Gå till innehåll

Dick.Boström

Korpral
  • Innehålls Antal

    41
  • Gick med

  • Besökte senast

Om Dick.Boström

  • Födelsedag 1965-06-29

Dick.Boström's Achievements

Member

Member (1/1)

11

Anseende bland gemenskapen

  1. Hej!! Jag har/hade samma fel dvs. ingen puls på 527. Så jag satte en mikro tryckknapp vid automatsäkringen till cirkpumpen Från +24v till 527. Jag kör ju kran , så jag anv. DF ganska mycket. Det går väldigt bra att leva utan den pulsen. Med vänlig hälsning/ Dick
  2. Hej!! M2 är ju en växel som man normalt inte kan köra på , om man inte väljer att sköta turbinen själv eftersom M2 blir en högre utv än H2 men M3 är lika så blir det ett mindre steg till högsta växeln. om man sparar bränsle vet ja inte men är man som jag drar släp med lass så är det bättre med fler allternativ Att låta bilen gå längre på M3 när den orkar borde ju spara bränsle. Men största nyttan kommer jag att ha av att få upp PTO varven på KC och därmed kunna sänka motorarvet vid kranlastning Med vänlig hälsning/ Dick
  3. Nja du har nog också lite otur när du tänker. Det blir S - Nya knappen - D dvs H2-M2-M3. Med vänlig hälsning// Dick
  4. Tjääna.......... Nu har jag testat. satt in en knapp mellan +24v och kabel 524.................underbart!!!!!!!!! Fördelarna blev: Nu kan jag växla in M3 tidigare och låta den dra längre om jag vill och bilen orkar. Kan nu köra på växel M2 vilken inte var tillgänglig förut. Kan ju nu också köra KC på M2 vilket gör att man kan dra ner varven lite , när man kör kran. Nu kan jag växla H1-H2-M2-M3 vilket är en mycket trevligare "växelföljd" än original , om än man får växla lite manuellt. Detta har ju ni grabbar som har koll sagt länge men nu har jag också förstått det bättre sent än aldrig. Tack för hjälpen //Med vänlig hälsning Dick :)
  5. Tack Wingflyer !!!! Precis så.............jag hade otur när jag tänkte Men.............. resten av frågorna?????? // Dick
  6. Hej alla växellådsspecialister!!!!!!! Alla andra med för den delen. Hjälp mig , tänker jag rätt nu. Alltså jag skulle vilja ha en knapp för att själv kunna slå på/av TS Dels så går den ju billigare om man kan få ner varven i alla fall när man kör utan lass och släp. Då borde ju även M2 bli tillgänglig för körning. Sedan vid krankörning då kan man köra på S med trycksänkning (dvs M2) för att få upp KC pto lite. Vilken utv blir det då på KC. Nu får man ju ligga på ca 1400-1500 varv för att kranen ska gå som den ska. Tål bilen detta ??? Vilka skador kan bli ???? Vilken kabel ??? +24v När ????? Någon borde väl redan tänkt på detta ???? Med vänlig hälsning// Dick Boström
  7. Virkeslastning på en ö. Kolla länken/ länkarna. Med vänlig hälsning/ Dick www.maskinisten.net/viewtopic.php?f=43&t=146451
  8. Jag har fått ett pris på 20K +m på regummerade 445/65-22,5 och nya fälgar med rätt offset. Dom är ca 2cm lägre än original däck dvs. chassit blir ca 1cm lägre. Jag har aldrig känt någon panik för det här med däcken, det finns alt. Nackdelen med detta är ju att man måste byta alla däck/fälg på en gång.//Med vänlig hälsning Dick
  9. Hej!! Som jag sagt förut , MYCKET intresserad , även om jag inte fattar alla detaljer. Vad mellan tummen och pekfingret räknar ni med för pris??? vilken tid pratar vi om 1,2.3 år??? All heder åt er som "forskar" Med vänlig hälsning//Dick
  10. Ja idag så fick min bil vara skotare Körde tre lass idag funkar fint//Med vänlig hälsning Dick
  11. Ehhh....Behöver vist två chanser för att lägga upp en bild.//Med vänlig hälsning// Dick
  12. That was a good question, Marcus !! I´m also want to know the answer to that question. Med vänlig hälsning/Dick
  13. Hej!!! Kul som F....!!!!! Jag är så klart intresserad Även om jag inte förstod allt.......... förklaring kanske följer?? Det där med olika växlings program låter ju helrätt. Med vänlig hälsning//Dick Boström
×
×
  • Skapa nytt...