Gå till innehåll

Smatterkoppling till mekanisk vinsch.


Rekommendera Poster

Hej,

Nu har det gått ett par månader sedan min montering av den helt nyrenoverade original vinschen på min c202, så igår bar det av till att testa grejorna till gränsen.

Genom farsan hade vi fått låna två stycken dynanometrar som kunde mäta ett ton styck, två rundsling fästes på baksidan av ett träd med schackel och i dem två andra ändarna dynanometrarna.

Sedan i sin tur fästes en bogserlinas ändar i vardera dynanometer som sedan löpte igenom ett block som var fäst i vinschens krok, enligt boken skall vinschen dra 2 ton enkel vajer alltså skulle båda dynanometrarna gå i topp men tyvärr så visade dem ca 600kg styck alltså 1200kg enkel lina sedan löser kopplingen ut. Vi testade även att använda blocket att dra bilen med och då kunde vi släpa bilen med låsta bromsar ganska enkelt då kraften var 2400kg dubbel, alltså teoretiskt ska man kunna släpa bilen på enkel lina.

När jag monterade ihop grejerna så fettade jag in allt ihop, kammar & fjädrar i smatterkopplingen vet inte om det gör skillnad att avlägsna fettet eller om det skall vara kvar där?.

Alternativt att jag fixar nya fjädrar samt kammar, var kan man få tag på detta?  altyco?

Det finns ingen verklighet för mig där en "Mig-loppa" är lösningen! B)

 

Mvh The royal ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...