Jaha! Då har jag testat att justera förgasarna. Startade med att justera ner munstyckena enligt tolken. Där skulle motorn gå med fet blandning står det i boken. Sedan lånade jag ett extra justeringsverktyg att skruva in i botten på förgasaren så nu hade jag en i varje förgasare. Sedan skulle man, efter varmkörning, justera upp munstycket tills motorn börjar sjunka lite i tomgången. Utan co-mätare eller varvräknare kom jag snart bort och det slutade med att jag skruvat upp för mycket!!! Nu bölade motorn direkt vid gaspådrag :-( Äsch! Det slutade med att jag mätte hur mycket tolken pressade ner munstycket, tror det var 1.8mm! Bestämde mig för att sätta munstycket på 0.8mm under bryggan i båda förgasarna. Detta skulle då motsvara att ha pressat upp munstycket 1.0mm från tolkens grundinställning. Det otroliga i detta är att motorn går bra nu!!! Behöver choke någon minut efter kallstart men går i övrigt bra. Kan känna att den går lite snålt under varmkörningsperioden men sedan går den så lugnt och fint. Skulle vara intressant att höra någon kunnig kommentera detta. Har nu tankat fullt och läst av km-mätare och ser med spänning fram emot förbrukningen vid nästa tankning.