Gå till innehåll

Volvo sugga nr: 719 renovering


Rekommendera Poster

Köp 3M PPS tillsats till din toppmatade spruta,rätt hanterad kan du ha en färgslatt stående några veckor i sprutan utan att trassla med rengöring hela tiden......
Har gjort så under mitt pågående bygge men det funkar inte om du målar tvåkomponent......

Dessutom fick jag ett bra maskeringstips till slangar o liknande,täck dom med Aluminiumfolie i stället för att vira in dom i masktejp....

Täta båda ändar med masktejp så inte färgen rinner in under alufolien.....

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det finn s.k. "kallgalv", zink på burk, både som spray och att pensla på. Biltema, CRC, mf l har det. Ytan blir mer gråmatt än riktig förzinkning men skyddar i stort sett lika bra mot korrosion. Jag använder det bl a på fästdetaljer på avgassystem, mm och det ser lika nytt ut efter 5-6 år under bilen. Är det blankförzinkat utseende du är ute efter kan du lägga aluminiumspray ovanpå, ser ut som blankzink med lite patina. Tricket är att lägga på flera väldigt tunna lager...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Imponerende arbeid Kristian. Den kommer å bli som ny.  :-)  Har begynt på samme jobben på den ene suggan min nå. Har akkurat fått blåstrad karossen og ramen. Kommen å ta de beste delene fra begge bilene og bruke det på den ene som bygges opp.  Blir spennende å se bilen din når du er ferdig med den. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
  • 3 weeks later...

Exakt SBAT, för att vara en militärbil är det en alldeles för noggrann renovering. Men innan jag började skruva på denna bilen visste jag inte mycket hur en bil fungera. Nu har jag haft isär varenda skruv på bilen och vet i stort hur alla bilar fungerar, då konstigt nog det inte har hänt så mycket på 60 år. Om vi tittar på det mekaniska dvs, förstå mig rätt. Och den lilla elen jag dragit har jag lärt mig lite basis el också.. uppdaterar med lite diverse bilder, hoppas dom kommer på rätt håll annars kanske någon administration kan hjälpa till? Eller berätta vad jag gör för fel..Fint pressverktyg jag fick låna, undra hur gammalt det är?

post-6282-0-82844700-1420701490_thumb.jpg

post-6282-0-48132600-1420701577_thumb.jpg

post-6282-0-78724300-1420701712_thumb.jpg

post-6282-0-60849200-1420701778_thumb.jpg

post-6282-0-99104300-1420701853_thumb.jpg

post-6282-0-40203900-1420701979_thumb.jpg

post-6282-0-44817400-1420702094_thumb.jpg

post-6282-0-47623300-1420702179_thumb.jpg

post-6282-0-80225100-1420702371_thumb.jpg

  • Like 18
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stiligt :wub: .

 

Vad gäller bildernas Rotering,, så är min upplevelse att de måste Roteras rätt i en tex dator eller telefonen innan man laddar upp dem.

Har personligen inte hittat något verktyg för att gör det här på forumet.

 

Möjligt att jag skulle kunna gå in på själva programmet "plattformen" och fixa det där, men jag vet inte hur man gör  :ph34r:

 

Tyvärr har det dykt upp en hel del senaste tiden som jag egentligen borde kunna, Ja eller det vore bra om jag kunde fixa. så det är nog dags att ta en data kurs i hur denna plattformen fungerar i grunden :) .

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat lite på problemet. Som HH skriver, bilderna kommer in så som de är sparade i bildfilen. Vissa bild- och kameraprogram sparar tydligen alla bilder i landscape-format (liggande) om datorn inte är kopplad till en skrivare som automatiskt vänder bilden rätt på pappret vid utskrift.

 

Bäst är att titta på bilden med Windows Fotovisare eller MS Office och kolla att öppnas på rätt håll, och ev vända den rätt innan man lägger upp den här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...