Jump to content

FD51

Menig
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About FD51

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Location
    Sveriges framsida

Recent Profile Visitors

91 profile views
  1. Spridarna brukar inte vara några problem att få ut, om jag inte minns fel så är det gamla utförandet med en skruv på varje sida. I så fall går det bra att bända med en kofot eller dylikt mot fästörat. Rinner det sedan in vatten i motorn så har du jätteproblem, det finns inga spridarhylsor där. Bara en kopparbricka längst ned i botten. Ett tips är att handla de brickorna på Scania. De har en liten gummi läpp på vulkad, vilket gör att de oftast följer med spridaren upp vid demontage. En sk grispitt med påsvetsad förlängning kan användas om du inte har tillgång till Scanias verktyg för kopparbrickan
  2. Säljer en stabil dolly i bra skick, militärt benämnd bogserställ 702. Maxlast 3500kg Utbytbara klykor Teleskopisk dragstång Reservhjul medföljer Perfekt för dig som bara fick tråkiga mjuka julklappar, den här är hård och dessutom i en mycket trivsam mattgrön kulör Finns på Orust Pris 4000 sek Ring efter 17 00 0702-884043
  3. Svänghjulet passade rakt på förutom bultmönstret. Starten hade inga problem att dra runt motorn. Jag kan inte minnas att jag märkte någon skillnad på motorgången. Bilen är såld sedan länge.
  4. Hej jag har satt i en D47 i en 912a. Jag flyttade över följande delar från A6an, motorfäste, start, koppling, kåpan mellan motorblock och svänghjul, allt detta passade rakt över mellan motorerna. Bultmönstret på svänghjulet från A6an fick borras om, det var samma antal bult men större bultmönster på d47. Jag använde plåttråget från d47 och jackade ur för framaxeln. A6ans tråg är typ 20 mm för kort så det kändes lättare att använda plåttråget.
×
×
  • Create New...