Jump to content

JDW

Major
  • Content Count

    2,348
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    99

JDW last won the day on January 19

JDW had the most liked content!

Community Reputation

2,126 Excellent

About JDW

  • Rank
    Member
  • Birthday 03/17/1965

Profile Information

  • Location
    Karlstad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. På 12V JDW så brukar blinkerserna hänga sig ibland, lite ryck o slit i kontaktdonet vid blinkdonet några gånger så hackar de igång....
  2. Ägaren får riva själv, men för lejt folk så är det certifikat o masker som gäller (Vi hade Sidi plattor på huset hemma, pappa fick stå i en balja o riva själv medan jag körde kranen. Har även Eternit tak på torpet, och har frågat runt om plåtläggning och då fått alternativet att lägga plåten över (hade tänkt riva själv, är kattvindar o vind), renoverat 1942 så plattorna är reglade på takstolarna, inget underlag o kondensskydd o tjaffs. Numera står torpet oeldat så jag tänkte göra likadant.
  3. Den där plåten som har den rektangulära luckan mitt i bilden, kan du kika storlek och hur den sitter? På JDW så är den totalupprostad i främre högra hörnet, men den sitter ju lite avigt till i en körbar JDW så är du där med kameran så....
  4. Kanske skapa en användare, där de som är anställda på någon av Bilprovningarna delar på inloggnings uppgifter och "anonymt" kan svara på frågor? Naturligtvis benhårt admin vad gäller påhopp eller IRL berättelser om när det blivit fel, utan enbart frågor om vad som gäller.
  5. Åker X-trail till vardags, lite bökigt att få fäste med garagedomkraften på lämpligt ställe då den flex'ar ganska bra. Vid däckbytet i våras hade jag den briljanta iden o sätta den under draget o lyfta. Funka jättebra att byta däcken, men när jag skulle släppa ner så kanade den lite o ryckte med sladden till släpvagnskopplingen en liten bit... Naturligtvis var alla 3 bultarna sönderrostade och fick borras ur, men sen visade det sig att det satt ett pressat kontaktstycke, så när kåpan väl var av så var det bara att trycka dit den Naturligtvis hade jag inga bult som passade, me
  6. Viss tillbakakaka på den... En lite längre tur i dag, inga tempbekymmer, men när jag skulle parkera bland alla småbilar så rök det ur kylarlocket.. Nåv'äl, hade indikationer på trött'a lock. Så inför en tjänsteresa som gick förbi Fristad för nån vecka sen så lade jag en beställning hos VP Autoparts på ett nytt lock a 116kr och dessutom två totalrenoveringssatser a 24kr styck, som jag tänkt byta vid tillfälle, så tillfället blev nu... Hemresan gick bra o det bubblade i expansionskärlet när jag stannade hemma. Hade dessutom minskat med vätska i expansionskärle
  7. har inte kört mer än provkörning och hr inte luftat ut tillsatsvärmaren på taket, men det verkar som att det funkar än så länge
  8. Försökte detta först men fick inte tilldet, men nu i dagsljus så drog jag inre bulten några varv och knixade sen ut halsen genom hålet och skruvade på locket, lite mer våld när jag visste det skulle gå... Sen bara att dra i de båda andra, den "vänstra främre" är även det en långbult medan den ut mot dörren är en hake man sticker in i ett stort hål, trär igenom 3-kantsplåten o sen en mutter. Antar det finns nån anledning till att det inte är långbult här, eller är långbultarna (eg svetsade muttrar) ett hemmabygge?? Hade ingen långylsa, men funkar med vanlig på de inre o
  9. Tjänsteresa söderut i veckan, och det är ju alltid nödvändigt med en bensträckare, så svängde av vid Kvibergs överskott. Kan konstatera att de följer ÖoB spåret i förfallet, visst finns div militaria men ganska glest och inte så användbara saker. Verktygsdelen består främst av div restlager av tveksam kvalitet till höga priser. Kläder främst utländska uniformer och en del "M90 style", dvs M90 mönster men inte original. Så inte värt nån omväg längre....
  10. den stora luftfickan är tillsatsvärmaren på taket, sitter en ventil där, men brukar allt luft sej på ett tag. Förhopningvis funkar systemet när det är flöde mot expansionskärlet
  11. Då var expansionskärlet rensat så gott det gick anslöt slang o lyfte upp så jag tror jag fått bort alla luftfickor i slangen. Så då var det frågan om bästa hursmorsknep för att få tillbaka behållaren..... Burken hänger ju med locket isatt på utsidan, men hur får man i "pinnbultarna"?? Har ju inte så små händer o det är knöligt att ens få dit bultarna, än mindre se vad man gör...
  12. Får väl hoppa hit, originaltråden har jag ju redan sabbat tillräckligt. Nåväl med ny styrning av kylarfläkt så bar det iväg 9 mil till torpet o älgjakt, först en tur till ÖoB för bunkring innan så var det hög temp men med fläkt på höll den dryga 90. Landsväg västerut gick ganska bra o stabil temp men började öka i stadstrafik i Arvika. Näste etapp upp på höjderna gick bra men vart lite varmt på grusvägen så fläkt på max. Efter ett tag så vart det en tur med vägsladden, vart väldigt varmt...' Älgjakt innebär några kortare förflyttningar i området, tempe
  13. Det kallas väl superkränkt nuförtiden.... De visste bevisligen inte vem de pratade med...
×
×
  • Create New...