Gå till innehåll

Swedenmaded

Korpral
  • Innehålls Antal

    13
  • Gick med

  • Besökte senast

Om Swedenmaded

Profile Information

  • Hemort
    Ydre

Senaste besökare till profilen

935 profilvisningar

Swedenmaded's Achievements

Member

Member (1/1)

2

Anseende bland gemenskapen

  1. Ligger dom möjligen kvar i ett hörne hos dig ännu?
  2. Söker 4st orginalfälgar med eller utan däck.Sugga, startjeep, 912 alltså. volvostartjeep@gmail.com
  3. Verkligen trevlig läsning att följa din tråd. Hur många mil hade denna jeep rullat när du köpte den, med tanke på fördelarstrulet? Bra referens att vid det miltalet (samt ålder) så kan de va värt att kika nogrannare på. Jag är också spekulant ifall den står ivägen hos dig!
  4. Parallellstag med friska p-ändar till TP21 sökes, alt tips var detta kan tänks handlas. Även lagt blänkare under den modellspecifika fordonsavdelningen. Kontakt: volvostartjeep@gmail.com
  5. Söker främre parallellstag me friska p-ändar till TP21/sugga. Själva staget kan va krökt, det kvittar för jag bygger en servo assist på en startjeep (som har parallellstaget bakom axeln, som inte passar framtill då det är för tajt mot bromssköldarna)
  6. Hej!

    Jag har en till salu  i mycket bra utbytesskick

    Svara med email adress .

    Bilder och dokumentation finns bättre original kommer du inte att finna.

    Mvh

    Eddi

  7. Var hittar jag en ny generator till TGB 11?
  8. Får inte till min huvudbromscylinder med hjälp av tillgängliga repsatser så söker en med garanterad funktion och gärna då en från 912 som sägs passa bolt on på startjeep, men som har större diameter. Ny pirat, NOS eller renoverad begagnad. Dom heter för övrigt Lockheed 1.5" no 8246/2 i 912 or 1.25" no 25660/2 i sugga/startjeep vad jag läst. Skall även finnas nytillverkat som passar bolt on men har aldrig funnit info om vilka. volvostartjeep@gmail.com
  9. Tack för tipsen. Kikat på begade remskivepumpar av typen som dieselpersonbilar har men bilskroterna tror de skall få mer än vad de kostar nya, samt att jag har ont om plats för detta då jag har såväl 24 som 12v generator på idag och vill kanske inte offra någon av dessa.... Även kikat på färdiga kit med elektriska men dom är hyfsat dyra, typ 4500:- En ny generator med inbyggd vakuumpump är en hyfsat prisvärd lösning, att ersätta 12v snurran som sitter där idag med. Har tryckluft i fordonet så nu går tankegångarna främst till att nyttja denna och slopa orginal vakuumklockor, och modda dit luftcylindrar att dra diffmekanismen med istället. Blir lite meck att få det vattentätt om vakuumklockorna demonteras kanske, får ta bort dom och kika i påsk...... Någon som byggt o detta med tryckluft på dessa axlar som kan komma med input och god råd?? Nästa pilsner är manövereringen av kopplingen som är direkt med stag och extremt tungtrampad. Funderar på om den kunde få assistans av en liten lutcylinder,aktiverad av en ventil som öppnar när pedalen sänkts några cm, kan väl inte va så svårt eller ?
  10. Söker en vakuumpump för att reglera diffspärrarna i sugga axlar med pga dieselkonvertering. Remskivedriven.. 24 eller 12V generator med integrerad vakuumpump också tänkbar. Någon som har uppslag på exakt fordonsmodell och ungefärlig årgång som haft dessa, som man kan söka efter på andra fora än detta tro ? (har lagt en sökning under "köpes" här också så klart) Epost: volvostartjeep " krumelur" gmail.com
  11. Söker en vakuumpump för att reglera diffspärrarna i sugga axlar med pga dieselkonvertering. Remskivedriven eller i nödfall eldriven. Generator med integrerad vakuumpump också tänkbar. Även orginalreglagen för manövereringen sökes. Epost: volvostartjeep " krumelur" gmail.com
  12. Interesting ! Any ideas of what the price would be to fix also the wheel cylinders, thats not easy to find any longer what I understand ? I ask you here cause you maybe also know this and it could be of interest for other people reading this chat
×
×
  • Skapa nytt...