Gå till innehåll

SBA111

Major
  • Innehålls Antal

    625
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    12

SBA111 senast vann den dag 7 Oktober 2017

SBA111 hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

408 Excellent

Om SBA111

  • Placering
    Member

Profile Information

  • Hemort
    Södertälje

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Kanske du har en liten lageravdragare som får tag om flänsen?
  2. SBA111

    Nato uttag

    Jag köpte av lokala Scaniaverkstaden. Lustigt nog var dom billigast när jag kollade då för några år sen.
  3. Den här såg väl spännande ut! https://bilwebauctions.se/varauktion-samlarbilar/samlarbilar/volvo-pvpjtgb-9031-b18-580
  4. Dioderna som summerar summalarmet sitter i lådan vid passagerarens vänstra knä. Laddning, bromstryck, oljetryck, vattentemp och växellådstemp.
  5. Take a iook at this document from this forum, I think you will find information near the end. http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/files/file/162-workshop-manual-chapter-2-to-9-compressed/
  6. Jag tar det här som en ytterligare bekräftelse på att besiktningskravet har upphört.
  7. SBA111

    Verktygslåda Valp

    Intressant fråga. Visste inte att det ska finnas en låda att ha där. Kan du lägga upp en bild på lådan möjligen?
  8. SBA111

    MinÄlva

    Nyfiken! Hur ska jag göra för att rolla med sådär bra resultat? Min 9033 skulle vilja bli fin.
  9. SBA111

    Vad har ni gjort idag då?

    Vilken poäng missar jag nu? Vad är särskilt med att vara från Finland?
  10. SBA111

    BV 206 Topplock

    Har du nån ritning eller bild på hålen så man vet vad man ska titta efter?
  11. Ja, och om marken lutar i sidled blir du ju ännu bredare. Jag undrar om det finns nån länsstyrelsens tillståndsgräns eller försäkringsgräns vid 3500 kg?
  12. Hur gick det med växlingsproblemet? Det är alltid intressant att få höra slutresultatet.
  13. Det kan vara värt att kolla luftförsörjningen till ventilerna. Om det är stryp där så kanske inte två sekunder från styrboxen räcker till för att fylla manövercylindern. I min erfarenhet så antingen drar en magnetvetil helt eller också drar den inte alls. Om man långsamt ökar spänningen till en ventil så händer först inget men plötsligt så drar ventilen med ett klonk. Det beror på att magnetiska motståndet i järnkretsen minskar när ankaret är draget. Spänningsfall kan ju uppstå på vägen från 15-matning --> säkring --> styrbox --> styrboxens kontaktdon --> kontaktdon i säkringsskåp --> kontaktdon vid magnetventil --> magnetventil --> jord. Din felsökningsapproach är högklassig!
  14. SBA111

    TGB och stöldrisk.

    Nåt med bränslematningen är bra, tjuven kommer iväg en bit innan det stannar, då är det inte läge för felsökning. På bilar med tryckluftbroms kan man ha en kran till atmosfär på kompressorns ledning till tank (före backventilen) det hörs inte mycket att luften blåser ut, men kompressorn laddar inte. Parkeringsbromsen går då inte loss.
×