Jump to content

JDW

Major
  • Content Count

    2,103
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    55

JDW last won the day on January 19

JDW had the most liked content!

Community Reputation

1,839 Excellent

About JDW

  • Rank
    Member
  • Birthday 03/17/1965

Profile Information

  • Location
    Karlstad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Unimog-Terrano-klon a 30k 3 st "lätt" frysta Chevy 305'r som medskick vid snabb affär! https://www.blocket.se/annons/varmland/terrangbil/88180692
  2. @eileSå det står alltså inte på förrän automatlåda o handgas är installerade, hydraulisk insteg m(skotare och förarstolen ombyggd till stressless likande fåtölj i formsydd skinn då?? @H.Hansen Arbete är ju alltid bra o ha, men sen är frågan om balans mellanlön/sjukskrivning och arbetstider @garridhu Eller är det så att det är den långa semestern som inträder??
  3. Prolog På lördagen vart det nån timme över som främst ägnades åt att få i det främre stiftet, sitter ju en konsol o utbuktning som precis gör att mitt spärrskaft med förlängare inte får plats, sen när man väl får dit stift o skaft är slaglängden ca 2 knäpp mellan allt annat... De sista fyra stiften är inga bekymmer.... Gjorde ett startförsök utan att göra nåt med förgasarna, det snurrade igång, lite oroväckande svart rök, och det gick inte att få tillbaka choken... Visade sig att när jag drog tändkablarna så hade chokewiren kommit i spänn, nåväl efter att det fixats, ny start o ut o provköra. Efter avkylning ny kallstart i dag, och det startade ua, ingen anmärkningsvärd rök ur avgasröret även om det inte riktigt känns som det är full kraft, så det är antagligen fortsatt nåt med främre burkarna? Nån som har ett tips på bästa verktyg för främre stiftet? Tack för tips o hejjarop!
  4. För stroppar, främst band och rundslingar, så äter man snabbt upp styrkan genom att vinkla. Så som Hansen skriver se till att ha schackel och ex vis ordentlig sling att dra runt träd, och gör inte snara.
  5. brickan ser ju lite black ut, även gängerna verkar behöva några varv till med putsduken...
  6. JDW

    Tgb 11

    Det finns flera trådar/ inlägg om takräcken, så jag tror lite detaljbilder uppskattas....
  7. Statusuppdatering Gjorde en attack i söndags o skruvade ur pluggarna, och även om stift #2 (bakifrån) var värst så var stift 1-4 i liknande skick: Ingen sotbrygga mellan elektroderna på de andra, men blöta o skitiga. Ganska kraftiga sotavlagringar både på "stiftet" och isoleringen. Stift #5 var däremot vitsotigt, och stift #6, när jag lyckades pillra ur det, var än värre med vitsot... Med bensinbad och eter från startspray med avtorkning så är de någorlunda rena, dock kom annat emellan så det har inte monterats o provstartat än. Så även om sladden mellan 1-2-3 ignition och tändspolen lossade när jag senast provstartade och jag körde ur ett par batterier i tafatta startförsök så är det inget under att de bakre blivit blöta, men de två främre?? Nån med universaltrix för att få i/ur främre stiftet? Nu kör jag med hylsa, förlängare o spärrskaft med ett slag på ett par knäpp...
  8. Statusuppdatering Gjorde en attack i söndags o skruvade ur pluggarna, och även om stift #2 (bakifrån) var värst så var stift 1-4 i liknande skick: Ingen sotbrygga mellan elektroderna på de andra, men blöta o skitiga. Ganska kraftiga sotavlagringar både på "stiftet" och isoleringen. Stift #5 var däremot vitsotigt, och stift #6, när jag lyckades pillra ur det, var än värre med vitsot... Med bensinbad och eter från startspray med avtorkning så är de någorlunda rena, dock kom annat emellan så det har inte monterats o provstartat än. Så även om sladden mellan 1-2-3 ignition och tändspolen lossade när jag senast provstartade och jag körde ur ett par batterier i tafatta startförsök så är det inget under att de bakre blivit blöta, men de två främre?? Nån med universaltrix för att få i/ur främre stiftet? Nu kör jag med hylsa, förlängare o spärrskaft med ett slag på ett par knäpp...
  9. Jo jag såg det när jag skrev det Får ta o rycka tändstiften i helgen o testa. Antagligen dränkte jag väl stiften i första försöket, när ena tändspolen var lös.
  10. Alpkörda Eländewagen 16-18kEUR https://www.autohaus-lorinser.de/gebrauchtwagen/?fwp_marke=mercedes-benz&fwp_modell=g-230&fwp_fahrzeugvariante=suv-gelaendewagen-pickup
  11. Jag har bara ett "slangfilter" i plast som nu när jag nu tänker på det töms när jag tuggar på startmotorn ett tag, sen kan jag pumpa filtret nästa fullt innan det blir tryck igen? Får se om det blir tillfälle till mek under helgen
  12. Ett reservelverk består i princip av tre delar, motor, generator och styrutrustning. Den senare är den svagaste länken i kedjan och det som åldras först.
  13. Soppa kommer fram tills "mottrycket" är för stort.
  14. Det är inga bekymmer att få fram bränsle till filtret som sitter strax före avgreningen, men trycket byggs upp "efter" blåsan. Har vart lite annat, men ska dra pluggarna o se vad som händer.
×
×
  • Create New...