Gå till innehåll

Martin W

Kapten
  • Innehålls Antal

    371
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    38

Martin W senast vann den dag 24 November 2020

Martin W hade det mest gillade innehållet!

Om Martin W

  • Födelsedag 1972-11-13

Profile Information

  • Hemort
    Björketorp

Senaste besökare till profilen

2 450 profilvisningar

Martin W's Achievements

Member

Member (1/1)

613

Anseende bland gemenskapen

  1. Fick ombesiktning på en personbil för några veckor sedan pag att 2 av 6 dioder lös, kravet var att minst hälften av doíoderna ska lysa
  2. Vad är detta för bil?? https://www.blocket.se/annons/skaraborg/volvo_jeep_oppen/98126414
  3. Är det orginal 2 port så ska det vara en Motorcraft 2150. Inställningen hittar du här: How to Adjust Motorcraft 2 Barrels (itstillruns.com)
  4. Kan detta hjälpa dig? anvisningar-for-monstermalning-1979.pdf (forsvarsmakten.se)
  5. Den hade rullat ca 8500 mil när jag hämtade den men jag vet inte riktigt varför slitaget har uppstått. Motorn kan ha varit lite taskigt servad då bakersta kamlagren var väldigt dåligt när jag bytte. Sen var det nog lite otur att både kamkedjan och fördelardrevet var så slitet att felet uppstod. Har inte tröttnat på den ännu och plats finns men man vet ju aldrig .
  6. Det är gott att komma igång lite, har varit vääääääldigt trögt och motivationslöst i höst . Har gjort mätningar på cylindrar, vevaxel mm och allt verkade vara innanför toleranserna så motorn monterades ihop och startades, allt funkade bra,fick både oljetryck och lagom temperatur plus att det inte här droppat någon olja ännu Min äldste son håller på att renovera motorn i sin Camaro så vi gjorde en dubbelrenovering, men här ska det bli lite trim så det kan brännas gummi till våren
  7. Dax för en uppfräschning av innehållet i motorn, blir inget trimmat bara standardgrejer. Nya ramlager,vevlager,kamlager,kolvringar packningar mm. Motorn har läckt lite olja från transmissionskåpan och bakre vevaxeltätningen (igen ) ,trågpackningen på växellådan läckte också så passar på att byta den med när lådan ändå är på golvet. förhoppningsvis ska det väl bli lite bättre .
  8. Om jag minns rätt så är det samma pump som till Volvo B16, finns rep satser på adressen: https://www.veteranshop.se/veterandelar-volvo/volvo-pv-444-544-duett/branslesystem/repsats-branslepump
  9. Dags för en liten uppdatering Har varit deltidspermiterad (tror jag det hette) från mitt arbete en tid o för att inte klättra på väggarna o annat så började hjärncellerna arbeta och fick fram konstiga ideer . Resultatet nedan.. Eftersom bilen används 99,9% på vanliga grus o asfaltvägar men man ändå vill ha lite weekend warrior känsla ibland så byggdes ett offroad kit bestående av reservhjulshållare samt plats för en verktygslåda, fyra jeepdunkar eller reservbatteri om man vill. En flakbåge o hi lift blev det också. "kitet" hålls fast på flaket av ett spännband så det kan plockas på och av efter behov.
  10. När jag köpte mina STT PRO 315/75/16 så frågade jag säljaren (4x4 Offroad) just denna frågan och det låga hastighetsindexet berodde på någon EU regel som sa att däck av vissa storlekar inte får ha högre index än K inom EU.
  11. https://www.blocket.se/annons/kronoberg/militar_verktygslada/90855343 Verktygslåda medbeteckning 150 KVA 97321 Innehåller bl.a blåslampa (fotogen), sladdlampa 12V, verktyg. Scania servicebok Diverse verktyg och lite dokumentation. Verkar var helt nytt...men kanske inte komplett..
  12. Nu när sommarens körningar o andra roligheter är över så fick de bli några justeringar av Jeepen. Efter en fastkörning i Skövde där vi fick vinsch hjälp av en trevlig man i en Wrangler så bestämdes det att större däck och en vinch skulla va bra att ha så bilen åkte in i garaget. Efter räddningen ur lerhålet Bilen höjdes yttligare blygsamma 1" , nu totalt 4" ,(katten verkade i alla fall gilla det) Så dom nya däcken skulle få plats, 315/75-16 Vinsch ordnades från Winchmax och en ny kofångare fick byggas. Och efter en hel del skärande, svetsande,mätande o bankande blev det så här
  13. Jag har satt en trevägs rörkoppling vid utgången för oljetrycksgivaren och dragit röret förbi generatorn och upp på kåpan. Borrade hål i kåpan till kamdrivningen,gängade och skruvade i ena halvan av en klämmringskoppling som man normala fall använder till att skarva bromsrör. Andra halvan av kopplingen har kvar klämmringen för att kunnna fixera röret i rätt läge. Änden på röret har jag bara klämt ihop så endast ett litet hål återstå. Skruvhuvet brevid täcker ett hål jag gjorde för att kunna filma oljesprutets mängd och riktning. Delarna som behövdes var en klämmkoppling,en trevägs rörkoppling några A nipplar och lite bromsrör. Här ser man nedre drevet på fördelaren och oljeröret vid motorstart. Ny video_Medelstor.mp4
  14. Det blev så himla varmt på tjolöholm så vi gav upp vid lunchtid men det var trevligt att se alla fina bilar . Ser du oss någonstans så är det bara att hälsa på . Höjnings satsen köpte jag från Race lab då dom var ett par tusen billigare än Dalhems,men det är samma prylar från Rough country. Bilen är fortfarande väldigt stötig och guppig, inget mjukt alls men den går fint på asfalt
×
×
  • Skapa nytt...