Jump to content

Frippe S

Major
  • Content Count

    825
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    21

Frippe S last won the day on April 11

Frippe S had the most liked content!

Community Reputation

842 Excellent

About Frippe S

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Location
    Dalsland

Recent Profile Visitors

236 profile views
  1. När jag gjorde lumpen som fordonsmek T2 -93 så skulle vi absolut ha motoroljan i hjulväxlarna, inget annat...stod i våra uppdaterade smörjcheman vi fick ut från Milo verkstan också, så det där har nog varierat under åren..
  2. Inte minst så lämnar väll originalet rätt IR signatur, dvs ser "fläckig" ut även i IR spektrat istället för enfärgad som "normal" färg..mkt viktigt för vissa
  3. Om ändarna "brinner upp" på den gamla typen av säkringar så brukar väll det betyda dålig kontakt, dvs oxid på säkring / hållare eller att det är dålig spänst i hållaren, båda är lätta att fixa, böj in "flärparna" lite mot varandra och rengör dem med elektronik spray / smärgelduk.säkringarna är lättast att byta om man ser att de är ankomna.
  4. En gissning är att med kletsmet på cylinderväggarna så går det trögt hela tiden, inte bara typ halva vägen upp när kompet byggts upp.. De där är väll känsliga för hur länge de körs. Går det inte hona ur cylindern o byta gummit, borde finnas som reservdel
  5. Huudå, det låter inge vidare, du får krya på dig.
  6. Satte det största Biltema gul AGM som gick att kila ner i XC70n för några år sedan...funkar bra än så länge :)
  7. Synd, det hade varit enklare att spåra en högerstyrd 11
  8. Är det en sån här? Lite bilder här men nog svårt att följa slangar..
  9. Snyggt, fan, nu har du ju en mobil inspelningsstudio
  10. Verkar vara lite utav en "universalspak" Hittade bild på den på Milmac (4130:-) o där finns det en etikett "morse controls" o ett artikel nr. Googlar man morse controls o bilder hittar man ett gäng liknande
  11. Han kör skarpladdat och osäkrat, så får han ljudindikation ifall det skulle gå fel
×
×
  • Create New...