Jump to content

JDW

Major
  • Content Count

    2,144
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    58

JDW last won the day on June 18

JDW had the most liked content!

Community Reputation

1,890 Excellent

About JDW

  • Rank
    Member
  • Birthday 03/17/1965

Profile Information

  • Location
    Karlstad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. o den andra i skogen, men en bit från Enköping (åt NV har jag för mej)
  2. Det där vinande ljudet när man kom upp i lite hastighet på R växeln hör man inte så ofta numera??
  3. handpumpen ska inte läcka, kan ju vara en anledning att den suger luft där?
  4. skulle tro att chauffören är den svagaste länken (eller väghållningen....).
  5. Jag har haft samma bekymmer, men det har slutat efter senaste termostatbytet. Kan nog vara mekanisk skillnad. Sen sitter tempmätningen bak på blocket så det "tar ett tag" innan det cirkulerar runt. Men håll med att det är spännande att se om det släpper
  6. Ett litet boktips inför sommaren: https://www.lindco.se/bocker/200-svenska-sevardheter-fran-andra-varldskriget/ (har inte fått min än så den rekommenderas utan ansvar)
  7. På JDW står det under utrustning: Vins (original Vattenfall, likadan stavning på min gamla när jag kollade nu)
  8. The most commonis some kind of vaccuumm lekage, or the membrane https://www.tatanka.nu/product/membram (at this forum, threads is never dead, just idle for some years since the problems do reoccur )
  9. Har du kopplingsschema på switchen? Jag har nog en sån "original" på min AlZn Vattenfall, det sitter inget tjusigt kontaktdon utan 3 kabelskor, antar att en är inkommande + (eller om den jordar, har inte grottat mej uppåt) o hög/lågfart. Bytte kylare för en tid sedan ( o det var ju inte bara vatten o glykol i vätskan utan en hel del fast materia). Har funkat bra på landsväg då det kyler ändå, men när jag hängde vägsladden efter i helgen vart det varmt... Var iofs då det bubblade ut lite mer fast materia ur kularpåfyllningen... Tänkte ev koppla ihop inkommande + med fullfart när jag drar tungt eller terräng. Btema hade en liknande 61-589 men den hade bara 2 pinnar. Ev att det samlats fast materia över känselkroppen så det löser sej bara man skruvar ur den (låter som en given dusch..). Han som skruvade kylare'n åt mej sa att både fläkt o termostat funkade i en testrigg (dvs kokande kastrull)
  10. Min stam däckkrängare kunde inte balansera när jag bytte däck för några år sedan, tänkte att jag får väl svänga förbi nån lastbilsverkstad om det blir för illa. Har inte känt nåt behov av det än....
  11. Nån som vet om 7" LED insatser passar och även kan köras genom bilprovningen?? typ: https://www.banggood.com/sv/7-inch-LED-Headlights-Turn-Signal-DRL-For-Harley-Lada-Niva-Jeep-Wrangler-p-1413903.html?gpla=1&gmcCountry=SE&currency=SEK&createTmp=1&utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc_bgs&utm_content=xibei&utm_campaign=xibei-ssc-se-sv-all-1110-19bf11&gclid=EAIaIQobChMIkaG_wKrm6QIVxZAYCh0aNwEPEAQYAyABEgK9pvD_BwE&cur_warehouse=CN
  12. originalnycklar är numrerade 1-100, (även "sidonummer" passar, fler nummer ju mer slitet låset är). Fanns väl en gammal tråd förr där man mäklade byten? Svängde förbi ALE och frågade, han gick o hämta ett lås med nyckel, testade min och den passade. En annan grupp i lumpen hade 4 olika nycklar till sin 11'a....
  13. stulen från Twitter: Tur att Btema var nära så det gick att bunkra upp de småsaker bland terrängutrustningen som fattades...
  14. Som alltid spelar däcken roll (är ju inte ovanligt med ganska gamla/ hårda..), men att köra bakhjulsdrift vid halka så känner man att det är en riktig Volvo, så det går fort ganska brett... Klicka i 4WD ökar kursstabiliteten
  15. Är man o vevar med spaken "ute till höger" så är det inte alls svårt att hamna i friläge, ibland kan det vara lite knixigt när man ska koppla i/ur PTO för winchning.
×
×
  • Create New...