Gå till innehåll

härjes bandvagn


härje

Rekommendera Poster

Drivhjulet, blev den förstörd för att bandet låg emot för dåligt mot den då eller? (och blev en svarv?)

Gick den plötsligt av under färd bara?

 

Dörrbygget ser mycket lovande ut, kommer att följas med stort intresse :)

Blir hytten förlängd också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått för mig att det är häftigare med halv-måsvinge dörren på nått vis,hellre det än ambulansvagnarnas dörrar.

Men det är naturligtvis lättare att ta sig ur och in,och sen blir man ju inte vigare och mer atletisk med åren direkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag backade in i en sten och formaterade om brytpinnen  och då slår vändhjulet och sista boggyhjulet i hop till en efektiv nödbroms som tillverkar en som vinkon säger drivhjulssvarv :D  jag tänkte flytta fram instrumentbrädan men det sitter en förstyvningsbalk där plus hanskfacket är svetsat i torpeden så det blir överkurs då man bara tjänar 20 cm  översättning smefan är lat och oerhört bekväm -_-

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det blev ett par timmar i smedjan i kväll har monterat ny b stolpe nu är den rak så man slipper dunka skallen i den varje gång man passerar över nån knöl :D rutramen sitter på plats med skjutbara rutor som en gammal volvolastbil fick donera tur man har mycke rat på gården ;)  nu återstår att klä dörren med plåt och matcha rutbågen fram sen är det retur på andra sidan.post-6313-0-12271600-1388877583_thumb.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det blev ett par timmar i smedjan i kväll har monterat ny b stolpe nu är den rak så man slipper dunka skallen i den varje gång man passerar över nån knöl :D rutramen sitter på plats med skjutbara rutor som en gammal volvolastbil fick donera tur man har mycke rat på gården ;)  nu återstår att klä dörren med plåt och matcha rutbågen fram sen är det retur på andra sidan.attachicon.gifbandvagn2 002.JPG

post-6313-0-66517300-1388877916_thumb.jpgpost-6313-0-50991000-1388877955_thumb.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

det har inte hänt mycke i smedjan på ett tag då jobb och fru kräver uppmärksamhet <_< men förardörren är klar andra sidan är uppkapad dörren halvklar bockat b stolpen köpt en f 86 a med kran och sprängd tryckplatta -_-post-6313-0-84516300-1390074058_thumb.jpg och en kompis har lånat uppställningsplats av en bandvagn trodde jag skulle dö när han kom med den post-6313-0-57335900-1390074439_thumb.jpg nån måste ha gått på droger när den blev byggd :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och för oss som funderar på att byta motor så har .klracing.se adaptrar för dom flesta motorer mot volvos sprängkåpa för ett hyfsat pris

 

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-_-tuning/adapterplattor/adapter-plattor/index.html

 

Edit

Jag slängde in en länk åt övriga.

 

//Vinkon

Allsmäktig moderator av lägsta grad.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...