Gå till innehåll

All aktivitet

Detta flöde auto-uppdateras

  1. Idag
  2. Jag är redo att ta över driften av hela forumet och stå för alla kostnader, åtminstone som ett första steg. Det mest kritiska nu är att få ner våra höga driftkostnader och göra lite grundläggande underhåll. Det finns alternativa sätt som jag också kollat på, ett exempel är att lägga ut driften till IPS som faktiskt tar ett helhetsansvar med hosting, uppdatering av forummjukvaran och support, men det finns andra risker med det, som att driftkostnaden ökar igen, och att ingen vet hur mycket de höjer priserna över tid om vi väljer den vägen, eller hur "fast" vi då är där. För transparens: Min plan just nu, om Hansen är på, är att jag får ta över nuvarande avtal mot Crystone och IPS så jag får framtida fakturor, och så jag kan kontakta dem som kund och få deras hjälp med konton och åtkomst som krävs för att påbörja en migrering till min egen server. Jag har rekryterat hjälp från några vänner som är proffs på detta då det är i utkanten av min egen expertis, så jag känner mig trygg med att det blir bra och går säkert. Syftet med att migrera är både att få kontroll på tekniken kring forumet så vi vet hur man flyttar till annan hosting och får faktiska valmöjligheter, men också för att direkt minska våra driftkostnader så mycket som möjligt och få lite andrum så vi kan titta på alterantiv och i lugn och ro ta beslut om vad vi tror är bästa vägen frammåt. När vi migrerat till min server, som är gratis, borde bara domännamnet och IPS-forumkostnaderna kvarstå, vilket borde vara runt 250kr resp 150$ per år, så vi borde kunna hamna på runt 2000kr totalt/år vilket är mycket mer hanterbart än det vi har nu.
  3. Skriv bara hur och vart de ska betalas/doneras så kommer de nog in lite.
  4. Okej. Jag har skrivit med Tamaz. Möjligen ha han en lösning. Ha har en server. Dock är vi lite akut efter med underhållet. Skall kolla om han kan se på det. Vill någon hjälpa till skall jag ta fram några betal lösningar som är frivilligt.
  5. Jag har fått erbjudande om att ha reklam här nyligen. Casino och spel tjänster liknade. Ej Aktuellt
  6. Igår
  7. Om jag begriper rätt kommer dessa 2 gånger om året. Denna betald i dag. Samt 3000 kr på en räkning samt domännamns räkningen.
  8. The front axle is engaged (four wheel drive is engaged). Since there is no centre differential on the L3314 this situation will occur.
  9. Senaste veckan
  10. Var hittar du sån här livsnödvändig information?
  11. M5138-311020-1 TGB 311B BROMSUTTAG TYP DUO MATIC FRAM OCH BAK MED HÅL FÖR LASTKRAN 1,5 TONMETER. Är i stort sett det som skiljer på B-modellen.
  12. Hej, nån som vet skillnaden mellan A resp B på tgb 30
  13. ja den är färdig, lite hiskeliga priser bara för en proffelösning... Den andra 'r det väl mer att få fast ventileringen som man kan skicka ut igen.
  14. En sån där körde jag med flera år med på en gammal japs pickup. Funkar bra. Många båtägare kör väl så.
  15. Alternativt denna, kanske går att sätta slang till lufthålet med för att slippa lukt. https://www.nordiskcampingutrustning.se/shop/proplus-adapter-till-6477p.html?CookieConsentChanged=1
  16. Kanske denna kan funka? 😃 https://gelins-kgk.se/produkt/bransleslang-for-jeepdunk/
  17. Håller inte riktigt 42cm över asfalten...
  18. Ska skifta tanken, och det lär väl se ut som hvete under där så jag ser lite slip o uppfräschning. Bakre kofångaren börjar dessutom bli lite gisten och när man dragit helstam på kulan så har den börjat skruva sig... Den är ju inkorporerad med ramen, så jag tänkte att när tanken är borta så är det bättre att skära o bygga nytt. Men om man då skulle behöva köra med dunk som tank ett tag, det är ju enkelt med en slang upp genom hålet över tankmätaren. Men hur löser man en tät koppling mellan slang o dunk? Ska funka att köra utan vaccum och inte stinka i hytten. Finns nån smart universallösning för det?? Att lägga nya tanken i skuffen är ju en ide, men då behöver man täta påfyllning o ventileringen...
  19. Tidigare
  20. Jaha, då har även JDW för sista gången besökt Bilprovningen, dagen till ära med blankt papper. Även om Vattenfallsverket registrerade sina 1976, så är den besiktad o godkänd på 50 års dagen. lite gnäll att det var dags o byta kulhandske på kärran och att det drog lite snett vid bromsprov kommenterades med ”men du kör väl aldrig fort…” De insåg risken med att hänga på avgasutsugen på avgasröret så de lät bli… Ganska uppsluppen stämning o det var med visst vemod de sa adjö, då det tydligen inte är så många Volvo C30 XC som besiktigas på Opus Välsviken. funderade på att tanka innan, men de hann o se 4,1 på mätarn så det var det som bokfördes! så på ca 1 vecka har Kuga, JDW o kärran fått blankt papper!
  21. Det löste sig med en stridsbåt istället 😎
  22. Google FU-ade och den bult som i verkstadshandboken heter 950021-6 är en UNC 10-24x1/2 Nu beställde jag insex från kullager.se
  23. Nån som har kill på dimeschangen på bultarna tankmätaren sitter med i tanken? Eller om man ska dra i en mm tapp...
  24. Nej, trupprep utförs vid behov/tillfälle. Första gången man kollade efter skador var efter körning, men det behöver inte betyda att man utför lagningen då.
  25. Så du menar att knacka ut skärmkant var under daglig tillsyn (visst gäller det att leta vikt o det kanske är en fördel att det ger sej nånstans om det blir tjockt med grejjer, annars kanske nåt annat än Al vore på sin plats...)
  1. Ladda in mer aktivitet
×
×
  • Skapa nytt...