Gå till innehåll

Ake64

Hedersmedlem
  • Innehålls Antal

    156
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

Ake64 senast vann den dag 10 Juli 2013

Ake64 hade det mest gillade innehållet!

Om Ake64

Profile Information

  • Hemort
    Oskarshamn

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

Ake64's Achievements

Member

Member (1/1)

29

Anseende bland gemenskapen

  1. Har du någon bild på valpen din med cooper däcken på orginalfälgarna, vill se hur mycket det sticker ut fram så det inte ser för illa ut,  ev hamnar 315/75 sst på min  hur är dina att köra på väg med i runt 80-85, lugna och tysta eller bångstyriga?   mvh Eile   eile@vmomail.se

  2. Hej Jag har kontaktat en kille som känner honom och han vidarebefordrar dina kontaktuppgifter till hansrover. Mvh Åke
  3. Jag vet inte om det går idag men en av mina är regad för 6 passagerare så det har gått förr iaf.
  4. Tack Andreas, både för skapandet av sajten och för ett gott samarbete under min tid som moderator.
  5. Utförligt och bra som alltid Obelix. Tänkte bara lägga till att jag brukar lossa grenröret vid motorn och låta det hänga kvar. När sen motorn är nere kan man lyfta vänster fram någon dryg dm så går det att dra ut motorn stående.
  6. Jag har kört på dem i fem år och är kanonnöjd. Framförallt i terräng förstås men även på väg. Det är inget kompromissdäck så de nackdelarna som finns märks förstås på väg. De är smala och det är en fördel så länge det inte är sankt men de vill gärna "vika sig" i skarpa kurvor. Iofs inget problem så länge farten är vettig. De blir lätt ovala när bilen stått några dagar så den första halvmilen-milen kan bli lite skakig. Vad gäller ljudet så var de förvånansvärt tysta till en början men nu har de blivit lite slitna och framförallt framdäcken har fått "klackar" vilket gjort att ljudnivån har ökat betydligt. Det går kanske att minska det problemet genom att skifta bak-fram regelbundet. Hur som helst är det ett bra och prisvärt däck som jag definitivt skulle köpa igen.
  7. Alven & Ingvarsson kan väl närmast beskrivas som en konkurrent till däckonline. http://www.alven-ingvarsson.se/
  8. Jadu, det enda jag vet är att de kan sitta ordentligt. Axeln är konad vilket gör att navet låser rejält, framförallt om det smordes och muttern drogs för hårt vid montaget. Tyvärr är enda rådet jag kan ge större avdragare och värme. När mitt nav äntligen släppte hade jag knäckt en avdragare, skrotat trumman, dragit navet krokigt med stora avdragaren, värmt och skulle just ge upp för att ta fram vinkelslipen.
  9. Jadu, så många fler konstruktiva förslag kan jag nog tyvärr inte komma med, men lite sympatisnack möjligtvis. Du har gjort samma kontroller jag skulle gjort och jag tycker också att den borde lukta begagnad om den brunnit, men det känns som att det borde vara det felet trots allt. Xperten däremot borde fortsätta måla naglar eller nåt istället för att hitta på konstiga bortförklaringar men dat antar jag att du redan har konstaterat. (ok, det hade varit en möjlig gissning om det varit frågan om långa kablar men 5m.....icke) Min teori lutar mer åt att det är alla starterna som knäcker motorn. Jag har själv en liten Julaklyv som är gjord på samma sätt och det känns inte bra med alla startströmmarna.
  10. 58-280 (11") heter det jag har men det verkar ha utgått. Iofs borde 58-305 som är 12" också funka vad avser längden men frågan är om det medföljer någon adapter som passar. Med 11"-bladet följde det med en som jag fick dit på torkararmen men jag vill minnas att jag fick fila till armen något för att göra den smalare.
  11. Jo det är tum och närmare bestämt UNF. Storlek och längd minns jag dock inte tyvärr. Torkarbladen brukar jag köpa på Biltema.
  12. Jag kör 315/75-16 slanglöst på valp originalfälg. Det var tänkt som en tillfällig nödlösning eftersom jag inte hade mer än två slangar hemma. Det funkade så pass bra att det aldrig blev av att stoppa i slangar igen. Jag har dock inte varit under 1,2bar i dem. I de andra två hjulen har jag originalslang och det funkade utmärkt. Vill man ha en större slang borde tex en traktorslang 11-16 funka. Jag kör för övrigt 10-16 ihop med mina 9.00-16 Petlas. Annars håller jag med Beau. Använd i första hand slang, för fälgarna är inte gjorda för slanglöst montage vilket innebär att däcken lättare kan släppa från fälgen än på fälgar av "nyare" design. Edit: Snyggade till texten lite.
×
×
  • Skapa nytt...