Jump to content

gunnish

Fänrik
  • Content Count

    197
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

54 Excellent

About gunnish

  • Rank
    Member

Profile Information

  • Location
    Stockholm

Recent Profile Visitors

213 profile views
  1. jaså? okej jag får testa det då
  2. De visar ingen lagerstatus, jag känner inte att de säkert har dem
  3. MECA-insatserna är slut, samma insatser på massa andra ställen också slut. Biltemas finns ju inte längre.motoroldies.se har inte två i lager av den som inte är asdyr. hittar däremot begagnade bosch, med diverse modellnummer, förstår dock inte vad som skiljer och vilka som funkar/inte.
  4. Förklara gärna varför det är enklast. I min värld går de in EN kabel i plus och EN i minus, och det är exakt lika enkelt att sätta brytaren på ena som på andra stället.
  5. Det som varit nära hastighetsmätarvajers har uppenbart blivit skadat. Ja mörkervredet har ju den där udda blå korrosionen lite överallt Lite bränt, eventuellt kablar till ett relä. Det som ser mest sabbat ut här är ju hastighetsmätarvajern, som fått sitt hölje bränt.
  6. Gäller med största sannolikhet bara stora lastbilar med lastväxlare etc. Våra bilar är inte moderna, det finns i deras tycke mer lämpade fordon.
  7. Jo då, vissa saker funkar, vissa andra funkar inte. Parkeringsljus och varningsblinkers funkar, halvljus, helljus och blinkers gör det inte, men så ser jag att kabelskon från mörkerreglaget är sabbad. Jag ser underifrån att områden på kablar är smälta, dock aldrig hela kablar. Startmotor funkar, men får ingen gnista. Edit: startar, efter annan inkoppling av 12V-konverter till 123-tune. Halvljuset funkar, men glappigt, när motorn är på. Laddningslampan funkar, olja och broms gör det inte. Helljuset går inte att aktivera. Instrumentbelysningen funkar inte, inte heller tankmätaren.
  8. Yes, tagit bort hastighetsmätaren. Och nej, givetvis gick inte en enda säkring. Så enkelt ska det inte vara.
  9. Jag skulle ta bort hastighetsräknaren för att den krånglade, men dum som jag är kopplade jag inte ur batterierna först och lyckades få kabelbrand. Har således sabbat lite kablar/kontakter som jag behöver komma åt. Hur gör jag för att komma åt ordentligt? Instrumentbrädan vill inte lyftas mer än någon centimeter. Också: vilken är den inkommande sidan till säkringshållarna?
  10. Riktigt snyggt. Avis. Tänk om jag skulle ha kompetens och ork för detta.
  11. Du har uppenbarligen fördel av att inte ha aluzink, jag testade en magnetfotsantenn innan jag insåg att, just fan, det är ju inte magnetiskt. Bra idé med kabelgenomföringen, så att man slipper göra massa hål. Hur sitter solpanelerna, tejp?
  12. Vill helt klart se hur det är gjort
  13. ahaha, din definition på "kompakt" antenn. Vad har du gjort med övriga antenner, tillfälligt nedtagna? Skulle vilja se ditt tak också, speciellt då du har både antenner och solpaneler monterade.
×
×
  • Create New...