Tack för tipsen. Kikat på begade remskivepumpar av typen som dieselpersonbilar har men bilskroterna tror de skall få mer än vad de kostar nya, samt att jag har ont om plats för detta då jag har såväl 24 som 12v generator på idag och vill kanske inte offra någon av dessa....
Även kikat på färdiga kit med elektriska men dom är hyfsat dyra, typ 4500:-
En ny generator med inbyggd vakuumpump är en hyfsat prisvärd lösning, att ersätta 12v snurran som sitter där idag med.
Har tryckluft i fordonet så nu går tankegångarna främst till att nyttja denna och slopa orginal vakuumklockor, och modda dit luftcylindrar att dra diffmekanismen med istället. Blir lite meck att få det vattentätt om vakuumklockorna demonteras kanske, får ta bort dom och kika i påsk......
Någon som byggt o detta med tryckluft på dessa axlar som kan komma med input och god råd??
Nästa pilsner är manövereringen av kopplingen som är direkt med stag och extremt tungtrampad. Funderar på om den kunde få assistans av en liten lutcylinder,aktiverad av en ventil som öppnar när pedalen sänkts några cm, kan väl inte va så svårt eller ?