Gå till innehåll

Ledartavla

Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende på 2019-02-16 på alla områden

  1. Tack alla för era svar, problemet är åtgärdat nu funkar klockrent. Det var ett rör som var tät från mangnetventilen bakom hytten tog i sär ventilen och gjorde rent allt. Fick även byta ut justerskruven till vacumklockan den gamla var avrostad vid stoppmuttern.
    2 poäng
  2. Spenderade hela dagen i Värmland och Norge, kollat på Rally Sweden. Underbar gemenskap i skogen. Samt fick se Grönholm köra in i vallen och snurra framför oss.
    2 poäng
  3. Inte idag men igår. Den lilla japanska traktorn jag använder att ploga med på gården har haft svårt att få upp tempen när det är kallt ute och jag misstänkte att det inte fanns någon termostat alls. Nu när det var lite varmare väder och plusgrader passade jag på att skruva lite. Udda storlekar på alla bultar, det mesta verkar vara 12mm, men jag är inte heller van att skruva japanskt. När alla kåpor var av passade jag på att montera en kontakt så det är enkelt att koppla på batteriladdaren i framtiden. Termostat fanns, men den var inte vacker. Tyckte den såg stängd ut när jag tog ur den, men vem vet? Låg temp på den, 76,5C känns lite svalt eller? Bytte till en ny 90C. Provkörde och det blev varmt och fint, men plötsligt stod det en stråle vatten ur kylaren. Jag som hade tänkt rulla ut och flytta snö. Tömde systemet och fick ur kylaren: Gick lös med brännaren och lödtenn, inte snyggt. Svårt att löda så tunt gods, värmen försvann snabbt ut i kylaren och luften, eller så blev det för varmt och metallen brann upp. Efter ett gäng försök kände jag att det får bära eller brista, jag kommer inte lyckas få det bättre. Till min förvåning verkar det hålla tätt! Ser bättre ut på temperaturmätaren nu. Tidigare låg nålen nästan konstant i botten för att ibland orka sig upp två fjuttiga sträck vilket inte kändes helt optimalt.
    2 poäng
  4. Nu är det dags för lite rödfärg på block och topp till min 13 bil.
    2 poäng
  5. Det ska koppla in och ur på direkten. Om du INTE har pysljud vid urläggningen som du skriver, och det är en 13 bil med magnetventilen ute bakom hytten, så är felet enkelt. Luftröret är igensatt på magnetventilen. Ta isär och gör rent och den går som klocka sen. Om felet kvarstår kolla membranet.
    1 poäng
  6. Nästa avsnitt ute på Motornörd Del 2
    1 poäng
  7. Visa fil Terrängbil m42 SKPF del 1 Ursprungligen uppladdad av lollipop. Inlämnare Wingflyer Inskickat 2019-02-14 Kategori Övrigt  
    1 poäng
  8. Visa fil Radioinstallationen i radiopersonterrängbil 9151 och 9152 Installations anvisningar av radioapparater i 9151 och 9152 med scheman Inlämnare RobZon Inskickat 2018-01-06 Kategori Volvo Sugga/TP21/RAPTG 915/Volvo 912 ochTL-varianterna  
    1 poäng
  9. Jag tjafsade ett bra tag som går att läsa tidigare i tråden. Släpet finns inte med i några register någonstans. Min metod var att alltid hålla trevlig ton, ringa handläggaren ofta (typ 2-3ggr per vecka) och fråga om status och vad mer jag kunde göra. Varje gång de gav mig en uppgift att gå på så la jag ett hyfsat försök att hitta något, och rapporterade sedan tillbaka vad jag gjort, hur långt jag kom i sökandet, och att ingen information gått att hitta. Detta fick jag från min handläggare under ärendets gång: Jag och mina kollegor har nu pratat om ditt ärende och kommit fram till följande: Börja med att vända dig till riksarkivet, landsarkivet och det militära arkivet och se om du kan få tag på handlingar som identifierar fordonet därifrån. Om handlingar fortfarande inte går att få tag på så får du inkomma till oss med en skrivelse där du uppger om vilka åtgärder du vidtagit och vilken efterforskning som gjorts gällande fordonets identitet och så får vi på ursprungskontrollen fatta ett beslut utifrån din skrivelse. Jag fick ett utlåtande från MFHF där deras "besiktningsman" styrkte att släpet hade sitt ursprung från civilförsvarsstyrelsen och var i originalskick. Det är möjligt att detta var "utvägen" för transportstyrelsen som då hade något (läs: vad som helst) att kunna motivera sitt beslut med och bli av med mig. Släpen tillverkades åt och användes av CivilFörsvarsStyrelsen, vilket går att utläsa från ID-skylten med CFS-nummer. Vad jag kan söka mig fram till existerar inget som heter Civilförsvarsföreningen, däremot finns föreningar på olika orter som heter "Ortnamns Civilförsvarsförening" som verkar ingå i Civilförsvarsförbundet. Civilförsvarsförbundet är i sin tur en egen organisation som funnits sedan 1937, parallellt med Civilförsvarsstyrelsen, och är uppenbart inte samma organisation. Civilförsvarsstyrelsen var en nationell myndighet som startades 1944 och lades ner 1986. 1986 fick Statens räddningsverk ta över de viktigaste funktionerna. Statens räddningsverk lades i sin tur ner 2008 och ersattes av MSB. Några register från Civilförsvarsstyrelsens tid över inventarier med hänvisning till CFS-nummer existerar inte någonstans vad jag kunnat hitta. Jonas, jag skickar ett PM med mitt ärendenummer för ursprungskontrollen, så kan du försöka hänvisa till det om du vill.
    1 poäng
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+02:00
×
×
  • Skapa nytt...