Gå till innehåll

Nero

Kapten
  • Innehålls Antal

    369
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    33

Nero senast vann den dag 7 September

Nero hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

906 Excellent

Om Nero

  • Placering
    Member

Profile Information

  • Hemort
    Uppsala

Senaste besökare till profilen

725 profilvisningar
  1. Nero

    Dodge WC 51

    Det går hyggligt långsamt men nu är det mesta fått ny färg och golvet är på plats. Färgen är matchad mot den gamla och verkar stämma hyggligt mot vad man pratar om på Dodge forum. Den ser vitare ut på bilderna än vad den är. Nu funderar jag på om jag ska ta ner sump och fördelningslåda nät jag ändå håller på.. Det var kul å tvätta fram gamla färgen på motorn mm och se att under all olja då var den nästan som ny.
  2. Nero

    Dodge WC 51

    Ny växellåda på väg in i Dodgen. Fick tag i en renoverad/eller aldrig använd konserverad sista gången av fm i början på 60 talet. Väldigt fin invändigt ser oanvänd ut, nu ska det bli roligt å se om jag får ihop det..
  3. Nero

    Tgb 1314

    Nja nu var det ju ett tag sen jag skrev i denna tråd. Så vad har hänt med 13 bilarna? Inte speciellt mycket dom tickar å går väldigt bra. Vi var i Bengtsfors i förra helgen To-Sö och hade en riktigt trevlig lång helg. Träffade en del forum medlemmar Seglarn och Olzon, tyvärr missade jag Johan men såg hans bandvagn som var väldigt fin. På Söndagen begav vi oss hem och 1 mil innan vi kom hem började temp givaren stiga. Inte akut men lite högre än normalt. Så det blir att kolla på termostat, givare mm. Ca 84 mil tur och retur och en snitt förbrukning på 2,33 L milen.
  4. Kolla spelet på vajern, kanske inte riktigt rätt där. En chansning
  5. Själv har jag inte lyckats göra något alls med bilen som vi ska åka med, det blir hektiskt imorgon kväll.. Vi kommer ett par bilar från Uppsala stockholm.
  6. Får fota dom hör paperen. Här är vad som Materialverket hade som tillbehörs lista vid leverans. 77-04-14. blev sämre i kopiatorn.
  7. Ledsen att det dragit ut på tiden.. Fick en operationstid för ryggen och efter det vart jag inte så mobil . Ovanför din bakdörr har du 2 hål, ett stort där elen kom ut och ett litet skruvhål som själva fästet för en platt hållare till saftblandaren har suttit. Finns även ett skruvhål på taket för ett stag till plattan, värt att täta om dom inte gjort det. 15 bilarna hade blandare fram och bak vid leverans. Med tiden då fm inte skulle ha den förmågan kvar så vart dom flesta som var kvar 1314 och om dom inte hade det innan så byttes glasen mot gula. Finns säkert avvikelser för detta. Signalautomaten fick oftast sitta kvar men 2 reläer skulle tas bort ( hög och låg ton ).
  8. Jag kan nog hjälpa dig med det. Dom här böckerna är bra att ha om du inte har dom med bilen. Här kan du se det som skiljer i utrustning i skåpet mellan 14 och 15 Den stora är den första från 77 och den lilla är ifrån 80. 3 bårar är en uppdaterad variant av din bil, du kan nog goggles upp en bild på nätet med en sådan som har nationsflagg och röda korset flagg belysta på flaggstänger på skåpet. Många av dom har även 4 bladfjädrar i bak istället för 3. bifogar en bild på dina fack och utr enl boken. Det andra måste jag scanna in på måndag.
  9. Ja ser fin ut, tråkigt att du hade så mycket problem att få hem den. Jag har utrustningslistan som Volvo levererade 1315 A med. Kan skicka den om det är något som du behöver.
  10. Det gör det säkert. En tidig 1315 A som blivit levererad till något förband som hade skjutfält. 77 st tror jag det var som levererades. Har själv 137412 Kusträsk skjutfält
  11. Vet du vad den hade för mil reg?
  12. Nero

    Dodge WC 51

    Haha det är det ju! Ja det är bara en ram mes papper så ska man göra bil av det igen sp är det lite jobb. Ska du till Bengtsfors i år?
  13. Nero

    Dodge WC 51

    Här är mina mekar kamrater, eller kamrater är väll att ta i. Dom nyps mest i benet när dom kommer och hälsar på. Men till problemet. Vid sista oljebytet så var det en hel del spån i olja från växellådan, och för att vara en bil som ska lagas i fält har man gjort det onödigt omständigt att ta ut lådan. Ta bort stolar, golv, flytta en tvärbalk i ramen så har man absolut minmalt med utrymme för att lyfta ut lådan. Ett schims på bottenstocken var för litet och har legat och snurrat med axeln. Så det blir att leta delar till lådan, lager axel och packboxar.
×