Gå till innehåll

parbring

Korpral
  • Innehålls Antal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Om parbring

parbring's Achievements

Member

Member (1/1)

5

Anseende bland gemenskapen

  1. Blåslampan är provkörd! Inte helt självklar i början att få rätt fyr på, men jag får väl öva mer helt enkelt. Jag stod på garageuppfarten. En förbipasserande cyklist skuttade till när blåslampan råkade hicka ur sig en rejäl eldkvast.
  2. Haha, ja jag ska givetvis provköra blåslampan! Den verkar dock inte ha den "snabbstartanordning" eller vad det nu heter, som står nämnd i handboken. Där sitter bara en plugg. Så man är hänvisad till att tända helt och hållet medelst T-röd. Skall införskaffa lite fotogen idag och provbränna på garageuppfarten när kvällsmörkret lägger sig.
  3. Haha, ja sedär! Ibland är det enkelt. Tack för tipset! Och tack för varsamhetstipsen om blåslampan. Funderar starkt på att byta ut den mot gasolvärmare framjent. Saknade maskinsidans anslutningar, så jag snickrar ihop det med lite kulventiler och kopplingar enligt bilden nedan.
  4. Vad är förresten tanken med det lilla hålet längs ned, nedanför där brännaren bränner? Och det övre hålet, med lock, är det typ "skorsten"?
  5. Jag har nyss köpt mig en MV 271 att använda i stugan där jag ej har ström. Den modell jag sett sedan tidigare, och i manualer här på nätet har sett ut som den i denna länk: http://terrangbil11.blogspot.co.uk/2009/01/motorvarmare-271.html Den jag köpte ser ut som på bilderna. En nyare modell? Det jag undrar är om jag förstått det rätt hur blåslampan skall stå? Den har ju till skillnad från den andra modellen inget vindskydd om den står sådär... Tacksam för svar och synpunkter.
  6. Även undertecknad söker efter en MV 271. Någon som vet av någon? /Johannes 0739 55 54 24
  7. Ptja, jag har inte varit och granskat den ännu, men prisdiskussionen skulle börja på ca 20.000 enligt säljaren, med defekt huvudbromscylinder (det går att lufta, men trycket försvinner efter ett tag), och så ska vi se lite vad vi kan hitta i däckväg. Jag skulle vilja ha en uppsättning light off road-däck (typ original), men även dubbade vinterpuckar (har en uppsättning 15" C-däck, nokian från en Merca sprinter).
  8. Jag går i terrängbilsköpartankar, och det visade sig att en bekant har en C202, dubbelhyttspickis, med 3500 mil bakom sig, och i riktigt bra skick. Nu verkar det ju dock så att överallt jag läser så verkar 202:orna vara saker man ska akta sig för. Rasade pinjonger, lättrostade som få, felplacerad fördelningslåda osv. Är det så illa? Eller törs man köpa en med få mil att ha som transport till skogsröjningen, samt att ta sig till jobbet med de dagar plogbilen glömt vår väg...?
×
×
  • Skapa nytt...