Jump to content

JDW

Major
  • Content Count

    2,316
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    93

JDW last won the day on August 25

JDW had the most liked content!

Community Reputation

2,091 Excellent

About JDW

  • Rank
    Member
  • Birthday 03/17/1965

Profile Information

  • Location
    Karlstad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Köpte en påse BA7s LED lampor o bytte i knapparna, kolsvart Såg sen att lamporna är "bakmatade", dvs "jorden" sitter på centrumstiftet o ström kommer inifrån knappen så det blir att byt tbx till glödlampor igen.. Jag har bytt i mätarna o det funkade bra, har även bytt i några BA9s kontroll lampor, funkar i några men inte alla. Antar att det är "strömriktningen" som spökar...
  2. Reduktionsplikten kommer att fortsätta att spä ut det fossila tills det är 100% fönybart 2040, båtmackar säljer bensin o diesel men det kommer säkert minska där också. Våra bilar blir ju som Eile skriver lite som reservkraftverk, med kondens blir det fort tillväxt i diesel, lite bättre för bensin men kommer snart ikapp... En skrift i ämnet: https://drivkraftsverige.se/wp-content/uploads/2021/03/DS-Dieselbränsle-till-reservkraftverk-2021-A4.pdf
  3. Bumpar mitt inlägg, nån med erfarenheter???
  4. De är ca 480 i fyrkant, då inkluderas "spaken" för justering av fram/ bak på yttersidan. Själva ramen ca 450 i längdriktningen. Höjden ca 580 från golv, men det är väl minsta bekymret....
  5. Enda bekymret jag haft var att hela paketet vred sej (som ju även den gamla gjorde ibland) , men var ju bara att vrida tillbaka o gröna dioden tändes o starta....
  6. Finns inget begränsning av fordonet, men får väl inte köras på väg fortare än 20/30?
  7. Man ser ju klart hur linjerna går igen på båda farkosterna, men du får synka ihop färgsättningen
  8. Fukten "uppstår" när den kondenseras ur varm luft som kyls mot den kalla plåten, och jag har också funderat på detta, men vill ju inte ha kondensfickor mellan plåt och isolering
  9. Rheinmetal /RMMV/ MAN har varit stor leverantör av fordon till Bundeswehr under många år så det finns massor med surplus ute, syns campingfordon ganska ofta här i Västvärmland. Såg en 8-axlad nere i Pyreneerna en gång men jag körde så jag hann inte fota.
  10. Japp, kylarlocket sitter ev under en plåtlucka (AlZn) under bromsolje behållarna. Finns nåt projekt här på forat med bilen helklädd av liggunderlag, själv funderat på det men det har inte funnits på lager när jag passerat Säve depå.
  11. De låga ventilerna var för gasol som är tungt, man ska ha respekt för att en låga äter syre, största hotet är allt för tätt utrymme men snål inte på ventilationen i energibesparingssyfte. Finns ju några husvagns/husbilsskrotar, så ventiler borde det gå att få tag i. Utrymmet ska ju funka på sommaren också.
  12. Som Gnisten93 skrev, ARNO remmar för maskeringsbjörk'ar, skidor eller tältmattor
  13. Det går en tjock kabel från batteriet på JDW, men sen framme under handskfacket kommer massor med olika kablar.... Vart grenar det isär sej? Det delas på några vid nyckeln, men den kabeln tror jg är klenare än den vid batteriet?
  14. Torkarna togs bort vid karossbytet till AlZn. Växlingsrelät ska växla hel/ halvljus på ett drag (på min sitter växlingsrelät under handskfacket). Är inte ovanligt att JDW blir utan ljus, då gäller att rycka ur/ sätta in kabelskor o knacka tekniskt några gånger på relät, har funkat ett flertal gånger men fick byta en gång.
  15. >Efter att ha besiktogat underifrån så skruvade jag isär, verkade trångt mellan vaccum slangarna till winch som hamnat precis "framför" motorhuven, placerade dom bakom o körde "ner-cabbat" o det funka, skruva dit golv o huv o det funka också då! Flyttade iofs armen nåt hack, så nu gick det bra att få i L, men kändes lite mysko att lägga i H, men funka...
×
×
  • Create New...