Gå till innehåll

Ledartavla

  1. Einhead

    Einhead

    Fänrik


    • Poäng

      4

    • Innehålls Antal

      231


  2. H.Hansen

    H.Hansen

    Administrators


    • Poäng

      3

    • Innehålls Antal

      5 623


  3. eile

    eile

    Major


    • Poäng

      2

    • Innehålls Antal

      2 409


  4. Audi Quattro

    Audi Quattro

    Major


    • Poäng

      2

    • Innehålls Antal

      1 314


Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende på 2020-05-05 på alla områden

  1. ..var lite flitig i helgen och årdnade till dörrkontakter till alla dörrar.. tänkte att det skall bli riktigt najs med innerbelysning som på "riktiga" bilar.. , ny är det bara kabeldragning till belysningen kvar.. och själva lamporna. Jag har inte riktigt bestämt mej än vad det kommer att bli.. ska se lite "civilkonverterat" militärt ut.. typ.. De tre dörrarna i skåpet fick kontakter monterade på en aluminiumvinkel (snodde en skena i från fruns växthus ) , förardörrarnas kontakter monterades i järnbiten för dörrstoppet samt en liten gummibit att putta på kontakten med sattes fast i dörrens framkant. Bakskåpet och hytt skall tändas separat.. ingen mening att tända all belysning på en kontakt.. det blir fyra nya taklampor i skåpet och två nya i hytten, orginallamporna får sitta kvar... tror jag.. . Sedan är en ny lampa i instrumentpanelen dedikerad som "dörrindikering", skall lysa vid "dörr öppen".. och eftersom det redan har hänt en två-tre gånger skall det även bli en summer som summrar om jag försöker köra iväg med en dörr öppen. -Villkoren blir; - motor igång - koppling trampas ned + någon dörr öppen = Blink och summer. Skall bli jätteskoj att tatta det elektriska seda.
    4 poäng
  2. Spännande tider i nöjjesparkbranchen, vi jobbar 110% för att ställa i ordning en park vi kanske inte kan öppna på midsommardagen. Stor överhängande risk att inte ha så mycket att göra innan sommaren 2021. Men det gäller att utnyttja tiden och ha så kul det går på jobbet fram till ev beslut att inte öppna i sommar. Just nu håller vi på att renovera en attraktion som funnits sen 80 talet i parken. Jag har hyrt in mig själv med min egen firma för att byta ut våra linbanewirar som går över vår konstgjorda sjö. 90m wire x 4 är nu utbytt och sitter uppe igen. Mycket tack vare min TGB som jag använt för att spänna upp wirarna.
    2 poäng
  3. I dag bär det av till arbetsintervju hos ett bärgnings företag. Jobba en vecka,ledig en, de fixar YKB. Jag slipper det med att ligga under lastbilar och skruva broms klockor och kardaner, Låter som jag får jobbet om jag vill. Skall bli ett intressant möte
    2 poäng
  4. https://smaskin.se/artiklar-guider/post/tum-och-rorgangor-vad-ar-egentligen-skillnaden rätt säker på konisk rörgänga i tum
    1 poäng
  5. Så här fungera ombyggnaden till 5 växlat lådan kommer bli 90mm längre enklast flyttats motorfästena fram. Jämför M45 hus och växelförarfästena och m47 hus där får man slipa ut lite i växelådsfästet till fd lådan man får även slipa lite frigång för detta på fd lådan och gänga ner några bult för växelreglaget som på m45 sitter i locket Växelreglaget kommer hamna på exakt samma ställe så ingen större justering av växelägen behövs däremot kan 5 läge behöva göras plats för i golvet i hytten. M47 långa växelstag svetsas om något så det stämmer med m45 eller enklare så skarvar man bara i m45'ans. Lådorna är väldigt lika med samma mått och lagringar, Jämför vänster övre med högre nedre flera bult passar direkt och de övriga om man vill ha dem svetsar man på lite gods för att få allt centrerat knackar man ut lagerbanan till rulllagret något så den centerar i växellådsfästet sen går det bra att borra dit extra stödhyllsor, lite extra plats bottenstocken spännmutter får fräsas in och fräs så mycket man vågar detta blir en bra oljereserv för bakre lager. För att lådorna inte ska blanda oljor knackas en packbox dit i lämplig storlek jag valde en 40x62 och svarvade om ett gammalt hastighetsmätardrev men man kan välja någon annan överbliven del ett flertal passande hylsor kommer bli över, är man rädd för att banan till utgående rulllager ska röra sig lägger dit ca 1,5mm shims 56x72 som extra låsning. Nu återstår det knepiga att få till ett drev som passar invändigt i fd lådas stora drev och samtidigt har splines invändigt för m47 utgående axel. Flera alternativ finns helt nyproducering kostar en slant, eller svarva av en medbringare till en hylsa och fräsa splines utvändigt på den och härda till den lite detta valde jag också dyr och krångligt men vågade inte offra fd drevet ifall det inte skulle fungera, ingen hade ju gjort detta tidigare. Men enklast och troligen hållbarast är att svarva av medbringaren till en slät hylsa med lagom presspassning bulta ihop lådorna dra dit hylsan på rätt ställe i fd-drevet lossa isär lådor och plocka ut fd-drevet och svetsa dit hylsan i drevet, gott om plats finns för svetsning. Eller tvärt om som c202 originaldrev är tillverkat, detta är gjort av två ihopkrymta drev med en svetspunkt dvs man kan svarva medbringaren till innermåttet på c202 originaldrev och sen pressa ihop dessa och låsa med en svets. c202 drev till vänster nytt drev fräst av en medbringare gör man det extra långt kan man vända det när det blir slitet, släta hylsan är ett hastighetsmätardrev som används som distans och tätning mot packboxen mellan lådorna. Röd nippel luftnippel ska inte sättas dit tömde lådan på olja vid första provtur, lådluftning sätts enklast i lådans lock. Några olika versioner finns på m47 och m45 drevsats passar om man vill ha bronsbussade lager vill man ha nållagrade kan man ta från en nyare m47 eller 46 turbolåda mm finns även dämparbroms för 1 drev och lite div små ändringar. De senaste m47ll lådorna hade synkringen till 5 på bottenstocken, dessa kräver avdragare för att få loss 5 drev. Jag har valt typ 1 av m47 och den simplaste lösningen. Varför går m47 lådor sönder när de är byggda nästan exakt som skottsäkra m45'or? Istället stället för att en kraftig fast gjutjärns gavel som håller bakre koniska lager på plats om det vill röra på sig så har m47 likt många jänke lådor en för tunn bultad gavel inne i lådan innan påbyggnaden för 5 växeln och då kan axlen flexa något vid kraftig motorbromsning eller felväxling då den pressas bakåt pga av drevens skärning . På jänkelådor mm finns extra förstärkta gavel bitar att köpa tror man har runt 10mm gods volvo har knappt 6mm En förstärkt massiv gavelplåt och lådan är lika skottsäker som en m45 eller så lär man sig att växla rätt och växla stegvis. Finns även en lite avslipning/gradning man kan göra på bottenstocken.
    1 poäng
  6. Premiär för flugfiske i klubbens sjö i dag. 1.7 kg Forell vart min fångst. Sedan kaffe och vakt fram till kl 13 Hade egen "fiskestuga" med mej.
    1 poäng
  7. Spänner du upp den mot toppen innan du drar åt skruvarna? Annars läcker det där du beskriver..
    1 poäng
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+02:00
×
×
  • Skapa nytt...