Ja, det stämmer Johannes! Det är den på blocket med snöplog.
Jag har bara torrkört plogen än så länge fast mitt intryck är att det är väldigt gedigna grejer. Det r en grov balk som går till dragkroksfästet. Förligt sätter man fast plogen i dragfästet i fram.
Jag styr vinkel och höjd på bladet inifrån hytten men kan också ta med mej kontrollen och styra den utifrån om jag vill.
Plogen får sin kraft elektriskt ifrån bilen och har en hydraulisk motor på plogen. Cylindern man lyfter bladet med är enkelverkande.
Nackdelen är väl att med bladet uppe så blir bilen lite framtung och tungrattad.
På och avmontering skall väl med van hand och tryckluft på på fem minuter. Utan tryckluft så går det segare. Då får man ha två domkrafter. Luften används för att lyfta bladet genom att trycka in det på lyftcylinderns tryckande sida,
Bilen i övrigt är nog det som vi skulle säga är helt standard TGB 11.
Har i tips på bekvämare stol till förare och passagerare?