Gå till innehåll

Ledartavla

Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende på 2020-06-05 på alla områden

  1. Det där med sealed beam verkar inte så dumt
    6 poäng
  2. Ta hand om er kamrater, en god vän förlorande sin syster i Corona för en månad sedan, nu ligger han själv på intensiven med svår Corona, ingen av dem var nån slags riskgrupp och båda ca 50 år.
    3 poäng
  3. Da denne kalenderen kom i posten i går ble hjemmekontoret endelig komplett.
    2 poäng
  4. Idag har jag upptäckt en ny läcka Aldrig får man vara riktigt lycklig Jag har en glipa på 0.45mm vid ena avgasröret. Tror ni att det håller med avgastätning typ GUMGUM eller finns det bättre lösningar?
    2 poäng
  5. En liten djupdykning i numren på denna insats... Reservdelskatalogen TGB11/13 ger två nummer på insatserna, dels den ursprungliga "icke-halogen" nr 1566363 och dels den senare ersättaren H4 med nr 1212963. 1212963 satt på/kunde monteras på 140/160/P1800/Amazon/PV/Duett, ja alla med 7" insats och separat parkeringsljus. 1212963 finns hos "alla" Volvoklassiker-handlare, t ex; http://www.motoroldies.se/Shopp/index.php?menuitem=200&Modell=PV&artikel=1212963 https://vp-autoparts.se/sv/artiklar/stralkastarinsats-h4-volvo-7-12v.html https://vparts.se/se/stralkastare-till-volvo-amazon-h4.html https://www.cvi-automotive.se/sv/articles/2.17974.38749/h4-insats-7-volvo-vst-for-hogertrafik-typ-sverige Verkar kosta 900-1000 kr/st, men då får man "Volvo-märkta" glas... Tror att dessa samtliga var/är av Bosch tillverkning, ref nr 0 301 600 108. Verkar finnas/ha funnits både med välvda och plana glas? Hellas motsvarighet till 1212963 heter 1A6 002 395-031, precis som 3uba296 angett ovan. https://cat.hella.com/web/public/hella/sv/100000/101466/Strålkastare%2B-%2B-insats/$catalogue/2/$product/1A6%2B002%2B395-031_88/index.xhtml Kuriosa 1: TGB 1111 (öppna PV-jeepen) hade originalmonterat sk "sealed beam" insatser, dvs lampa och insats som en hermetisk enhet där du måste byta alltihop när lampan gick sönder. Kuriosa 2: H4-lampan lanserades 1971 /pbv301
    2 poäng
  6. Hej Jag har haft kontakt med en firma som tillverkar bolt on skivbromskitt till TGB 11,13,20. Mitt krav när jag började leta efter passande kitt var: 1. Att det dels skulle passa med originalhjulen 2. Att jag inte ska behöva bygga om en massa för att få det att passa Det här är den enda firma som jag hittat som följer detta. Jag tänkte kolla läget här på forumet för att se om det är fler som är intresserade. Vi kanske i så fall gå ihop och få grupprabatt. Listpris: (OBS!! Uppdaterade 20/6-20 med priser ink 25% moms. Hade fått nettopriser från början ) TGB 11 - 2312 EUR = Ca 24200:- (För bultdelning 6x139,7) TGB 11 - 2625 EUR = Ca 27800:- TGB 13 - 3875 EUR = Ca 41000:- Jag håller på att renovera/bygga om min TGB 13 och planen är att beställa och montera ett sånt här kitt senare i sommar eller till hösten. Ni kan se bilder på kittet samt läsa mer om det här: https://custom4x4parts.com/product/volvo-c303-bolt-on-disc-brake-conversion/ Skicka PM till mig eller svara på inlägget om ni är intresserade så tar jag kontakt med dem sen och ser vad vi kan få för priser. Det blir alltså i första hand bara en förfrågan. INGET bindande på något sätt. // Jimmy
    1 poäng
  7. GumGum håller inte. Har svårt att tro att grenröret är så skevt, tror bara du missat med packningen, byt packning dra jämt. Eller plocka bort jämna till med fil, eller dubbla utblåspackningar. Hur gjorde du med skevheten på grenröret plande eller eftervärmde?
    1 poäng
  8. Lite nytt sen sist. Har grundmålat alla fälgar, bromstrummor och nav Sedan lade jag på två lager utav Kvibergs 326H Jag måste säga att jag är jättenöjd med resultatet, färgen blir betydligt mattare efter ett dygn ungefär. Jag valde att montera topplock, grenrör och förgasare på bänken för att slippa jobba med långa armar och dålig arbetsställning under bilen. Lite ny färg Monterat och på plats. Även oljetråget fick ny grundfärg och ny röd färg. Vid provstart märkte jag att ingen instrumentering fungerade.. Tänkte att jag måste slitit av någon kabel.. Efter några timmars felsökning under instrumentpanelen tröttnade jag och hittade att ena säkringshållaren gått sönder
    1 poäng
  9. Lite mer som blivit gjort sen sist. Rengjort ventilerna Slipat ventilsätena, vilket tog lite för lång tid Men det blev mycket bättre, har tyvärr ingen bild på det färdiga resultatet.. Bara en under arbetets gång. Gjort rent kolvarna Och monterat tillbaka ventilerna. Provmonterade även grenröret och konstaterade att det behöver planas eller bytas ut..
    1 poäng
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+02:00
×
×
  • Skapa nytt...