Gå till innehåll

Ledartavla

  1. Gravander

    Gravander

    Löjtnant


    • Poäng

      6

    • Innehålls Antal

      259


  2. H.Hansen

    H.Hansen

    Administrators


    • Poäng

      6

    • Innehålls Antal

      5 619


  3. Lollipop

    Lollipop

    Löjtnant


    • Poäng

      2

    • Innehålls Antal

      310


  4. Audi Quattro

    Audi Quattro

    Major


    • Poäng

      2

    • Innehålls Antal

      1 314


Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende på 2019-02-04 på alla områden

  1. @ Gravander Lite avis faktiskt- Har sneglat på annonserna om att de behöver folk i försvaret. Slängde in en luring hos tjejen, att jag funderade på att söka som fordons instruktör eller liknade, Förvånade nog så hon ja för fan, gör det. Men antagligen är jag för gammal, blir ju 49 år i maj,. Och att få friskhets intyg vete tusan om det går, klarade visserligens sjukvårdens tester med galans, Cyckel testet har de bett mej avbryta, eller jag fått sluta på grund av brist på tid. och det har ju gått 2 år sedan infarkten så jag är ju nästan frisk från det i alla fall igen Får nog hålla mej till att leka med de fordon jag kommer över . Sen vete tusan om Bonn låter mej sluta. Tror ärligt inte de reder ut det med en 20 åring utan körkort på ens traktor, och deras resor. och att lära upp en ny på mitt jobb, vet jag inte om de har tid med. snart vårbruk ju. De hade fullt upp att få någon som kunde ta eventuella kriser, och se till att lilldrängen sköter sitt, när jag drar på Svenska Rallyt när de är borta. det gäller 3 dagar. Jaja tusan vad skönt vi fick lite vinter här med nu, Snön stannade kvar. och jag fick tillbringa 1.5 timmar med att skotta snö med Lilla Blå i går, Vägen var plogad, men mina parkeringar och framför husen behövdes det tas. Tar och skottar till bryggeriet när det är ljust, inte värdens bästa lyse bakåt på Lilla Blå. Kedjorna hat tagit kabeln till back lampan märkte jag i går. I dag skall jag leka skogshuggare, och ta ner några gamla lönnar med en diameter på många meter. Hoppas de är ruttna invändigt annars räcker 15 tums svärdet långt i från till att nå igenom även om jag tar från alla håll. Sedan fylla pannan med dem och hoppas jag inte spränger dörren igen Fridens folks
    6 poäng
  2. Packat väskan för att åka med Försvarsmakten ner till Väst Afrika/Mali. Åker senare idag. Kör säkert i snön kamrater, jag kör i sand snart
    6 poäng
  3. du får gärna komma till Vingåker o provköra 30 bil eller40 bil för o se hur dom ska växla o få råd (har 30 o 40 bilar till salu också)
    1 poäng
  4. Jag hängde inte riktigt med på vad du skrev ovan, men jag skulle vilja sammanfatta det kort så här: - Trafiktillstånd behöver du bara om ditt förretag kör åt andra. Inte om företaget använder fordonet i tjänsten, eller kör sitt eget gods. - Färdskrivare behöver du inte om fordonet är tillräckligt gammalt och du inte kör yrkesmässigt, det vill säga åt andra. Färdskrivarreglerna för gamla fordon är olika i den svenska lagstiftningen och EUs. Men den svenska hänvisar till EUs. Så man kan inte riktigt avgöra vilken som gäller. Observera att även utan färdskrivare så gäller kör- och vilotidsreglerna, det är bara det att man får hålla ordning på dem själv. Till exempel med M7102-701060 PERSONLIGT TIDKORT. (Detta är min uppfattning, men läs på själv, och ha sedan med en kopia av lagtexten i handsfacket)
    1 poäng
  5. Hmmm, funkiga ljudet beror på bristande tändning på alla cylindrar när motorn är kall och på tomgång. När den är varmkörd eller varvar så låter den helt normalt. Har tillbringat dagen med att spåra sladdar, för att vara en bil som i princip inte har någon elektronik så finns där hårresande mycket sladd. 76 år av ackumulerade quickfixar. Jag rör INTE det där. Backkamera anläggningen får gå på löst 12 batteri tillsvidare. Sen är det inte helt trivialt att göra nya hål i pansarplåten. Har kännt lite på plåten med en fil. Det är nog inte bara att borra med en noname metall borr. Kan gå lite trögt tror jag. Det är inte härdhårt men sannerligen inte blötjärn.
    1 poäng
  6. Pga div aktiviteter har JDW stått sedan mellandagarna, och har fått vintermaskering Nåväl. skottade fram den o rensade av det värsta, bar ut batteriet som fått stå inne (bytte OK batteriet på garantin i somras, det KAN ju försvagats när det frös i fjol vinter...).. Lite småtuggande för att få fram bränsle så tickade B30 igång så fint. En tur "runt kvarteret" och det kom varmluft där det skulle o inga isproppar i kylsystemet.
    1 poäng
  7. Om du köper en hålmasonit som inte är målad på båda sidor rekommenderar jag att du gör det. Den kommer suga åt sig fukt annars och bli dålig. Även om du inte badar i bottenlösa gyttjepölar
    1 poäng
  8. Jag har glidit runt på classic motor med min 11 som har mängder med norsk krom, i gott sällskap med en massa andra vrak så rost/puts behöver du inte oroa dig för. Men offroad på riktigt lockar rätt bra det med. Det finns mer av sommaren att hänga på. Mycket i designen på chassiet är förbluffande modernt i sin utformning, det som inte är modernt är femit¤#5 miljoner smörjpunkter. Civilversionen från -45 har centralsmörjning Började besiktiga nipplar, har fått med en beskrivning på terrängbil m/42 SKPF del 1 från 1979 så bromsservona är med men inte det senaste, tyvärr saknar jag del 2 där jag antar att den mer lättlästa versionen av smörjschema och kanske vilka oljor de tänker sig till de olika smörjpunkterna är beskrivet. (tänker scanna in den och donera till manualarkivet) Motorn har både magnettändning och generator på 300W, ingen amper angiven, samt elsystemet är både 12 och 24 volt samtidigt.... Det är startmotorn som går på 24 volt. Fluken behöver nog vara nära mest hela tiden. inte för att det är så mkt el i bilen direkt. Tändföljden är angiven till 1243? verkar konstigt, kan det förklara det något funkiga ljudet? Motorn går bra men låter, udda. Kallas tydligen för "skakfyran" om jag förstår rätt. Finns ett strategiskt placerat hål i frontpansaret för startvev men den omnämns inte i beskrivningen, däremot är det särskilt detaljerat i beställningsunderlaget som tidigare ägare skaffat fram kopia på från scania, 42-43 var veven viktig.
    1 poäng
  9. Brynte till två gamla köksknivar, provade dem att finsnitta lite kyckling så det blev lite lite japan stuk på middagen, blev sugen på lite mer mat från samma håll av världen nu när ändå knivarna var tillräckligt vassa, så skickade iväg frun till affären för lite mer råvaror, drog sen ihop lite sushi det blev norimaki och marizushi. Ungarna var med och gjorde dem så fyllningen hamnade inte i mitten på alla, men goda var de ändå.
    1 poäng
  10. Ja kollar man på Silentswed så spolar dom ju vatten på sitt material och då rinner det ju av, men gissar att det kan ta upp vatten om man ska "bada" med sin tgb. Det äggformade materialet från BRL ser ju mycket luftigare/öppet ut så det utgår jag ifrån att det kommer suga upp vatten som en svamp men det borde även rinna ur igen. Jag har nästan inget äggmateria på vågräta ytor där har jag däremot det tunnare materialet från BRL men det ser tätt ut och tar nog inte upp vatten lika lätt. På alla golv där bak samt längst bak har jag bara asfaltsmattan under gummimatta så att det ska torka upp ev väta bra utan att sugas upp i något dämpmaterial. Sen har inte jag några större ambitioner att vara i bottenlösa gjyttjepölar eller montera snorkel och åka på undervattenssafari. Men låt mig köra ett år eller 2 annars och testa och utvärdera innan ni provar något liknande. Idag hämtade jag en skiva hålmasonit så nu ska jag börja fixa nya paneler där det behövs och klä dom med tyg.
    1 poäng
  11. Har köpt det mesta från BRL, deras silent coat produkter är väldigt bra verkar det som nu när jag jobbar med dom i x timmar. Sen har det varit bra pris ( kampanj ) på första lagret man ska lägga " asfaltsmsttan" väldigt länge så jag har köpt 3 omgångar bulk 4 kvm sådant till väldigt bra pris. Det släta grå/svarta materialet är silent coat Noise isolator 6 mm tjockt också från BRL Sen har jag haft 2 olika märken på det "ägg"formade materialet dels BRL men jag köpte även största delen från silentswed då dom hade lägre pris och produkten såg ut att vara densamma på bilderna. Men det skiljer på kvalitet silentcoat har en bättre baksida att klippa efter samt bättre klister med lite nylon väv i. Dock fäster klistret från silentswed jätte bra också men baksidan som är brun utan linjer var svår att jobba med när man ska klippa bitar som ska passa. Silentswed s material var lite mörkare också och aningen mindre " luftigt" på ytan.
    1 poäng
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+01:00
×
×
  • Skapa nytt...