Gå till innehåll

zulphur

Korpral
  • Innehålls Antal

    13
  • Gick med

  • Besökte senast

Om zulphur

  • Födelsedag 1984-12-02

Profile Information

  • Hemort
    Danmark

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

zulphur's Achievements

Member

Member (1/1)

2

Anseende bland gemenskapen

  1. Perfekt, tack , det er helt rätt, den kan bara sitta på ett sätt.
  2. Gott nytår! Finns en bild av vilken väg nivågivera for monteres. Skal flöttor sitta fram eller bakut? Jag kommer inte ihåg hur den var monterad när jag drog isär bilen :-( Hälsninger Anders
  3. Der sidder 1 tommer på min både foran og bag. Måske du så har en anden hovedcylinder i en større diameter? Jeg vil meget gerne bruge 1 1/8 foran, for der kan jeg skaffe Lucas/TRW hjulcylindre som er væsentlig bedre kvalitet end de billige uoriginale. Jeg ville bare gerne sikre mig at det kan virke uden for lang pedalvandring. Måske kan du oplyse nummer på hovedcylinder? Mvh Anders
  4. Hej, Jeg er ved at lave bremser på min TGB13. De originale bromscylindrar er 1 tum fram og bak. Om man bestiller nya LandRover bromscylindrar fram nr. 600200 & 600201 er de 1 1/8 tum altså lidt større end original. Bromscylindrar bak är 1 tum om man bestiller LandRover 243303 & 243302 så det er ikke noget problem. Jeg kan ikke finde bromscylindrar frem som er 1 tum Er der nogen som har erfaring med at montere 1 1/8 tum bromscylindrar fram tilsammans med 1 tum bak på TGB13? Jeg tror at TGB11 kører med 1 1/8 tum fram og bak, men der er jo også en aksel mindre /Anders
  5. Jag söker en TGB 20 växellåda i bra skick. TGB 20 kardan til framaxel och kardanaxel mellan 2 & 3 Axel har också interesse. Kontakt via. PM eller zulphur@gmail.com Hälsninger Anders
  6. Jeg bruger denne "sleeving" når jeg laver ledningsnet. Den er glat indvendig, og er rimelig nem at trække flere kabler i. http://www.autosparks.co.uk/electrical-components/sleeving-conduit-tapes/sleeving-conduit.html
  7. Det skulle vära mycket bra om du kan kolla vad RAL som står på burkarna
  8. Jeg synes din citycamo färg ser flot ud. Har du RAL koder på de färger du har anvendt til din bil? Mvh Anders
  9. Hi, Very nice build you are doing! Why aren't you going to get a high ratio (1.003) LT230 transfer case instead of the overdrive? It would be a cheaper solution, it would be a less complicated transmission and it would not affect the size of your engine/transmission conversion. A high ratio LT230 will have the same ratio in the low gear, only high gear will be a higher ratio. I am looking forward to see your progress Regards Anders
  10. Hej, Finns tips på bra fordonstransport (TGB13) från Göteborg till Örkelljunga? /Anders
  11. Jeg søger en 6x6 Volvo TGB 13 helkaross. Helst reggad til B-kort, og med mindst 4 sæder. Skriv hvis I kan hjælpe. Kontakt mig på: zulphur@gmail.com Hälsninger Anders
  12. Hej Christian, Du må meget gerne undersøge hvad andre ca. betaler i vægtafgift, og om de er blevet taget som 1975 modeller eller det har været første civile registreringsdato som har været gældende. Mvh Anders
  13. Jeg overvejer at købe en Volvo TGB13, nedvejet til 3500kg - altså til kørekort kat. B. Som jeg forstår er næsten alle TGB13 fra det svenske forsvar, og er årsmodel 1975. I forbindelse med registrering af en TGB13 i Danmark skal der naturligvis betales registreringsafgift, og senere en årlig vægtafgift. Som jeg læser de danske vægtafgiftsregler, regnes der med første registreringsdato som baggrund for denne afgiftsberegning. Kigger man på "uppgifter om annat fordon" på transportstyrelsen.se, ses det at langt de fleste TGB13 er førstegangsregistreret efter de er solgt fra det svenske forsvar. Det jeg frygter er så at man betaler vægtafgift af f.eks. 2008 som første registreringsdato på en bil fra 1975. Er der i dette (supergode) forum, danske TGB13 ejere som kan oplyse om dette er rigtigt, eller kan man argumentere for at bilens produktionsår er den man bruger til at beregne vægtafgiften? Mvh Anders
×
×
  • Skapa nytt...