Gå till innehåll

ryden

Korpral
  • Innehålls Antal

    13
  • Gick med

  • Besökte senast

Om ryden

  • Födelsedag 1973-05-16

Profile Information

  • Hemort
    Rydén

ryden's Achievements

Member

Member (1/1)

2

Anseende bland gemenskapen

  1. Min Valp kom direkt från FM när jag köpte den och det sitter Timkenlager runt om så de duger för FMV i alla fall. Jag hade sådant där "dödswobbel" runt 90kmh som försvann när jag bytte styrdämpare. Fanns hos Volvo lastvagnar för 450SEK, väl investerade pengar! Valp i snö, vackert så man blir tårögd
  2. Revolver-shackles gör styrningen sladdrig minst sagt. http://www.pirate4x4.com/forum/suzuki/1017690-curt-hildebrands-revolver-shackle.html Gör en stel variant om du skall öka flexen.
  3. Vilken LUFOR? Jag har en modern variant som helt enkelt är en Zodiak kassetradio med M-nummer.
  4. Jo, hela vitsen är att lamellpaketet skall slira lite lagom. Så länge bägge hjulen snurrar lika fort och kraften kommer från kardanen så trycks paketet ihop och låser diffen (nåja, slirar mindre), om ett hjul snurrar fortare än det andra eller om kraften kommer från hjulen så öppnar paketet och lamellerna slirar mot varandra och det diffen öppnar. För mycket LS-tillsats och lamellerna slirar hela tiden, för lite och lammellerna klibbar ihop och låser är tanken. Sedan gäller väl samma princip som resten av Valpen, det funkar aldrig som man tänkt sig...
  5. Drygt ett år senare kan jag meddela att det var kört att justera, rullen och snäckan var helt utslitna pga oljeläckage och justerskruven var av. Som vanligt räddade Johan allt genom att fixa fram en ny komplett styrstång. Tack! För framtida sökningar kan vi då meddela att det stämmer som står ovan, lossa låsmuttern och skruva in ställskruven tills glappet försvinner.
  6. ಠ_ಠJa de fungerar ju bra, men ej konformade...
  7. Jag brukar slå i ett Torx-bit av lämplig storlek och värma, de kommer alltid ut. Bitsen är förbrukningsvara men de fungerar otroligt mycket bättre än de skruvutdragare man kan köpa.
  8. Jag köpte dessa från england http://www.camskill.co.uk/m64b1630s1682p59592/Insa_Turbo_Tyres_SUV_4x4_Insa_Turbo_Special_Track_-_285_75_R16_LT_122N_TL_ Under 4000:- för 4 däck och frakt och de har fungerat suveränt. Passar på kronans originalfälgar
  9. Det är ju tvärtom, LS-tillsatsen ökar "slipprigheten" så att skivorna INTE klibbar ihop. För mycket LS och du får en öppen diff. http://www.jeepforum.com/forum/f11/does-too-much-additive-affect-limited-slip-diff-performance-830814/#post7711240
  10. Hur har du löst den nedre infästningen för rullen? Har du några bilder?
  11. Kan man justera styrsnäckan? Jag har ett kvarts varv glapp just nu och det är en liten aning för mycket på isiga vägar. I Besk II står det bara hur man tar isär och sätter ihop igen. /A
×
×
  • Skapa nytt...