Jump to content

Fredrik L

Moderators
  • Content Count

    2,433
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    66

Fredrik L last won the day on January 2

Fredrik L had the most liked content!

Community Reputation

1,313 Excellent

About Fredrik L

  • Rank
    Moderator
  • Birthday 03/03/1973

Profile Information

  • Location
    Göteborg

Recent Profile Visitors

1,876 profile views
  1. Jag funderade på samma sak när det var dags att förnya försäkringen så jag ringde dem och höjde maxbeloppet till 250. Sen är väl frågan hur försäkringsbolaget skulle värdera om olyckan är framme.
  2. Hej, Kul med en återinport, sådana kan det inte vara många av Fördel med B: Besiktning vartannat år. Detta spelar snart mindre roll då de blir besiktningsbefriade 2025. Billigare vägtullar när man åker utomlands. i Frankrike fick jag iofs betala lastbilstaxan ändå när vi skulle köra över en avgiftsbelagd bro på grund av att bilen har 3 axlar. Billigare försäkring. Frugan, kompisen osv. med B kort kan köra bilen om du exempelvis vrickar foten när ni är ute på tur. Nackdel med B: Ska man använda fordonet som overlandrigg är det lätt a
  3. Laddad och klar Hasse, det ska bli kul detta För min del provkörde jag motorvärmaren med min Ecoflow River batteridrivna generator och det fungerar finfint Värmer motorn med generatorn på morgonen och sedan får den stå på laddning via ett 12v uttag under dagen när vi kör. Angående temperaturerna så har prognosen blivit lite mildare, nu ska vi iofs högre upp än Östmark men jag tror att vi inte behöver räkna med minus 25 på nätterna längre.
  4. På vissa bilar byttes karossen under 90 talet till en nytillverkad i aluzink. Dessa har bra motståndskraft mot rost och är mer värda än en "vanlig" plåtis, med det sagt är det inte något fel på en plåtkaross om den är i bra skick. Du har tyvärr inte en aluzink kaross. Aluzink har inte fotsteget under rutan, torkare för strålkastarna, lister på dörrarna m.m.
  5. Priserna har stigit rejält på bara ett par år så jag skulle gissa att den är värd ca 100 som den står och ca 120 om du bara fixar småfelen. Att den inte driver känns i princip garanterat som ett "operatörs" problem.
  6. Manuell 6 växlad Mercedeslåda men uppenbarligen växlade jag så mjukt att du inte märkte det
  7. Är skogskörning det primära gör då så lite ändringar som möjligt. Är Overlanding det primära så se över utväxlingen. (växellåda och axlar) vilket innebär en hel del kostnader och arbete. Ang SMT kittet monteras motorn lutande vilket kan/kommer att innebär problem i terrängen när man förstärker lutningen ännu mer vilket innebär att oljepumpen suger torrt. Detta betyder inte att motorn rasar omedelbart men det finns en betydande risk att du kan få problem beroende på hur du använder din bil. I princip anser jag att det inte finns något behov av motorbyte om man bara sk
  8. En toppenhelg men fin körning och trevligt sällskap är nu till ända. Instämmer med övriga att det var trevligt att få ett ansikte till några forumnamn
  9. Är ingen expert men jag ser i princip inget funktionellt problem med din lösning. Hur många kvadrat är befintlig kabel på? 1,5 kvadrat ska räcka om kabeln inte överstiger 0,6 meter, därefter 2,5 kvadrat upp till en meter osv.
  10. För min del är det inte så viktigt med körningen så Diffen kan ta min "kör"plats så kommer jag bara som åskådare.
  11. Finns det någon sjö eller vattendrag i närheten vore det fint att åka dit efter körningen på lördagen så man kan vaska av sig.
  12. Pratade vi förresten om 10 deltagare eller 10 fordon i terrängen? är det max 10 personer blir det kanske inte så många bilar.
  13. Jag planerar att komma och troligtvis Palle med. Ska se om jag kan få det bekräftat
×
×
  • Create New...