Hejsan!
tänkte bara säga hej och visa min radiobandvagn. Bytte baknagnen mot en öppen som följade med vid köpet för det är roligare för medåkande om man ser nåt...
Kommer säkert en del frågor men ska läsa lite i forumet först...
Mvh marcus
Long time ago I build a complet silenent car, it was strange to drive, you had to look all the time on rpm meter, but it was wonderfull to drive longdistance, travel a lot with it.
Everything was balaced and a lot off lead capet was use to reduce vibration.
låter lite konstigt...min kopplar in "direkt" kan däremot ta en stund innan det släpper när man kör pga varvtalsskillnader
enda gången min framhulsdrift krånglade var när armen från membranet hade gängat upp sig i muttern så att rörelsen var för kort och klorna inte greppade i riktigt.
Kolla mebran/stag/vacumklockan på fördelningslådan så det funkar som det ska där
Tack!
Mycket är planerad men få se hur mycket jag hinner...
just nu blev den stående pga generatorn laddar inte men läste redan om ombyggnationen till biltemas 24v generator, troligtvis blir det nästa projektet.
har redan bytt den jävla kopplingscylinder som sitter nere vid kopplingen, värsta jobb fram till nu iaf...
är 1,96 och väger 140 kilo, var lite trångt i vagnen.
Kul när gamla bilar dyker upp denna sålde jag för 20K och då var den i show skick bla volvo hade den lånad som reklam bil bild från den tiden är med i annonsen tagen hos Finnvedens bil tror de begär ganska mycket mer nu.
Körde den några år tidigare som lätt custom byggd och prisbelönades 5 placering europa klassen lätt custom på Elmia -85.
Men efter den smälldes byggde jag tillbaks den till original bil.
För övrigt en av de första bilarna jag lackade.
http://topclassiccarsforsale.com/volvo/153305-1953-volvo-pv444-e-collectors-car-rare.html