Gå till innehåll

Ledartavla

Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende på 2020-06-21 på alla områden

  1. Hej Lasse303! Enligt vad jag kan läsa mig till skall bränsletrycket efter filterkingen ligga på 13kPa. Tryckregulator Kontroll/ justering av öppningstryck Kontroll av bränsletryck görs bäst med motorn i drift vid tomgångsvarvtal, men trycket ska vara konstant vid all varvtal. 1. Lossa utgående bränsleledningen vid tryckregulatorn, sätt dit en T-koppling och anslut bränsleledningen till förgasarna till en av anslutningarna. 2. Anslut en manometer till den andra anslutningen. Erforderligt mätområde 0–20 kPa (0–20 bar). 3. Starta motorn och kontrollera att ingen läckning förekommer från bränsleledningar eller anslutningar. 4. Läs av manometern med motorn i drift vid tomgångsvarvtal. Värdet ska vara 13 kPa. 5. Justera tryckregulatorn vid behov genom vridning av skruven ovanpå regulatorn. Vridning av skruven åt höger (inskruvning) ökar trycket. Vridning av skruven åt vänster (utskruvning) minskar trycket. 1/2- varvs vridning av skruven ger ca 5 kPa ändring av trycket. Säkra skruven med låsmuttern efter justering. Gör ny avläsning av trycket efter justering. 6. Kontrollera att trycket är konstant vid olika varvtal. 7. Återställ bränslesystemet efter kontroll. Kontrollera att läckning inte förekommer från ledningar, tryckregulator och filter. Det är nog lätt att göra själv, men väljer att lämna in bilen så får dom som har rätt verktyg göra jobbet med bränsletryck och förgasare åt mig
    1 poäng
  2. Hittade denna godbit på Youtube, verkar vara en verklig "mångsysslare"... /pbv301
    1 poäng
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+01:00
×
×
  • Skapa nytt...