Gå till innehåll

Ledartavla

Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende på 2019-07-02 på alla områden

  1. Hej du kan få prova mitt spår som jag körde på midsommar med min 30. Den är numera Bergad och nytvättad
    3 poäng
  2. Den uppmärksamme noterade att det stod 'meddelande' men hinten är tagen, hehe:) Ny vattenpump till FC-motorn hittades hos Terräng-Axel, så underbart att man fortfarande får möjlighet att packa upp såpass gamla delar från vaxpapper och leveransfett. Remskiva och stigarrör hittades hos en stenhuggare i Karlskrona som renoverar en Volvo Rundnos, nymålat och numera monterat.
    2 poäng
  3. Problemet med den sekundära bromskretsen och pedalen som gick i botten trotts påfylld behållare verkar ha löst sig av att bilen låg på sidan. Kanske inte det smidigaste sättet att lufta bromsarna? Inget ont som inte har nått gott med sig eller? Måste dock återställa givaren som mäter tryckskillnad mellan kretsarna för bromslampan lyser fortfarande konstant.
    2 poäng
  4. Här är en till förresten, när jag bärgade Johan
    1 poäng
  5. Här är några från när jag själv övade winschningens ädla konst förra sommaren: Kul funktion att forumet nu lägger upp video länkarna "embedded"
    1 poäng
  6. Blinkers skall blinka både en gång om du ej har släp vagns elen inkopplad, och sedan bara en av lamporna, har du släpvagns kontakt inkopplad och lamporna är hela skall båda fortsätta blinka
    1 poäng
  7. Fixar handbroms. Bytt ut de totalt sopsluta stötdämparna mot bättre begagnade som låg hemma. Tro nog det är från en Jeep Wrangler. Lite grövre. Får duga tills nya kommer hem. Lite rost skydd. Och putsat av rost på flaksidan och lagt på färg i någorlunda rätt kulör. Blir nog att göra om och rätt senare. Så mysigt att ligga under samt slipa rost en varm sommardag. Med roterande stålborste av skit kvalité. Man ser ut som en väldigt brun igelkott när man är klar. Skydds glasögon feta handskar VM är ett tvång. Men på armarna och övrig kroppen sitter det massor av stålborst som släppt och spetsats på en. Helt livsfarliga. Nåja jag kan göra om besiktning av broms på måndag och de ser att dämparna är bytta mot ej olje läckande i alla fall. Undrar vad de säger om mina däck. Han inte köpa material till gummi skärmbreddare och fetare stänkskydd Ja tusan min 40 års present till bonn gjorde jag klar. Tusan det är svårt att säga helt rätt och rakt på fri hand Sitter i förhandlingar om att kunna smita i väg och skruva på Hofors sin TGB. Men måste nog ta de på en bad tur först. Fridens folks
    1 poäng
  8. Yes! Den sker om två veckor. Samma vecka som kättilstorps träffen. Å dit ska släpet med
    1 poäng
  9. Jeep med patina. 10000:- https://www.blocket.se/vasternorrland/Jeep_fc_170_85297490.htm?ca=17&w=3&last=1
    1 poäng
  10. https://www.motorious.com/articles/news/307302/after-versatility-but-don-t-want-a-unimog-try-this-volvo-c202
    1 poäng
  11. Då var det min tur... Den ***** vattenpumpen! Jag hoppas verkligen det är den. Den läcker kylarvatten längs remmarna, så bäst att börja riva. Vilket helvete det är att komma åt. Gott om plats vid själva pumpen, men man måste ju ha armar som en orangutang för att kunna nå upp dit underifrån. Nu när det är lite varmare väder så har jag påbörjat projektet att försöka byta pump. Bland de första stegen var att få generatorn ur vägen, innan jag lossat alla kablar och råkat kortsluta något kom jag på att det kan vara en bra idé att koppla från batteriet. Detta upptäckte jag när jag skulle öppna bakdörren. Ingen aning om hur det har gått till. Efter ganska mycket jobb så var vattenpumpen till slut lös, rätt geggigt, skruvarna till ventilkåpan gillar inte att hålla sig åtdragna, så efter ett tag läcker det alltid lite olja där igen. När jag ändå hade tömt all kylarvätska kunde det ju vara dags att montera elfläkten jag köpte för jag vet inte hur många år sedan nu, och det var kanske på tiden! Inte konstigt att det väsnades om den mekaniska. Är det normalt med en fjäder i kylarslangen mellan röret från botten på kylaren och röret som går in i pumpen? Nu saknar jag bara en verkstadspress för att komma vidare. Jag hade optimistiskt hoppats att en avdragare kunde dra av medbringaren, men det gick inte. När jag inte kom längre med vattenpumpen provade istället den billiga PWM-styrningen jag köpt till kylarfläkten och den verkar fungera bra i test. Nu är frågan hur avancerad temperaturstyrning man ska hitta på... Sen var det frågan om fläktkåpa eller inte. Har någon testat att bara sätta elfläkt direkt mot kylaren? Kyler det inte tillräckligt?
    1 poäng
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+02:00
×
×
  • Skapa nytt...