Gå till innehåll

Köpa tgb 40...


Rekommendera Poster

Hej! Välkommen i gänget!

 

Kul att du letar TGB40, i mitt tycke den mest potenta av kronans bilar. Vanligt sunt förnuft som vid vilket bilköp som helst räcker långt, vätskeläckage, rost, osv. Och växellådornas funktioner ska du absolut kolla noga innan du köper. Drihjulsfrånkoppling till, sedan kör du växlarna både manuellt och i D. I med drivhjulen igen och kolla stallvarv (hjulen låsta med bromsen och full gas på D-läget. Kommer inte ihåg varvtalet men det finns i verkstadshandboken under dokumentfliken ovan. Dra upp oljestickorna och lukta!

 

Resten av bilen är i stort sett skottsäker. Särskild uppmärksamhet på däck, de är svåra att få tag på.

 

Vad ska du ha den till? Flak med kapell? Manskapshytt? Stor kran?

 

Det finns mycket kunskap här på forumet, tror du kan få svar på vad du än vill veta, bara att ställa frågor!

 

Och du får gärna ring om du vill, skicka PM så mailar jag telefonnummer!

 

Lycka till !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej, som ovan, kolla att alla funktioner på växelväljare funkar och att den växlar som den ska.... Ps, ska sälja min inom kort, har dock inte reg besiktigat ännu , drygt 1500 mil. Lite störning på styrservot som jag ska fixa innan besiktning dock. Måste sälja för jag ska flytta och kommer inte ha maskinhall att förvara den i, har skämt bort den o haft den i varm garage sedan jag köpte den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...