Jump to content

Frippe S

Major
  • Content Count

    835
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

Frippe S last won the day on August 26

Frippe S had the most liked content!

Community Reputation

864 Excellent

About Frippe S

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Location
    Dalsland

Recent Profile Visitors

287 profile views
  1. Ja, jag hade honom i tanken.. men han istort sett bara se att bilen var i väldigt bra skick och att den var omlackad..han har ju inte spökat ut sin bil så mycket att det syns utifrån på långt håll Jag han istort sett bara hojta "11, 11,11 nej 13 helkaross wow" o peka åt familjen
  2. Mötte en fiin 13 helkaross 12:45 som var påväg söderut på 45an mellan Säffle och Åmål. Hade familjen i bilen så såg inga detaljer för då ska man tydligen koncentrera sig på vägen
  3. Svana menade nog "Blåser alltid damm ur lungorna med brakecleaner och luft"
  4. Jag ser en liten sak som skiljer...under höger bakljus
  5. Svärföräldrarna som har vedpanna satte en vanl stickontakt och uttag mitt på kabeln till sin cirkpump och när strömmen går drar de ur kontakten o sätter i en liten inverter kopplat till ett bilbatteri, den går flera dagar innan de byter till ett laddat batteri, deras cirk pump drar knappt nått.
  6. Har du ingen lämplig gatlampa i närheten ? Går ju alltid skylla på "ungdomarna" om det skulle hända något
  7. "Robe" på 4x4Sweden tillverkade och sålde ringar som passade 11ans fälgar..
  8. Vet att de gnällde väldigt på dem som tvättat sina M90 i "Via color" istället för det tvättmedel som delades ut av försvaret då detta tydligen skulle försämra IR signaturen på tyget... När jag gjorde lumpen..
  9. När jag gjorde lumpen som fordonsmek T2 -93 så skulle vi absolut ha motoroljan i hjulväxlarna, inget annat...stod i våra uppdaterade smörjcheman vi fick ut från Milo verkstan också, så det där har nog varierat under åren..
  10. Inte minst så lämnar väll originalet rätt IR signatur, dvs ser "fläckig" ut även i IR spektrat istället för enfärgad som "normal" färg..mkt viktigt för vissa
  11. Om ändarna "brinner upp" på den gamla typen av säkringar så brukar väll det betyda dålig kontakt, dvs oxid på säkring / hållare eller att det är dålig spänst i hållaren, båda är lätta att fixa, böj in "flärparna" lite mot varandra och rengör dem med elektronik spray / smärgelduk.säkringarna är lättast att byta om man ser att de är ankomna.
  12. En gissning är att med kletsmet på cylinderväggarna så går det trögt hela tiden, inte bara typ halva vägen upp när kompet byggts upp.. De där är väll känsliga för hur länge de körs. Går det inte hona ur cylindern o byta gummit, borde finnas som reservdel
  13. Huudå, det låter inge vidare, du får krya på dig.
×
×
  • Create New...