Jump to content

Klas_B

Kapten
  • Content Count

    384
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

Klas_B last won the day on October 24

Klas_B had the most liked content!

Community Reputation

531 Excellent

About Klas_B

  • Rank
    Bandvagnstokig

Profile Information

  • Location
    Gävle

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Liten uppdatering från arrangörsstaben. Campingen är flyttad till gräsytor vid närliggande jaktstuga, typ 200 m söder om Böle körområde, längs Stenshyttevägen. Toalett, rinnande vatten, dusch samt bastu finns att tillgå från fredagkväll. http://gestrikeoffroad.egetforum.se/bessemrtraffen-2019-t726.html
  2. Halloj! Om det går som jag tänkt så ska jag dit med TGB131A och tälta med kidsen i vanlig ordning på fredagkvällen. Mina Ocklahoma polare blir också med. Sen körning heeela lördan. Området är sig inte riktigt likt nå mer. Nu är det lätt å ta sig fram med dom större leksakerna då nordöstra tredjedelen numer är hygge. På dom övre höglänta och stenbundna delarna är det sig dock likt. // Klas
  3. Ja verkligen en härlig träff! Riktigt bra körområden! Kul att åka med Södertörn-tgb gänget. Vi har snackat många gånger om att träffas, nu äntligen hände det! Att göra ren bilen från lera är väl baksidan av myntet, men det kan man lätt ta efter en sån träff.... // Klas, lermannen
  4. Vore väl kul om det blev några fler TGB 30/40! Hur är läget: - Scania_pickup (mannen från Hälsinglands vidder.. ) och - Autorep (Karlskoga) ? Kommer ni? Ska vi boka in Dexxas (Brusala Maskinbärgning) åxå, så ni vågar åka brevid spåren?
  5. Vill nämna att hårdmarksdelen av Böle passar sig väl för frikörning med TGB30/40 då större delen gallrades ganska ordentligt för 1,5 år sedan. Nu har det mesta riset lagt sig, så utöver lagom gles skog finns det gott om gallringsvägar med ca 30-40 meters delning att brumma runt på.
  6. Välkomna till oss i Gestrike Offroad på träff den 1-3 juni 2018. Ingen viktbegränsning! Aktuell träff info på: http://gestrikeoffroad.egetforum.se/bessemertraffen-2018-06-02-t703.html MVH Styrelsen genom Klas
  7. Har sett åtminstone 2 st flak-13 som försäljdes ut från gröna firman runt 2003-2004 via Toveks. I mitt minne såg flaket något annorlunda ut på dom, samt att det fanns en instegsbygel på båda sidor vid understa kanten på dörrarna. Typ ett böjt rör på gångjärn fastsatt med kedja i den fria bakre änden så den kunde fjädra upp vid terrängkänning. Har även för mig att dom drog iväg i 45 tkr prisklassen (vilket var mycke på den tiden) när 13-bilar ropades in för ca 15-20 tkr, och 11:or för 25-35 tkr.
  8. Fortfarande massor med snö i nordvästra Gästrikland i början av april. Har iallafall skottat av taket.... får fokusera på skoteråkning några veckor till, och det är rätt trevligt nu när det är ljusare. Tveksamt om det blir körning första helgen i maj... till midsommar kanske!
  9. Hojhoj, nu har det varit långt mellan publikationerna.... Har filmat en del, men sedan Youtube lade ned sin videoredigerare i september 2017 har jag inte klippt och publicernat nått. Synd eftersom Youtubes videoredigerare var enkel att använda och resultatet blev bra. Nu har jag iaf laddat ned en enkel gratis videoredigerare att börja om med. Tyvärr saknades bildstabilisering, och en del favoritövergångar som tex överbländning. Så ni får ha överseende med den skakiga filmningen och dom tvära övergångarna mellan klippen... Filmen är från april 2017, alltså nästan exakt ett år sen. Därav barmarken.. just nu är det fortfarande myyyyycket snö i markerna. // Klas
  10. Flottörhusen är väl avluftade till luftburken så om det är knas i nålventilen och flottörerna eller på regulatorn så borde bränsleöverskottet hamna i luftburken och inte läcka ut under fuggarna? Kan ju vara läck ändå från slang eller luftburk, svårt å se kanske. Men om motorn går okej så bör bränsletryck, flottörer och nålventiler vara ok tänker jag. Läckande oring i bottenpluggen brukar tömma flottörhuset när man slår av maskin, kolla om det droppar efter du stannat motorn? Brukar krävas extra nötande på startmotorn för att fylla flottörhusen å få den att starta sen. Men då ska det läcka rejält... har haft så på några av mina maskiner iaf.
  11. Sprängskissen stämmer inte riktigt, oringen sitter på nån plastkropp har jag för mig. Själva pluggen (locket) i mässing verkar saknas på bilden, eller så är den påpressad och sitter ihop med plasten. Jag köpte min kvantitet (100 st o-ringar) från Lundgrens Tekniska tätningar å betalade ca 95 kr för hela påsen. Jag brukar lägga några pallar under bilen lägga mig på dom (har korta armar) och rycka pluggarna underifrån. Den främre pluggen är svår att komma åt från passagerarutrymmet...
  12. O-ringen till pluggarna under förgasarna har dimensionen 15.54 x 2.62 mm. Nitrilgummi.
×
×
  • Create New...