Jump to content

Jeep

Korpral
  • Content Count

    44
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

16 Good

About Jeep

  • Rank
    Member
  • Birthday 06/05/1952

Recent Profile Visitors

136 profile views
  1. sthor

    Grattis från oss i Varberg

  2. Jag åker med om det finns möjlighet, när det är dags att hämta prylarna. Rune M
  3. Om jag förstått detta rätt så blir priset på en "SQ 12000 24V" 265,1 + 12 = 3181:- Jag är med och betalar när jag får ett kontonummer. Rune M
  4. Generatorn har normalt inte kapacitet att leverera tillräckligt med ström till en Winch och då hjälper batteriet till. En Winch behöver minst 35mm strömkabel för att kabel och Winch inte ska ta skada. Om du nu kopplar en Winch från en generator B+ som har en strömkabel på 6mm till startmotorn och batteri och belastar winch så går strömmen "bakvägen" från batteriet till generatorn. Strömkabeln på 6mm. kommer troligtvis att smälta. Ingen vetenskap, bara vad jag tror. Rune M
  5. Anslut inte en winch direkt från en generator, utan det är batteri alt. startmotorn som gäller. Anm: hoppas att jag har förstått din fråga rätt.
  6. För min del föredrar jag den långa versionen, men framförallt att man slipper den j...a musiken i motorfilmer. Rune M
  7. Bra trailer, väntar på den långa versionen. Rune M
  8. Jag är intresserad av en 24V combi vinch med kompressor SQ 12000. Den vinschen som H Hansen har spanat in. Rune M
  9. Och här kommer det några bilder till. Jag har flera bilder att visa men det går inte att ladda upp mer, tydligen nått maxgränsen. Med vänlig hälsning Rune M
  10. Lite sent men här kommer det några bilder från Olerum. Daniel L Pigge Jocke Fredrik L
  11. Det är enbart oljan i fördelningslådan som kyler. Någon extra oljekylaren eller kylflänsar finns inte. Att axeldiffen och portalen ska bli överhettad tror jag inte på, åtminstone inte på min TGB. Har du rätt mängd och kvalité på oljan så är det inga problem. Övriga frågor kan inte jag svara på. Rune M
×
×
  • Create New...