Gå till innehåll

Kilen

Korpral
  • Innehålls Antal

    32
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

Kilen senast vann den dag 14 December 2011

Kilen hade det mest gillade innehållet!

Om Kilen

  • Födelsedag 22 Mars

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

Kilen's Achievements

Member

Member (1/1)

40

Anseende bland gemenskapen

  1. Kilen

    Trimdelar B30

    Utrensningen fortsätter och jag säljer nu diverse trimdelar till B30-motorn. Delarna är samlade under flera år till ett projekt som aldrig blir av. Förhoppningsvis av intresse för någon som vill ha en piggare terrängbil. Provar att sälja här innan jag lägger ut det på blocket. Bild 1 - 2: Trimkam 876-profil från TG Motor. Bild 3: Melling oljepump Bild 4 - 5: Trippelförgasare Stromberg med insug och luftburk till B30. MYCKET OVANLIG! Fanns på Pentas marin-B30 AQ165 en kort tid innan den ersattes med förgasaren från helvetet, Solex 44 PAI, och motorn heter då AQ170. Bild 6: E-grenrör slipat för att passa till trippelstrombergarna. Behöver blästrar då dom har lite ytrost. Pris: Jag säljer allt i en klump och vill ha 16 000 kr för prylarna. Det är mycket pengar men det är inget som finns på Mekonomen precis. Fraktpriser tillkommer och meddelas via mail. Betalning via överföring till bankkonto. Skickas när pengarna finns på kontot. Jag nås på kjell.lydange@gmail.com
  2. Håller på att riva garaget för att bygga nytt och hittat diverse udda 24-voltsprylar jag inte längre behöver. Bild 1 - 3: Magnetkoppling till York-kompressor, aldrig använd. Tänkt till OBA-system som aldrig blev byggt. Bild 4: Mascot omvandlare 24 till 12 volt. Bild 5 - 6: Magnetbränsleventil, stänger bränsletillförseln när tändningen slås av. Ena stiftet för elanslutning kortare av okänd anledning men funkar ändå. Bild 7 - 9: Oljetemp och -tryckmätare i hållare. VDO-mätare byggda åt Volvo-Penta. En fästskruv till bygeln saknas (syns på bild 8). Något dammiga av lagring på bilderna. Priser Magnetkoppling: 700:- SÅLD Mascot omvandlare: 250:- SÅLD Magnetbränsleventil: 400:- SÅLD Temp- och tryckmätare: 1000:- för båda Fraktpriser tillkommer och meddelas via mail. Betalning via överföring till bankkonto. Skickas när pengarna finns på kontot. Jag har inte swisch, vänligen respektera detta. Jag nås på kjell.lydange@gmail.com
  3. Samme säljare som ovan tydligen, oljepluggar i olika utföranden till tgb 11/C303: http://www.blocket.se/vastmanland/Oljepluggar_TGB_11___Volvo_C303_59505825.htm?ca=19&w=3
  4. Har länge velat ha en sån här dansk släpvagn men just nu har jag precis som finansministern "tomt i ladorna". http://www.blocket.se/ostergotland/Militarvagn_TGB11___TGB13__20_30_40_58879418.htm?ca=19&w=3 Är det inte något strul med dom, går inte att regga in i Sverige eller minns jag fel? Kjell
  5. Ute på tjänsteärende bar det sig inte bättre än att jag tittade förbi clas1113, vi han diskutera traktorer, bandvagnar, terrängbilar, fordmotorer och min vägverksflakelva innan det var dags att åka vidare. Alltid lika trevligt att hälsa på. Kjell
  6. Renovering/ombyggnad av 304:a i Malaysia: http://www.geckoadventure.net/ga3-volvo.htm Kjell
  7. Du tänker säkert på Borgward B2000, klart lyxig bil Kjell
  8. Till min vägverksflakelva har jag lokaliserat en kran av samma sort som satt på dom i original. Den finns ca 7 mil söder om Åre. Att frakta den med typ Schenker till Gotland kostar betydligt mer än jag kan avvara, men om jag kan få in den till Östersund kan en polare mellanlagra den tills bättre transportmöjligheter yppar sig. Finns det någon här på forumet som finns i området och kan transportera kranen till Östersund? Jag betalar givetvis ersättning för arbetet. Bild på kranen: Kjell
  9. Bytt ett trasigt spegelglas samt luftfilter på min vägverksflakelva. Den har inte aluburken till luftfiltret utan det sitter i svarta plastlådan direkt vid förgasarna. Inte omöjligt att byta men utmanande, några svordomar blev det. Kjell
  10. Bild på fotstegen avmonterade: Som synes har den ena förlängts någon gång genom att ytterligare en ring har svetsats på, kanske inte jättebra i terrängen nej. Annars är det en väldigt basic konstruktion med fyra öron som föstes i fälgen. Fälgen har följaktligen fyra gängade hål som matchar. Det är en C303 enligt plåten och i papperen men julbasen är längre än för en vanlig 303:a. Kjell
  11. Japp, och en ebersprakare. Här sparas det inte på lyxen! Kjell
  12. Tackar! Ja då står den här. En 12 volts vägverkare som gått som plogbil på isvägar norröver, baserad i Östersund enligt uppgift. Tyvärr följde det inte med någon plog i köpet. Plogfästet tycker jag ser apfult ut och jag hade nog redan skruvat av det om det inte vore för att det är fastsvetsat i ramen på ett ställe. Den har PTO-winch och även ett fäste för kran på flaket men kran följde heller inte med. Jag har lokaliserat en kran i närheten av Åre som jag bedömer är precis den sort som satt på dessa bilar men jag har problem att få till hemtransport, hoppas det löser sig. Den är utrustad med Firestone Radial ATX däck i storlek 255/85, ser för små ut men behagliga att köra landsväg på. Följde också med fyra dubbade GoodYear Studded Suregrip i 280/85 varav två av fälgarna har "fotsteget" som sitter på vissa av dom civila versionerna. Nu skall den ges en allmän översyn med byte av oljefilter, oljor, damasker med mera och sen är förhoppningen att den skall kontrollbesiktas så jag kan börja köra hem ved med den. Plog och kran står högt på önskelistan men jag skall bygga ett nytt garage innan det blir några större renoveringsprojekt. Kjell
  13. Ja hej Det var ett tag sedan jag hängde här på forumet av olika skäl. Jobbade utomlands ett tag och terrängbilsintresset gick i stå. Märkte att jag nästan aldrig använde min 11:a. Saknar eget garage och mörka delen av året fick den stå hos svärföräldrarna. När jag väl hade den hemma stod den mest och gav mig dåligt samvete. Efter viss beslutsångest bestämde jag mig för att sälja den till en kollega och jag vet att den nu är i goda händer. Snyft. Dags att gå vidare. Kände redan innan jag sålt 11:an att jag egentligen behövde en annan sorts terrängbil, med flak till exempel så jag kan köra hem ved. En sådan är nu inköpt och hemkörd från landets norra delar. Planerna har en tendens att skena iväg men till att börja med skall den servas och kontrollbesiktas, sen får vi se. Bilder kommer men först en avskedsbild på 11:an: Kjell
×
×
  • Skapa nytt...