Gå till innehåll

B2600"s bandvagn!


LurK

Rekommendera Poster

Lol jag fick bara ut 15 nipplar pga fanns inte många på lagret,men ville jag ha mer senare så fick köpa....5sek+moms st :huh:

Det får jag väl leva med ;) Ja tror förresten min smörjspruta har ett dåligt munstycket då jag

får trycka så fruktansvärt hårt för att inte missa.Lånar med den bättre från jobbet och kankse

råkar blanda ihop dom :D

Iaf dagens mek blev att fylla främre axel-växel samt byta ut nipplar o smörja runt midjan,

Styrdonet fick jag säkert i en hel dl då det blev många pumpslag innan det började tränga ut

runtom.

Jag rev även bort service luckorna i hytt för att inspektera lite.

Opps... torr huvudlåda, inte ett spår av olja på stickan :huh: :huh: :huh:

Fyller imorgon samt en check på fördelarlådan.

Och naturligtvis glömde jag känna på muttrarna till drivhjulen :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikkje gje for mange pump på kryss og slikt i drivlinje og styrekrysset. Når det kjem ut fett så "sprenger" det tettingen som hindrar vatn og lera i å trenge inn i krysset.

Ein pensjonist på jobben som fortalte det til meg...på ein "fin og overbevisande måte"...slik at eg ikkje eingang tenkte på å sei imot.. -_-

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatt med smörjningen/nippelbyte,fyllt på olja i lådorna,kontrollerat bult på drivhjul,bärhjul samt spännhjul.

Några bärhjuls-muttrat gick faktiskt att dra åt en aning.

Smörjsprutan från jobbet var då mycket lättare att smörja med,

så munstycket på min är nog ganksa slitet :angry:

Även brandsläckaren fick en plats framför spakarna.

Isen ska även ur men får vänta tills det mekaniska är igång och smälter upp det lite.

Kankse även går att länspuma lite med

 

2kh5.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens bv rapport

 

Monterat nya luftfiltren,blev gängstång och vingmuttrar då orginalbulten blir för korta,racigt värre.

Jag började även titta på rattbytet,fick av muttern men inte ratten,wd40 behandlad och tar med en

avdragare imorgon,Jag ville inte banka för mycket pga rattstången eller orbitrolen kankse kan

ta skada.

Tog även en sväng runt huset,kändes på nått vis bättre med en nästan full-servad vagn :)

Kankse var det placebo men jag tyckte det blev tystare och mjukare på nått vis :ph34r:

Jag fick ju i nästan 1.5 liter i lådorna och oljan i axlarna var ju riktig dåliga :angry:

 

0eg5.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karosseriet blir nog frampå,ja kan ju låna en svetts och backa ner i garaget och täcka

porten.Det är ju bara bakvagnen som behöver lite ny plåt :)

Stötfångarna ska rengöras o målas innan montering,Bjarne har visst den

norska hären gröna som man köpa.Och visst kankse det blir lite hammarlack :)

Den gröna färgen ska jag även ha att fräsha upp hytten invändigt,speciellt

på passagerarsidan :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ur gamla ratten idag,men inte riktigt så enkelt blir inte rattbytet :ph34r:

Den nya ratten har samma mått(pga slitna splines :ph34r: )

så den passar på rattstången,men den gamla är slät och

använder kryss-kil för att stanna på plats .

Provade att skruva till muttern men tyvärr så gled ratten bara runt

på stången,ska prova imorgon med nån mer bricka om det kan

nypa till lite mer.

Kankse även det går att fräsa ur ett spår på den nya ratten på nått vis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilläggstips,

Om det får plats du kan sätta flera blad bredvid varandra i sågen. Slipa dem lite på sidorna så skränkningen inte blir så bred och ta så många blad att det motsvarar kilens bredd. Lättare att få ett snyggt spår...

Inte fuska sådär, det blir för bra. :lol:  :lol:

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens...

 

Hämtade 111an och brände på 2 st 2.5or rätt i navet..... <_<

 

kpc5.jpg

 

 

Neeee det blev faktiskt lite finlir,järnsågen o filen gick utmärkt, tog ca 10 min att pilla o fila :wub:

Matrialet i navet va nog alu/magnesium eller nått,lätt att arbeta med.

Fan så tekniskt jag är.

Och tack för tippsen :wub:

 

rste.jpg

 

Även en provtur blev det,lättare att komma i o ur med mindre ratt.

Ang styrningen så blev det ok,men en rattkula ska inte skada.

Nu blir det inge mer mek idag,men en Hawai och nåra Pripps i kväll ska jag

bannemig unna mig :wub:

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget att rapportera förutom olje/filterbyte.

Kolla in min fina o säkra  smörjbrygga.

Det kändes förresten lite kusligt att åla in under ett bandfordon :)

Nu är ja iaf klar med alla dessa oljor hit o dit

ic5y.jpg

 

På inköpslistan just nu står iaf

 

Torkarblad

Ev torkarmotorer

Domkraften

Kappelet o stativet

Färg

Damasker till växelspak och även till småspakarna

Bottplugg kåpor till axelväxlarna

 

Tillägg! det saknas förresten bottplugg till kåporna över axelväxlarna,

det slog mig när ja kröp under växeln och fick se att hålet va gängat

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schysta pallbockar :)

 

Har du rekat säljare till prylarna du saknar?

 

**********

 

Apropå ingenting:

 

Hur skulle du gradera svetsningen av din kap-vagn på en skala av 1 till 10?

Där 1 är tydliga springor/hål (ej lämplig för sjön) och 10 är perfekt skick.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...