljbilderna, det är inte lätta att hitta på google. Det kommer till hands eftersåm jag vill att alla synliga delar är korrekt representerade, även på undersidan. Ja, modellen är egen, håller på med den i fritiden och hittils har jag inte hunnit med kupè, motor, växellåda, fjädring, framaxel mm. Det är ok att dela med mig, beror bara på vad du anser om noggranheten; jag baserar ritningen på allt jag hittar på nätet så den stämmer ju aldrig 100% men jag försöker närma mig så gott jag kan. Använder Rhinoceros 3D om du undrar.
  14. Ja Obelix har ju lagt det mesta med bilar på hyllan, Han är dock med ut med jämna mellanrum och fikar på klubb möten, mm. Men det vore kul om ni kom ner, Var på julbord med klubben i helgen som var, och sov kvar hos markägaren med familj, så vi han med att prata en hel del om detta. Tycker faktiskt de är väldigt generösa som ger oss 3 dagar för samma pris som enbart SOT kostar. Vi diskuterade lite körning för de tunga och även för övriga, det finns faktiskt en hel del att erbjuda, både för de som gillar att utmana både sej själv och bil, samt för de som har lagt 3 år på att fixa varenda mutter så de nästan är för fina att ta ut i skogen. Skall se om vi kan få dit några försäljare med om det ser ut att bli intresse. De i Klubben var öppen för förslag, Som bestämt måste någon hålla i som huvud ansvarig när vi ordnar något nu, så inte styrelsen och de som bor där får göra allt jobb, men jag har lovat att se till att hålla i våran del, så blir det andra son styr över själva SOTen. Tror det kan bli riktigt bra.
  15. Längesedan jag skrev så det är dax för en teaser igen.. Min och Mickes Tgb11 och 13 mekas det med sex kvällar i veckan och varje helg. Micke småpysslar med detaljer och gör klart sista elen och har precis börjat med sina axlar. Jag visar bild på hur min snorkelbygge kommer bli, är halvvägs punktad nu. Sedan blir det helsvets och polering. Och spruta epoxygrund och grönt inuti skåpet. Sedan blästra och lacka alla lösa delar och återmontera. Slutligen i med nya motorn.
  16. Det där ska nog vi snacka om i vårt gäng också här från södra Sthlm. Vore ju jäkla bra tillfälle att få lära känna Olerums offroadspår. Det har jag ju tänkt göra sedan jag och Obelix hade mycket kontakt vid 2011, men blev lixom aldrig av..
  17. Nej var en som ägde denna i dalarna ovan mora. Gick att pruta relativt mycket då det var mycket plåt som var svetsat och han visste inte så mycket om den. Körde hem den utan större problem, var bara jordfel på blinkers samt laddlampa som var trasig men tog från 140a så funkade allt igen. Själv bor man bredvid Gnesta i södermanland.
  18. Hejsan Det jag hittar är lager beteckning: Rullager SKF-32212, volvo-11075 //Diffen
  19. Min nyligen införskaffade valp L3314HT efter 6 timmar körande från dalarna. Grå och militärgrön dock inte den mest original man kan hitta men blir en kul bil att hålla på med! Fick med 5st nya däck också med kvitto.
  20. Det blev ingen affär med denna valp då bad en vän som hade vinterstuga utanför umeå att åka och kolla på den. Den gick orent samt knakade fram på lågväxel 4x4. Olja trycket gick lite upp och ner mellan 4 bar och 1.5 bar och kylaren läckte undertill. Detta kändes då som en affär som ej skulle gå vägen särskilt inte med 70 mil enkel resa. Har nu inför skaffat en annan valp l3314HT 1967 som är nyligen besiktad men har lite arbete i kaross men fin i ram och går fint i motorn. Inga missljud från låda och orignal vinsch med ny vajer. Nybytt huvudbromscylinder samt bromsar runt om. Fina bromsrör till allt också. Ska byta lite vätskor framöver i mellandagarna och ta tag i elen då 50% av alla kablar är fuldragna (nästan bara strömtjuvar). 5st Nya däck (8 månader gamla) med kvitto också på det. Så detta kändes mer vettigt samt en bra slant billigare (gav 27k)
  21. Blästra, måla om, försöka fixa lockuppen till att börja med. =)
  22. Earlier
  23. Kul projekt! Hade varit roligt att se hur det går med konstruktionen. Är det en egen 3D-modell? Om den stämmer bra, är det något du skulle kunna tänka dela med dig av?
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...