Gå till innehåll

GuteBio

Korpral
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Om GuteBio

  • Födelsedag 1971-12-13

GuteBio's Achievements

Member

Member (1/1)

0

Anseende bland gemenskapen

  1. Uppdatering. Har tagit isär alla kontakter till solenoiderna och gjort rent dessa( var VÄLDIGT mycket som inte skulle vara där), samt även bytt ca 1 meter kabel, igår så fungerade det alldeles utmärkt när vi provkörde på gården, nu på eftermiddagen så har backen slutat att fungera helt igen och drivningen fram slirar väldigt mycket. Tog nu isär kontakten på gas reglaget helt och hållet, det var inget vatten men lite ärg var det, klumpig som jag var så lyckades jag få fjädern att flyga nånstans titt den inte går att hitta. Frågan som följer är om det på något sett skulle kunna gå att ersätta denna kontakten med en vanlig brytare för att kunna kontrollera om det fungerar då, skulle det kunna skada något och hur ska det lämpligast kopplas in, en verkar uppenbarligen var jord, ska den ena kontakten vara jordad när gaspedalen är uppe och den andra när den är nere. Tacksam för all hjälp är lite för ny på dessa bilar.
  2. Detta på grund av att backen hoppade i och ur, samt att en vänlig knack på solenoiden har fungerat vid flera tillfällen. Läckaget kändes onormalt då 2 st hade absolut noll. Kör med eftermarknads styrbox men har även provat att koppla in original varje gång utan skillnad.
  3. Har en 30:a med konstiga växlingsfel, har haft mest fel på backen som inte vill hoppa men det har även hänt när man har varit ute och kört att växeln helt sonika har slutat att fungera, lite ryck o bank på landsvägen gjorde att det fungerade igen. Har tagit ned solenoiderna och mätt upp dessa, på 3 av dom 5 är det ett visst läckage på mellan 7 m ohm och 20 m ohm och inget på de andra 2. Ska även prova att värma upp dom för att se om felet blir annorlunda. Är det någon som har lyckats köpa nya eller som kanske kan komma med andra strålande förslag?
  4. En liten stilla undran från nybliven "pappa" av en TGB30, min växlar först när det närmare sig rött, är detta normalt? är det kanske något som går att åtgärda med en annan styrbox?
  5. Köpte min för ca en månad sedan och detta är kostnaderna för att få den på gatan. Ansökan om ursprungskontroll: 700 kr Reg besiktning: 3500 kr Vanlig besiktning:930 kr Registeravgift: 245 kr Resan från Göteborg till Gotland gick på ca 7-8 tusen. Transporterade min på lastväxlare, total höjden blev 4,2 m och lite utstick bakom men det gick alldeles utmärkt, priserna på lastbil med släp om man skulle leja bort var 140 kr + moms/mil.
×
×
  • Skapa nytt...