Jump to content
härje

härjes bandvagn

Recommended Posts

dan före nyår ville man ta en tur vilket resulterade i att brytpinnen gick av med skrotat drivhjul som följd

dan före nyår ville man ta en tur vilket resulterade i att brytpinnen gick av med skrotat drivhjul som följd

post-6313-0-26846100-1388687482_thumb.jpg

nyårsafton hadde jag plogpassning så varför inte byta drivhjul i min nykterhet sen barkade de i väg som vanligtpost-6313-0-02386800-1388688398_thumb.jpgpost-6313-0-49003300-1388688457_thumb.jpg

• Like 4

Ehh ja måste bara fråga,hur fick du in den genom porten?ser lågt ut :) min port är 187cm höjd öppnad

Ehh ja måste bara fråga,hur fick du in den genom porten?ser lågt ut :) min port är 187cm höjd öppnad

lika höjd här av med takbågarna å släppa luften ur bärhjulena så går de me mm passning

• Like 1

lika höjd här av med takbågarna å släppa luften ur bärhjulena så går de me mm passning

Aha tack för det!då vet ja att det nog går att få en i garaget den dagen ja köper bv

Drivhjulet, blev den förstörd för att bandet låg emot för dåligt mot den då eller? (och blev en svarv?)

Gick den plötsligt av under färd bara?

Dörrbygget ser mycket lovande ut, kommer att följas med stort intresse :)

Blir hytten förlängd också?

Ska bli kul att se dörrbygget. Som det är nu kliver man ju inte gärna ur i onödan  ;) 
Är också nyfiken på brytpinnen, under backning eller sa den bara upp sig spontant?

Jag har fått för mig att det är häftigare med halv-måsvinge dörren på nått vis,hellre det än ambulansvagnarnas dörrar.

Men det är naturligtvis lättare att ta sig ur och in,och sen blir man ju inte vigare och mer atletisk med åren direkt :)

jag backade in i en sten och formaterade om brytpinnen  och då slår vändhjulet och sista boggyhjulet i hop till en efektiv nödbroms som tillverkar en som vinkon säger drivhjulssvarv :D  jag tänkte flytta fram instrumentbrädan men det sitter en förstyvningsbalk där plus hanskfacket är svetsat i torpeden så det blir överkurs då man bara tjänar 20 cm  översättning smefan är lat och oerhört bekväm -_-

• Like 4

Blir flott å få lese nok ein garasje, har tenkt på dørkonvertering sjøl men ikkje blitt overbevist om å utføre det.

Andre ting du skal gjere med vogna?

det blev ett par timmar i smedjan i kväll har monterat ny b stolpe nu är den rak så man slipper dunka skallen i den varje gång man passerar över nån knöl :D rutramen sitter på plats med skjutbara rutor som en gammal volvolastbil fick donera tur man har mycke rat på gården ;)  nu återstår att klä dörren med plåt och matcha rutbågen fram sen är det retur på andra sidan.post-6313-0-12271600-1388877583_thumb.jpg

• Like 2

det blev ett par timmar i smedjan i kväll har monterat ny b stolpe nu är den rak så man slipper dunka skallen i den varje gång man passerar över nån knöl :D rutramen sitter på plats med skjutbara rutor som en gammal volvolastbil fick donera tur man har mycke rat på gården ;)  nu återstår att klä dörren med plåt och matcha rutbågen fram sen är det retur på andra sidan.attachicon.gifbandvagn2 002.JPG

post-6313-0-66517300-1388877916_thumb.jpgpost-6313-0-50991000-1388877955_thumb.jpg

• Like 1

det har inte hänt mycke i smedjan på ett tag då jobb och fru kräver uppmärksamhet <_< men förardörren är klar andra sidan är uppkapad dörren halvklar bockat b stolpen köpt en f 86 a med kran och sprängd tryckplatta -_-post-6313-0-84516300-1390074058_thumb.jpg och en kompis har lånat uppställningsplats av en bandvagn trodde jag skulle dö när han kom med den post-6313-0-57335900-1390074439_thumb.jpg nån måste ha gått på droger när den blev byggd :lol:

och för oss som funderar på att byta motor så har .klracing.se adaptrar för dom flesta motorer mot volvos sprängkåpa för ett hyfsat pris

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-_-tuning/adapterplattor/adapter-plattor/index.html

Edit

Jag slängde in en länk åt övriga.

//Vinkon

Allsmäktig moderator av lägsta grad.

• Like 1

kommer bilder om demensen släpper så jag hittar kameran

Hahaha åfan, man är inte ensam iaf.. :lol: