Gå till innehåll

Puppe

Major
  • Innehålls Antal

    486
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    18

Puppe senast vann den dag 25 November

Puppe hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

463 Excellent

Om Puppe

  • Placering
    Member

Profile Information

  • Hemort
    Våxtorp

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Puppe

    123 ignition

    Jag också men vill inte riskera 3600 kronor!
  2. Puppe

    123 ignition

    Ta ut tändstiftet från motorn och vrida på nyckeln och se gnistan.
  3. Puppe

    123 ignition

    Jag nollade motorn innan jag satte i min 123ignition. Kolla manualer här på forumet, finns i fliken "filer". Kommer inte ihåg hur jag gjorde på rak arm.
  4. Puppe

    123 ignition

    Pekar den mot ettans cylinder? Kolla aldrig gnista som på vanligt tändsystem med brytarspetsar, det kan bli fel i elektroniken.
  5. Puppe

    Vad har ni gjort idag då?

    Försiktigt när du pillar med regulatorn, fjädra och annat som kan sprätta iväg. Renssilen brukar det vara litet mög i, koka den i vatten ett tag och gå över den med diskborsten, skölj ur och låt torka. Pröva häll litet brännolja i dieseln, kanske hjälper mot alger. Lycka till!
  6. Puppe

    Vad har ni gjort idag då?

    Bytt avgasrör. Körde Black Friday för ett tag sedan och beställde rostfritt från Raka Rör i Göteborg. Det gamla behåller jag och sätter på Valp nr 3, fd civilförsvarsvalp. Det nuvarande avgassystemet på den är klart suspekt, brölar och låter rejält. Funkar mer som förstärkare
  7. Puppe

    Vad har ni gjort idag då?

    Kolla också så du inte har vatten i bränslet.
  8. Puppe

    Vad har ni gjort idag då?

    Har en 2002 ute på landet, dieselkonverterad. Fungerar hur bra som helst med diesel från bensinstation. Vrid på tills du ser att diesel kommer ut på brännarbotten. Stäng av flödet, slå i rejält med rödsprit och tänd på. Stäng locket, efter 1 minut vrid flödesratten till 2. Efter 1-2 minuter till sätt i roster med järnringarna. Vrid upp reglaget t max. Håll koll och vrid sedan ner tills du får OK låga. Brännarbotten måste vara ren, kolla också regulatorfiltret, Blanda inte i massa skit för att tro att det blir billigare, det blir bara dyrt i längden. Ren diesel ska det vara. Är den dieselkonverterad förresten?
  9. Puppe

    Vad har ni gjort idag då?

    Porrsurfade på Tradera för ett tag sedan. Fick hem litet "bra att ha". Bottenstock, drev till back,1:an, 2:an, 3:an samt rem för jeepdunk. Allt nytt och fräscht!
  10. Puppe

    Vad har ni gjort idag då?

    Härliga bilder, hösten är inte så dum trots transportsträckan november!
  11. Puppe

    Vad har ni gjort idag då?

    Vinkon, dom där tavelförsäljarna hälsade på litet varstans. Dom var hemma hos oss i Stockholm samt ute vid sommarstugan som verkligen ligger vid vägs ände. Dom gjorde flera besök slutet på 70-talet början på 80-talet, min far arbetade på Muskö-basen. Dom gjorde ny turné ute vid sommarstugan i mitten på 1990-talet, dock bara ett besök. Vissa avfärdar deras existens med att det inte pågick kartläggning men det tror jag inte ett skvatt på. Trevlig helg!
  12. I think the first Suggas had a grey colour. But most of them were painted in a green colour called 325H, or NCSS7010-G50Y. The paint is semi-matted, not gloss.
  13. Puppe

    Vad har ni gjort idag då?

    Fast tur att det hände där det fanns rinnande vatten, annars hade två Valpar och en lada brunnit upp. Det hade varit riktigt obra.
  14. Puppe

    Vad har ni gjort idag då?

    Visserligen verkar ju bilbränder inte vara lika inne nu när valet är över men idag satte jag fyr på min Saab 900, en cab från -97 som har stått i tre år utan uppmärksamhet. Nytt batteri, den gick igång på första! Fick puttra och sedan ner till stugan för tvättning, en färd på 5 minuter. Väl framme stänger jag av motorn och ska ta fram tvättgrejer. Står litet dumt till så jag måste flytta bilen några meter, startar och nu går startmotorn inte runt och det kommer in rök genom luftintagen i kupén. Slår av tändningen men för sent, startmotorn börjar tugga, allt blinkar och airbagen i ratten aktiveras med en rejäl smäll och eld kommer ur kupéventialtionen. Ut fort som f-n, kopplar ur batteriet och in med vattenslangen i kupélufthålen. Hann tack och lov släcka innan det spred sig till inredning, sufflett etc... Riktigt läskigt faktiskt. Trevlig helg alla!
×