Jump to content

Bajon1

Sergeant
  • Content Count

    144
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Bajon1 last won the day on August 26 2016

Bajon1 had the most liked content!

Community Reputation

134 Excellent

About Bajon1

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Location
    Skåne

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Va inte så kvicka med att slänga skit bara för att det är Biltema. Har kört med Biltemas batterier i många år nu utan problem. Både i fordon som går varje dag och fordon som startas kanske en gång i månaden. Mina äldsta är 11+ år gamla och funkar precis lika bra som när dom var nya.
  2. Har inte testat dessa färgkoder själv, men det hade varit bra att få veta hur mycket matteringsmedel där ska vara i. Där står bara "matt", och matt i det civila är en glans på ca 10 om jag inte minns fel. När det gäller de militära färgerna för mönstermålning så är den betydligt mattare. Om jag inte minns fel vid uppmätning vi gjorde av försvarets original så hade den en glans på 0.5 eller nått liknande.
  3. Bajon1

    Tgb 11

    En Luformotagare MT920 och vanligtvis en Ra145/146 är vad där brukade sitta i en vanlig 11-bil.
  4. Hur är mönsterdjupet på pildäcken?
  5. Kan ju ligga nått i det. När jag kollade CO på 11-bilen för skojs skull vid en besiktning för några år sedan låg den på 5,4 och den går kanon.
  6. Vill bara påpeka att det är ingen 1314 ni köpt utan en 1315
  7. Besiktigade min 1314A efter att reglerna trätt i kraft. Hade 0.5 i CO, så där var inte mycket att klaga på
  8. -77:a = 41 år gammal dvs veteranfordon dvs inget avgasprov. Eller?
  9. 6,6 liter milen??? Hade det inte varit billigare att ta M6:an ner till Fagerhult
  10. Ska nog gå att göra ett undantag för det, men bara för att det är du
  11. Funderar på att komma upp en sväng med 11-bilen i år om det blir fint väder.
  12. Hittade detta om flaket, men dock inget om en serietillverkad 13-bil med flak. Verkar mer som flaket var något som monterades på en 13-bil om behovet uppstod. Förrådsbeteckning: M5138-130018-4 Förrådsbenämning: LASTFLAK TGB 13 Ansvarsbenämning:TC MARK MS141 Ansvarskod: 10141Fd Sakansvar: FMV:FORDONB141Fd Sakansvarskod: 24311 Förnödenhetsslag: MTRL Försvarsgren: A Registreringsdatum: 1984-03-06 Ändringsdatum: 2005-08-18 Id-uppgift: LÄNGD 3660MM,BREDD 1900MM,LÄMHÖJD 500MM Kompl uppgift: FLOBY FLAK AB RITN 384 Intressentsystem: TOR Krigsmaterielkod: KMTRL Beställningskod: C Inventeringsklass: KLASS 3 Utgallrad inom: A M F Fmv-skrivelse: VO MARK 14 840:10777/05 Hkv-beslut: HKV 14 840:62030/05 Konto TOR: 65401 Förrådsbeteckning: M5138-990018-3 Förrådsbenämning: FLAK TGB 13 SH Förnödenhetsslag: MTRL Aktualitetssignal: AVREG Registreringsdatum: 1973-10-01 Ändringsdatum: 2000-11-08 Kompl uppgift: FÖRSÖKSMATERIEL.FÖRSÖKEN AVSLUTADE. PREL ANN I ENL MED HJULFS BESLUT19911009. Pa-signatur: 19911009-/52008 Utgallrad inom: A M F Fmv-skrivelse: ILSAVV 14 840:31537/00
  13. Ångrar än idag att jag inte slog till och köpte denna original flak-13 när en bekant sålde den. Finns tydligen kvar i Kalmar-trakten, men om den fortfarande är original med flak vet jag ej.
  14. Vi kör med Temaprime EUR på våra fordon. Funkar mycket bra.
×
×
  • Create New...