Gå till innehåll

Huvudbromscylinder till Valp


Beau

Rekommendera Poster

Jag tror dom finns hos meca,dom är med i online-shoppen på amazon-delar,men man kan inte trycka in på denna detalj

utan funkar bara i butiken,var så när ja skulle köpa renoveringskit till slavcylindrarna,det kankse beror på

en annan levarantör eller nått

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-4966-0-85526400-1380303449_thumb.jpg

Som jag skrev under rubriken "Övrigt/hänt idag" så har jag problem med att alla fyra bromsarna ligger på. Med hjälp av B2600 har jag renoverat bromsarna på framaxeln det var fullt av skit inne i hjulcylindrarna men tyvärr var det inte orsaken till att bromsarna ligger på. Först om man lossar bromsröret på huvudbromscylindern släpper bromsarna. Vi chansade på att det kunde vara stopp för returoljan i servot och gjorde en bypass. Men det var inte där felet var.

 

B2600 som är lite vigare än jag skruvade loss huvudbromcylindern. Tryckstången från bromspedal till bromscylinder sitter verkligen svårt till. Sedan tog vi isär innehållet och där var en del skit och klumpar, men värst såg packningen på pumpkolven ut. Se bild. Renoveringssats beställd av Altyco.

Nu hoppas jag att felet beror på den trasiga packningen

Redigerad av Beau
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig repsats med kolv och oringar :) Jag lyckades få en amazon-repsats för några år sedan via lokala volvohandlaren efter att ha visat utdrag ur valpens reservdelslista samt sprängskiss. Innehöll "vacuum-membran" men inte någon kolv. Kolven på min hade ärjat fast och fick borras ur. Lyckades dock rädda oringarna vilka kunde återanvändas :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Enligt valp experten Obelix passar dessa inte bult on utan man måste borra nya hål för bultarna och krongla lite.

Han hade inte sett denna men sa att så var det med Amazons huvudbroms cylinder.

Kan ej bekräfta eller dementera, då jag inte köpt någon sådan de säljer här ovan och provat sätta dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God dag.

 

Jag tror att packningssatsen Art nr. 276492 till en PV/Duett 1953 - 1968 skulle passa.

Eftersom även den har 1" huvudbromscylinder.

 

Vill man byte hela huvudcylinder så är 1953 - 1961 den modellen med inbyggd behållare Art nr. 87694 (PV/Duett med B4B, B14, B16)

för vi införandet av B18 (1961 - 1968) kom separat oljebehållare Art nr. 663468.

Men det rörliga delarna i huvudbromscylinder är detsamma oavsett typ av huvudbromscylinder utförande.

 

MVH

JP

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rep.sats kom idag från Altyco. B2600 var här och hjälpte till att montera den nyrenoverade huvudbromscylindern. Därefter följde provkörning med många inbromsningar. Väl hemma hissades bilen upp och hjulen snurrade hur lätt som helst och bromstrummorna var inte varma. Äntligen fungerar bromsarna!

Hurra!!

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...