Gå till innehåll

Studentkörningar i Sthlm 2014 - Upprop!


Rekommendera Poster

Några TGB 30/40-kamrater i Göteborgsområdet?!?

 

Den 5:e juni har vi redan två bokningar i Göteborgsområdet, närmare bestämt i Lerum och Kungsbacka.

Kan inte två kamrater i Västsverige hjälpa mig mig dessa körningar?

 

Extra god betalning utlovas för denna engångs/halvdagsinsats... B)

 

PS: Ska försöka muta Wingflyer så han tar sina tre bilar upp till Sthlm den 5:e och förutom denna dags körning ska få ett antal till nästföljande veckor...

Även ni från Västsverige (om ni finns?) kan garanterat få fler körningar i mellansverige...

 

Bästa hälsningar // Björn Hammarskjöld

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag bor strax utanför Kungsbacka och känner en till som bor här med 1st tgb 40 (med trp hytt) Ska kolla med honom vad han tycker och känner för student körning, min är en tgb 40 med stora kranen.

 

Vilka datum är det? Och ungefär mellan vilka klockslag?? 

 

mvh

Henrik

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag bor strax utanför Kungsbacka och känner en till som bor här med 1st tgb 40 (med trp hytt) Ska kolla med honom vad han tycker och känner för student körning, min är en tgb 40 med stora kranen.

 

Vilka datum är det? Och ungefär mellan vilka klockslag?? 

 

mvh

Henrik

Snyggt Henrik!

 

Som sagt är det den 5:e juni och eleverna brukar springa ut omkring lunchtid...

Räkna med att vara där minst en timma innan utspring, och sedan tar det omkring 4-5 timmar innan du är hemma på garageuppfarten igen.

 

Med vänlig hälsning, Björn

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde funka.

Ska dubbel kolla med regeringen så hon inte planerat nått den dagen.

 

Återkommer:)

Hej igen Henrik & Co.,!

Vi har fått ytterligare en förfrågan i Göteborg den 5:e - Kan ni ta även denna?

 

Dvs, vi är då uppe i totalt 3 körningar den dagen i Göteborg i så fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ring gärna idag om möjligt - en kund i Gtbg väntar på svar...

MVH // Björn

 

Hej Henrik,

 

Förutom de tre körningarna den 5:e juni i Göteborg har vi nu även en körning den 12:e i Halmstad  :P

 

HEJ ALLA ANDRA 

 

Finns ngn/några mer annars (förutom ni andra sedan tidigare anmälda) som kan köra i/till "Västsverige"? -Det kommer nämligen säkert ännu fler körningar till denna region..

 

Vad gäller Sthlm/"Österut" så har vi snart fullt på de bilar vi redan har, i alla fall den 5:e juni. Finns fler som kan ställa upp i Sthlm/Österut den 5:e + ev fler datum????

Om ni bara skulle köra den 5:e kan jag sockra på er ersättning väsentligt....

 

Kom igen nu kamrater, formera eder! 

 

MVH // Björn 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Björn

 

Jag kör den 5 juni det är klart. Inte fått något svar från lillebror än. Kompisen med den andra tgb 40 kände att det va för mycket jobb att lyfta av trp hytten (Camping inredning) för en körning. Vid tre körningar så va han på att köra. Så du får ragga ett datum till :)

 

Den 12e kan du boka in mig på oxå :) ( Om du får ett datum till så får kompisen ta denna, men kör gör någon)

 

 

 

mvh

Henrik

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Lillebror hinner tyvärr inte va överbokad, så blir bara jag.....

 

mvh

Henrik

Hej,

 

Som det ser ut har jag redan två körningar till er vardera - en den 5:e och en den 12:e. Sedan lär det komma in fler men detta är bokat redan idag...

Om jag kunde få ett klartecken även från din kompis med övertygelsen att han kommer få minst 3 körningar vore kanon..!!

 

Sedan har vi många fler körningar både den 5:e samt 12:e i ert område redan nu... (Fler ekipage tack!!)

 

ÄR det lillebrors fru vi ska skicka iväg på SPA-vistelse så att din brors "överbokning" ska försvinna..?  :P

 

MVH // Björn 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Björn det är jag som är kompisen.

 

Då datumen inte funkar och att riva av campinghytten med gasol och el samt bygga lämmar inte är något som lockar mig.

 

Så jag tackar nej till körningar efter lite funderande och kalender koll. Det krockar dessutom med mina barn och dom går före andras ungar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Björn det är jag som är kompisen.

 

Då datumen inte funkar och att riva av campinghytten med gasol och el samt bygga lämmar inte är något som lockar mig.

 

Så jag tackar nej till körningar efter lite funderande och kalender koll. Det krockar dessutom med mina barn och dom går före andras ungar. :)

Hej kompisen/Bullorg,

 

Det är fullgoda anledningar att inte kunna vara med och leka, helt klart.

Hoppas på bättre lycka till nästa år.

 

MVH // Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag kommer tyvärr bli tvungen att boka av en del körningar då uppslutningen varit dålig...

 

Är det någon av er därute som jag inte redan pratat med som ändå har möjlighet att köra?

 

-Jag har bokningar både i Göteborg, Jönköping samt Sthlm som jag annars tvingas att boka av.

 

Trevlig helg tillönskas!

 

Med vänlig hälsning, Björn 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Då var studenterna tagna för i år och körningarna avlutade. En supervecka med bara bra erfarenheter. Glada och tacksamma studenter. :wub: Folk som gjort militärtjänst i liknande bilar som kommer fram för att snackar bilar och lumparminnen. TGB40:ian har nog varit den coolaste bilen på alla ställen utom möjligen i Örebro där några åkte skotare! :P
Under utflykten till Karlstad funderade jag över om det var så smart att åka i 7-8timmar (20 + 20 mil) för att köra studenter några timmar för 6.000kr + moms. :rolleyes:
Kom då att tänka på att jag några dagar tidigare åkt till Hofors (samma restid/avstånd) för att sitta fast i leran i 20minuter och köra sönder vinschdelar helt utan ersättning! :unsure:
Ur det perspektivet är det ju inte så knäppt utan snarare ett sätt att finansiera en lite dyr leksak. :wub:
Kort sagt en helkul vecka och dessutom väldigt bra betalt. Tyvärr hittade jag ingen kvarlämnad öl bland tomburkarna på flaket. B)
Nu är det bara att vänta på att Björn börjar boka in körningar för nästa år, ett av de roligaste sätt att tjäna pengar på som jag varit med om! :wub:

Märsta:

post-9023-0-24424300-1434134186_thumb.jpg

 

Karlstad.

post-9023-0-68858400-1434134224_thumb.jpg

 

Örebro:

post-9023-0-86055500-1434134277_thumb.jpg

 

Snubben i pilsnerhäcken (1960-61) Caddilac har inte tagit studenten men väl en hel björk :lol:

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad kul. Hoppas inte nån tråkmåns hinner förbjuda studentflak till 2017 när jag kan köra själv, men ska se till att ha ordning på bilen och chaufför redan nästa år så jag kan hänga på lite redan då  :wub:

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hörde rykte om en 40:a i Örebro i fredags (från min syster till råga på allt, som inte vet ett smack om bilar), var det du?

 

Jag åkte med systersonens klass vilket var kul. Speciellt som de fina ungarna har supertvättat och vaxat bilen (!) så jag knappt känner igen den. Hade ingen aning om att fälgarnas original färg är mycket mörkare grön än jag någonsin sett dem :)

 

Det var härligt att köra i Örebro, en riktig folkfest, men otroligt långsamt. Stod mest still eller rullade på tomgång på ettan. Bra med automatlåda!!

2 timmar för ett varv, vilket var nog för ungarna...

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan mycket väl varit min. Eftersom man åkte i en slinga efter varandra och aldrig möttes såg man ju inte så många andra bilar :(

I städer som Karlstad och framförallt Örebro var det en riktig folkfest runt kortegevägen och minimalt med supande på flaket. Här lever hela stan upp och det kommer nog att dröja innan de vill slopa flakåkande :wub:

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen vi kan bli uppåt 7-8 bilar nästa år, minst!!

 

Min plan är att kraftigt höja ersättningen så att ni inte har minsta anledning att tacka nej.

 

Jag tänker att om ni "bara" får 3 körningar i Sthlm men att jag då betalar 10 000kr + moms per styck, i de fallen borde jag även kunna få Wingflyer & Co. att komma upp, för att sedan emellan körningarna hålla sina bilar parkerade och att han och hans chaufförer tar tåget hem, eller som i Wingflyers fall den egna flygkärran ifrån Bromma...

 

I de fall jag lyckas förmedla 4 körningar eller fler utgår istället 8 000kr + moms.

 

Vad säger ni kamrater?

 

Det vore ju ett trevligt och gynnsamt tillfälle att indirekt få till ett meeting som man dessutom får betalt för att delta i...

 

Så, härmed välkomnar jag hurrarop samt ej juridiskt bindande intresseanmälningar till nästa år...

 

Med vänlig hälsning, Björn Hammarskjöld

 

 

post-6337-0-08894000-1434199955_thumb.jpg

2015-06-04 13.48.42.mov

post-6337-0-14569400-1434200212_thumb.jpg

post-6337-0-97510800-1434200230_thumb.jpg

 

 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska inte lova för mycket nu, men jag bör ha en plats att parkera bilar på till nästa år om nån behöver ha sin kvar här uppe. Har som sagt tillgång till en industritomt på Värmdö som jag just fixat grind till, och till våren finns förhoppningsvis container med enklare mekmöjligheter på plats. Jobbar hårt på det, men det är ju ett tag kvar.  :ph34r:

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hörde rykte om en 40:a i Örebro i fredags (från min syster till råga på allt, som inte vet ett smack om bilar), var det du?

 

Jag åkte med systersonens klass vilket var kul. Speciellt som de fina ungarna har supertvättat och vaxat bilen (!) så jag knappt känner igen den. Hade ingen aning om att fälgarnas original färg är mycket mörkare grön än jag någonsin sett dem :)

 

Det var härligt att köra i Örebro, en riktig folkfest, men otroligt långsamt. Stod mest still eller rullade på tomgång på ettan. Bra med automatlåda!!

2 timmar för ett varv, vilket var nog för ungarna...

Jag tror du blev med på film på NA! På deras korta version ser man en Scania TGB komma glidande och det är inte jag för jag hade ingen banderoll frampå. Cirkus 2min i i klippet ser man TGB:n http://na.se/nyheter/orebro/1.3021915-na-tv-se-studenternas-vilda-kortege-genom-stan

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...