Gå till innehåll

All aktivitet

Detta flöde auto-uppdateras

  1. Idag
  2. Skriv bara hur och vart de ska betalas/doneras så kommer de nog in lite.
  3. Okej. Jag har skrivit med Tamaz. Möjligen ha han en lösning. Ha har en server. Dock är vi lite akut efter med underhållet. Skall kolla om han kan se på det. Vill någon hjälpa till skall jag ta fram några betal lösningar som är frivilligt.
  4. Jag har fått erbjudande om att ha reklam här nyligen. Casino och spel tjänster liknade. Ej Aktuellt
  5. Igår
  6. Om jag begriper rätt kommer dessa 2 gånger om året. Denna betald i dag. Samt 3000 kr på en räkning samt domännamns räkningen.
  7. The front axle is engaged (four wheel drive is engaged). Since there is no centre differential on the L3314 this situation will occur.
  8. Senaste veckan
  9. Var hittar du sån här livsnödvändig information?
  10. M5138-311020-1 TGB 311B BROMSUTTAG TYP DUO MATIC FRAM OCH BAK MED HÅL FÖR LASTKRAN 1,5 TONMETER. Är i stort sett det som skiljer på B-modellen.
  11. Hej, nån som vet skillnaden mellan A resp B på tgb 30
  12. ja den är färdig, lite hiskeliga priser bara för en proffelösning... Den andra 'r det väl mer att få fast ventileringen som man kan skicka ut igen.
  13. En sån där körde jag med flera år med på en gammal japs pickup. Funkar bra. Många båtägare kör väl så.
  14. Alternativt denna, kanske går att sätta slang till lufthålet med för att slippa lukt. https://www.nordiskcampingutrustning.se/shop/proplus-adapter-till-6477p.html?CookieConsentChanged=1
  15. Kanske denna kan funka? 😃 https://gelins-kgk.se/produkt/bransleslang-for-jeepdunk/
  16. Håller inte riktigt 42cm över asfalten...
  17. Ska skifta tanken, och det lär väl se ut som hvete under där så jag ser lite slip o uppfräschning. Bakre kofångaren börjar dessutom bli lite gisten och när man dragit helstam på kulan så har den börjat skruva sig... Den är ju inkorporerad med ramen, så jag tänkte att när tanken är borta så är det bättre att skära o bygga nytt. Men om man då skulle behöva köra med dunk som tank ett tag, det är ju enkelt med en slang upp genom hålet över tankmätaren. Men hur löser man en tät koppling mellan slang o dunk? Ska funka att köra utan vaccum och inte stinka i hytten. Finns nån smart universallösning för det?? Att lägga nya tanken i skuffen är ju en ide, men då behöver man täta påfyllning o ventileringen...
  18. Tidigare
  19. Jaha, då har även JDW för sista gången besökt Bilprovningen, dagen till ära med blankt papper. Även om Vattenfallsverket registrerade sina 1976, så är den besiktad o godkänd på 50 års dagen. lite gnäll att det var dags o byta kulhandske på kärran och att det drog lite snett vid bromsprov kommenterades med ”men du kör väl aldrig fort…” De insåg risken med att hänga på avgasutsugen på avgasröret så de lät bli… Ganska uppsluppen stämning o det var med visst vemod de sa adjö, då det tydligen inte är så många Volvo C30 XC som besiktigas på Opus Välsviken. funderade på att tanka innan, men de hann o se 4,1 på mätarn så det var det som bokfördes! så på ca 1 vecka har Kuga, JDW o kärran fått blankt papper!
  20. Det löste sig med en stridsbåt istället 😎
  21. Google FU-ade och den bult som i verkstadshandboken heter 950021-6 är en UNC 10-24x1/2 Nu beställde jag insex från kullager.se
  22. Nån som har kill på dimeschangen på bultarna tankmätaren sitter med i tanken? Eller om man ska dra i en mm tapp...
  23. Nej, trupprep utförs vid behov/tillfälle. Första gången man kollade efter skador var efter körning, men det behöver inte betyda att man utför lagningen då.
  24. Så du menar att knacka ut skärmkant var under daglig tillsyn (visst gäller det att leta vikt o det kanske är en fördel att det ger sej nånstans om det blir tjockt med grejjer, annars kanske nåt annat än Al vore på sin plats...)
  25. Skulle flytta på vagnen häromdan och fick hjärnsläpp när jag skulle starta. Av någon anledning startade jag utan ha kopplingspedalen nedtryckt och naturligtvis var ettan i och 202:an parkerad framför... Vagnen hoppade igång och jag hann få stopp på maskinen innan nåt värre hann hända, så det slutade bara med en intryckt framskärmsbalk på pebban som tur var, 202:an fick bara ett skrapmärke. (Jag slutar aldrig bli impad av hur lättstartad den är, hann ju knappt jujja på starten innan den dragit igång både motorn OCH vagnen på 10 ton samtidigt ) Är det en propeller eller? En himla massa bonkande och rörtångande med dels brytspett blev det. Lite svetsandet också. Tadaa! Själva aluminiumstänkskärmen fick "bakas ut" efteråt för att komma på plats igen. Tro det eller ej, men det här jobbet är beskrivet som besättningsrep enligt iboken och inte som ett verkstadsjobb, trots att man förväntas värma och svetsa. Flera andra åtgärder är också brukaråtgärd av den här kalibern, som ex. shimsning av remskiva för att få rätt sträckning etc. Urvalet av värnpliktiga till besättningar på de här vagnarna när det begav sig måste ha varit bonnpojkar och bastarder till varvsarbetare Tackar, en riktigt pojkdröm som gick i uppfyllelse 🙂
  1. Ladda in mer aktivitet
×
×
  • Skapa nytt...