Gå till innehåll

Trekster

Korpral
  • Innehålls Antal

    27
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    5

Trekster senast vann den dag 30 Juni 2023

Trekster hade det mest gillade innehållet!

Om Trekster

Profile Information

  • Hemort
    Arlanda

Senaste besökare till profilen

857 profilvisningar

Trekster's Achievements

Member

Member (1/1)

57

Anseende bland gemenskapen

  1. Är alltid snabb att kolla på dina filmer, så även denna gång. Till och med så tanten tycker det är kul att titta på ert tjabb!
  2. Den jag kör är M22x1.5 men vad Biltema har på sin, även om den ser lik ut, är en annan fråga. Som uppföljning kan informeras om att min fläkt med tillhörande styrning funkar felfritt såhär långt, å andra sidan har det inte blivit många hundra mil de senate två åren så det säger kanske inte så mycket...
  3. Det finns instruktioner i handboken som finns att ladda ner här på forumet. Jag utgick från det, men köpte mig även en enkel "billig" CO-mätare (finns på exempelvis verktygsboden). Tror inte jag kunde märka av någon direkt förändring i varvtalet på det viset som handboken beskriver justering utan mätinstrument. Tyckte mätaren var ganska jobbig; den reagerade långsamt och var inte så stabil. Men i slutändan matchade värdena på efterföljande besiktning de jag fick vid justeringen ganska bra.
  4. Jag köpte från https://www.skandix.de/en/ Nummer: 9992895 (2x för att göra det enkelt för mig) 9992896 9992897
  5. Ser väldigt fin ut! Nästan nybils-doft va? Visste inte att det var dog-leg låda på tgb20, sportigt värre!
  6. Jag brukar använda https://www.redlineoil.se/produkt/power-steering-fluid-quart-2/ om jag är osäker på vad tidigare varit i systemet. Nu är det mest på gamla SAABar jag använt den eftersom de inte ska ha ATF men ändå slår vissa i det. Fördelen är att denna är blandbar både med styrservovätska och ATF om det nu skulle finnas sådan kvar i systemet. Givetvis är den godkänd för system som är specade för ATF också!
  7. Vi, eller egentligen mest frugan - jag hjälpte till lite med monteringen, byggde pepparkakshus (pepparkaksbil?) igår! Här syns den i sin naturliga miljö.
  8. Samma konfiguration på min med att bara högerdörrarna går att låsa innifrån. Det går väl inte att låsa upp utifrån om man låst med handtaget? Kan bli lite besvärligt läge... Jämför med vanliga personbilar där det ofta inte går att låsa förardörren och sen stänga den.
  9. Härligt att det blir framsteg! Själv kollade jag det genom att stoppa termoswitchen i en kastrull vatten som jag värme upp och samtidigt mätte pinnarna. Fanns visserligen ett schema, men "Trust but Verify" som man säger! Såklart ett drygt sätt att testa om du har systemet fyllt med vatten...
  10. Gillar verkligen de tidstypiska dymo-etiketterna!
  11. För en gångs skull lyckades jag både dokumentera och hitta dokumentationen! Common/High/Low sitter som bilderna nedan.
  12. Tack för tipset! Har sprungit runt bland några "låssmeder" (typen som även fixar skor och kemtvätt) men ingen har haft ämnen för de här nycklarna. Beställde ett par uppsättningar direkt!
  13. Jag har sett det här tipset flera gånger här. Jag gjorde några provbromsningar (på asfalt) med och utan inkopplingsbar framhjulsdrift i somras men blev inte det minsta klokare. Utan inkopplingen låste sig bakhjulen vad jag upplevde som alldeles för tidigt, men samtidigt förstår jag absolut problemet med inkopplingen. Slutade med att jag behöll inkopplingen. Nu var detta med helt tomt skåp, så kanske bara behöver lite barlast där bak?
  14. Om det enbart är för att köra en vakuummätare, kan det beroende på vilken mätare det är mycket väl vara så att 12V-matning enbart är för belysningen. I så fall hade jag skippat omvandlaren och om möjligt bytt den inbyggda lampan till en för 24V eller om det inte går alternativt är LED-belysning satt ett förkopplingsmotstånd.
×
×
  • Skapa nytt...