Gå till innehåll

Häng med till Island 2018


Rekommendera Poster

6 månaders rökfrihet = en start på resekontot. Ja några bjud cigarrer och cigg råkade det bli vid whisky intag  :blush: men annars har det gått bra  :excl:

Har till och med skapat en Islands rese konto nu, så sparandet är på G och jag hoppas som tusan att jag får detta att gå i hop, 

Får ta det lugnt med dränkandet av bilen så jag har något att åka med då  :P

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu blev man ju jätte sugen på att åka till Island :)

 

Efter det du ( Fredrik L ) berättade och dom bilderna du visade från din senast Islandsresa vid lägerelden på Ren Väg träffen, så vart man ju lite sugen ;)

Men nu känns det som att det ev kan bli verklighet då det finns tid för att spara pengar osv.

Sen om det blir med Cheva pickupen eller nått annat grönt fordon det får vi se.

 

Nu ska det räknas på och jobbas på att övertyga resten av familjen :)

 

/Patrik

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev man ju jätte sugen på att åka till Island :)

 

Efter det du ( Fredrik L ) berättade och dom bilderna du visade från din senast Islandsresa vid lägerelden på Ren Väg träffen, så vart man ju lite sugen ;)

Men nu känns det som att det ev kan bli verklighet då det finns tid för att spara pengar osv.

Sen om det blir med Cheva pickupen eller nått annat grönt fordon det får vi se.

 

Nu ska det räknas på och jobbas på att övertyga resten av familjen :)

 

/Patrik

Hej Patrik och välkommen till forumet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej

 

Jeg har længe tænkt på Island som mål. Hvis jeg får tingene til at passe med denne tur så vil jeg opholde mig på Færøerne en uge (Springe en rundtur med færgen over) Alternativt kan man være, at være, på Færøerne mes færgen sejler til Bergen og tilbage til Færøerne.

Nå men det var ikke det jeg egentlig skriver for. Jeg så dette indlæg fra en (FB) ven på Island: http://www.visir.is/video--motorists-fined-2800-euros-when-returning-rented-car-used-in-off-road-driving/article/2014140909051 Det er ikke det med at leje bil. 

 

MEN hvad jeg får ud af artiklen er at der er flere ting at være opmærksom på angående at køre `frit´ på Island OG der hvor udlejnings selskaberne IKKE vil have deres biler er måske NETOP noget for os / jer. Vi / I er en gruppe og kan hjælpe hinanden, hvilket kan blive både lærerigt og sjov. Vores / jeres biler kan alle holde til mere end udlejnings selskaber ønsker at filk skal bringe deres 4X4 biler ud i. Og der er åbenbart områder der slet ikke må køres på - i. Det er ganske forståligt så det er noget af det der skal være klarhed over.

Jeg tænker lidt på at forsøge mig, senere, med at få en Islænding med på turen. Det kunne være en alletiders guide. Det gælder både med stæder og historier, for dem er der mange af på Island. 

 

Jeg håber der er flere der har forbindelser på Island. Som eksempel kunne jeg godt tænke mig en guidet tur i www.arctictrucks.com lokaler med en tekniker. Tænk hvor spændende og lærerigt det kan være for byggere som flere af os / jer er.

 

Med de bedste 4X4 - 6X6 hilsner

Knudsen Built.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man hyra bil får man läsa det finstilta och teckna extraförsäkring om man vill testa gränserna men då menar jag inte ren buskörning utna körning i inlandet på F vägarna.

Sen just de här herrarna får väl skylla sig själva :)

 

2010 såg vi en hyrbil i en flodfåra med vatten upp till rutorna och passagerarna sittandes på taket, lär ha blivit en dyr affär oxå.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter otroligt kul, är för feg att resa själv. Har fantiserat om bla Island länge, bra med lång förberedelsetid

Måste få till detta, Dvs första prio

Hej grodis65

 

Profil navne er ofte i relation til personen, derfor syntes jeg de er sjove at tænke over.

 

``feg´´ hvis det betyder fej på dansk så vil jeg bare skrive til dig at det er ikke fejt at ville på eventyr sammen med andre. Det er fejt at få changsen for et eventyr og have muligheden uden at springe ud og gøre det. Ihvertilfælde for en selv.

 

Vil du til Island så ER DET MULIGT. Hvordan, det er ud fra hvad du kan og vil. Men det vil sandsynligvis ikke være umuligt at købe dage i forskellige biler. En hår og ukomfortabel måde men det i sig selv kan også være et eventyr.

 

Jeg kan og vil ikke love noget på min eller andres vegne, der er jo lang tid til endnu. Jeg kan dog godt forestille mig at der er andre der køre selv end jeg. Det håber jeg selvfølgelig vil blive ændret da jeg som så mange andre godt kan tænke mig en kæreste. (Har det egentlig godt selv - men der mangler alligevel noget.) Smil

 

Om jeg kommer på denne tur ved jeg ikke. Men et ønske om at komme til Island har jeg haft længe. Så mon ikke også dette skal lykkedes.

 

Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en god vän som flyttat till Island och etablerat sej med en Isländska och fått familj där.

Då han som jag är fiske intresserad har han inskaffat sej en 4x4 bilsom han har på sina turer,

Jag har planerat att flyga dit och ta en fiske resa med han och hennes släktingar som guider.

Innan resan som planeras här blir av, kan vara en bra erfarenhet, Möjligt att de följer med npgra dagar i egen bil när vi reser, tror vi kan ha stort utbyte av det.

Fick bland annat veta att jag bara skulle lämna det mesta av fiske utrustningen hemma, de har tydligen regler för vad man får föra in i landet när det gäller den biten. Får kolla upp det bättre när det drar i hop sej till resan utan bil.

 

Hm du lobbar hårt Fredrik ;)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hej

 

Jeg har i dag fundet ud af at jeg har en bekendt/ven i Eimskip. De sejler bl.a. HBG - Island. 

 

Jeg forelagde projektet her. Med en kommentar om at jeg håber at være med på denne tur. 

 

Svar fra ven: Jamen så siger du bare til, så skal jeg se om jeg kan hjælpe.

 

 

Om det ønskes kan-vil jeg godt forsøge at skabe en mulighed for at vi samlet kan få en ordning.

Har dette interesse så skriv.

Dette er ikke for at tage noget fra nogle men mere for at give. Hvis nogle har tænkt det samme så er det ikke for at tage noget at jeg skriver dette.  

 

Henrik

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det ønskes kan-vil jeg godt forsøge at skabe en mulighed for at vi samlet kan få en ordning.

Har dette interesse så skriv.

Dette er ikke for at tage noget fra nogle men mere for at give. Hvis nogle har tænkt det samme så er det ikke for at tage noget at jeg skriver dette.

Ja, det hadde vært supert! Det å frakte bilen over med Eimskip eller Samskip er et bra alternativ da en sparer mye tid på å slippe å først reise til Danmark for så å reise med Norröna via Færøyene til Island. Får en skipa bilen til Island er det bare å ta fly.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej kristaga

 

Jeg forstor ikke først din besked om at skulle til Danmark for at komme til Island. Da jeg begyndte at undersøge det fandt jeg følgende:

http://www.vg.no/forbruker/reise/reiseliv/smyril-line-legger-ned-bergen-ferge/a/523938/

Dermed bliver det et mere brugbart alternativ at sejle fra Helsingborg, for dig og sikkert en del flere.

 

Jeg har tidligere regnet på at køre fra Helsingborg (Eket), Sverige, hvor jeg bor, til Hirtshals, Danmark. Det bliver en stor fordyrelse af transporten til Island. Uanset om jeg køre gennem Danmark eller sejler, Gøteborg, Sverge - Danmark.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter kalas om vi kan få nån grupprabatt :)

 

Värt att tänka på är att fraktbåten tar lång tid på sig. Tar säkert en vecka från det att du lämnat in bilen tills du kan hämta ut den på Island igen.

För de som har långt till helsingborg eller varberg blir det ju ett problem.

 

Nästa pilsner är att alla måste vara med på att använda samma fraktsätt för annars anländer man garanterat vid olika datum och dessutom på var sin sida av Island.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det er null problem å komme på ulike datoer på hver side av Island. Det er bare å avtale at de som bruker tid på ferja har førsteprioritet, sånn at møtested og -tidspunkt kan være når de som tar ferja ankommer Seyðisfjörður. Eventuelt kan vi møtes i Egilsstaðir som ligger tre mil inn i landet langs den eneste vegen fra Seyðisfjörður.

 

De som bruker fraktebåt + fly må bare passe på at bilen kommer til Reykjavík i god tid og at de bestiller flytur som kommer til Keflavík/Reykjavík tidsnok til å kjøre de 65 mila til Egilsstaðir.

 

(Knudsen, ei norsk (og svensk) mil er ti kilometer)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...