Gå till innehåll

Marc-X

Löjtnant
  • Innehålls Antal

    314
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    2

Marc-X senast vann den dag 22 November 2013

Marc-X hade det mest gillade innehållet!

Om Marc-X

Profile Information

  • Hemort
    Arctic Norway

Senaste besökare till profilen

793 profilvisningar

Marc-X's Achievements

Member

Member (1/1)

16

Anseende bland gemenskapen

  1. Kanske läge att klippa upp ögonhål i ett lakan, innfinna sig på området och flaxa runt lite framför hästarna både på Fredag och Lördag så att dom aldrig finner på något sådant igen?
  2. Jag kan ordna fram axlar. Bara gå före mig ner för källartrappan här...
  3. Haha, ja detta är ett solklart fall där våld löser problemet. Någon nämnde just att de knackade loss locket underifrån efter att ha lossat "muttern " som sitter under taket. Vi får se hur det går men det betyder att det förhoppningsvis inte är någon rörgänga att oroa sig för som jag misstänkte förra gången jag var där och petade...
  4. Det låter som om din allhjulsdrift ligger i permanent men också diff spärr... Svårigheter att svänga orsakad av allhjulsdrift har jag inte upplevt men det smäller bra med allhjulsdrift på torrt underlag om man inte passar på rullomkretsen. Märker du tydlig skillnad med och utan spärrarna inkopplade? ///M5
  5. Jag försöker inte demontera antennen men MONTERA antennen så det är "locket" över hålet i taket där antennfoten skall stå som jag inte får bort (enkelt). Det du har bild på ser för övrigt inte ut som antennfoten till en C3. Var kommer den ifrån? Det som främst skiljer din från mina två är de metallringar med fyra genomgående bultar. Jag hade gärna sett att mina fötter oxå hade dem men det har dem alltså inte...
  6. Tjena! Tja, som rubriken säger... Är detta "lock" gängat eller skall det hålla med att man plockar bort insexskruven i kanten på locket och petar bort det? Jag har prövat "allt" utan att använda någon kraft än så länge. Jag ville vara säker på att kraften brukas på rätt sätt. Det var en stund sen jag försökte med detta och minns inte allt jag provade men i morgon blir det montering av 3 antenner! (jupp, fick tag på rubbet och i fint skick med de "nya" Comrod antennerna och en LUFOR på 250 cm) ///M5
  7. Det är inte det att du har spänningar i chassit pgav fyrhjulsdrift på torrt underlag? Detta fenomen uppkommer när du har minsta avvik i rullomkrets på fram och bakhjulen för att det saknas diff på kardanen. Smällen kommer av att en spänning bygger upp sig och får ramen att "flexa". ///M5
  8. I'm not aware of any such script. This is Facebook to Forum cut and paste. ///M5
  9. Mike Fox EXAMPLE: Mark, see: http://www.terrangbil.net/forum/index.php?app=forums&module=post&section=post&do=new_post&f=11 7 minutes ago · Like
  10. Mike Fox Nice to hear I could be of help to you bro! The electric system is perhaps the most vulnerable part of our vehicles since this have seen little or no maintenance since production. The Swedish climate fixes the rest. In the future I'm going to post replies to questions like this in the forum @ terrangbil.net so that everyone can benefit from it. Posts at Facebook has a short shelf life as everyone know. I would like to suggest that if questions are posted here a topic is created at terrangbil.net and linked in the reply post here at facebook if the person asking the question haven't already done so. This is going to be my humble attempt to create a more lively international part at the ORIGINAL Tgb forum. I have no benefits from pushing for terrangbil.net I'm doing it because I feel it being the correct way to do things. Cheers! 15 minutes ago · Like
  11. Mark Douglas Yep! Mike Fox really did it again saving me hours! he is invaluable to this forum as far as I am concerned. about an hour ago · Like
  12. Mark Douglas Just walked in from surgery => all I have to say is Mike Fox nailed it yet again. One wire on the pressure contact mounted on the Aux Gear box was completely disconnected. Exactly what was one of the possibilities suspected by Mike. It was all greasy, I cleaned it, de-greased it and reconnected (all 4). Plus the pressure contact was loose... so tightened it down. Working like a champ. Also in the turn signal issue, I found another disconnected wire under the instrument panel. (I was also de-greasing and lubing up all the gear switching components). Took her for a test drive (two of them) and all is working great. I need to replace the front diff diaphragm (I have 4 extra polyethylene). replaced the warrning bulb on the front-wheel drive. I need to get some new bulb sockets from Claes Hellbom. about an hour ago · Edited · Like
  13. Mike Fox Yo, Mark! Any news about the patient yet? 4 hours ago via mobile · Like
  14. Mark Douglas no carcass here 18 hours ago · Like
  15. Mike Fox The spare parts issue was more to help you dispose of the carcass in a sensible and environmentally correct manner. 18 hours ago via mobile · Like
×
×
  • Skapa nytt...