Säljer en cevil-reggad Moelven kärra I mkt bra skick. Passar TGB 30-45. Senast besiktigad i mars 2015 ua. Renoverad av fd Räddningsverket med kapell och alu lemmar. 17 000kr+ moms ev byte mot fyrhjuling med snöblad
mattiasmannen@spray.se
Jag testade belysningen och allt funkade. Avslutade med att även testa vredet till mörkerbelysningen som jag aldrig rört tidigare vilket resulterade i att blinkers och bromsljus inte funkade när bilen kom in i besiktningshallen (inte jag som körde till Sbp).
När jag sedan "motionerat" vredet så funkade allt igen men det blev en ombesiktning tyvärr
SBAT111 Du kommer att bli super nöjd och knappast aldrig mer köra bilen i auto läget. Men det är bra att det går att göra. Jag rekommenderar en vridströmställare i stället för massa knappar. Enklare att växla med, men du kanske är fingerfärdig
Smart med kontakterna!
Har du provkört?
Jag har köpt ett släp från Msb och besiktat det ua. De var inte det minsta intresserade av några dispenser och ställde inte en enda fråga om detta på Opus. Jag tror inte det komer att bli något problem att besikta kärrorna som är cevilreggade.
Är det lock up du har på läge 4:a så tycker jag du missar lite växlingsmöjligheter mot att ha den på en separat knapp. Då kan du använda den på varje växel.
Ring runt bland lastbilsdemonteringarna! Ekmans i Fagersta, Scaniaskroten i Södertälje, Rogersbil i Gbg, Rackstad i Arvika tex.Själv hittade jag mina på gården hemma hos Farsan. Styrhjul till en femaxlad Scania 124 dunderbygge som inte användes.