Gå till innehåll

TGB 30 Eldöd?


Rekommendera Poster

Hejsan. Jag är nybörjare på TGB 30 men e hyfsad på tgb 13... :o)

 

Körde min nyanskaffade 30-bil för ca två veckor sedan och hämtade ett lass med hö. Den gick då utmärkt. Idag skulle jag starta den för lite vedhämtning imorgon....STENDÖD.... Det händer absolut ingenting när jag trycker in nyckeln i hålet. Inte en lampa lyser, inget ljud, absolut ingenting helt enkelt.

 

Provade med att koppla boostern på batterierna.Ingen skillnad. Mätte spänningen på batterierna och de var bra laddade.

 

Skruvade upp det där locket som tändningslåset och bromsspärren sitter. Mätte runt lite på måfå, hittar bara 14  volt där. Vet ju heller inte mellan vilka poler där som jag skall mäta.

 

Någon som har nåt tips?  Ja e ju som sagt knallgrön på denna pjäs. Känns lite som när jag provade snowboard i slutet av 90-talet. Helt kass, så d blev skidor.... :o)

 

Nåväl, tack på förhand...

 

Olsboda  :o)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår du dig på elschema? Ladda hem schemat på http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/files/file/53-elschema-sbat111tgb40/ eller hela reparationshandboken med felsökningsanvisningar. Klicka på fliken Dokument och fortsätt till TGB 30/40 och ta hem det du behöver...

 

Tändningslåstet är givetvis misstänkt men har du inte mer än 14 volt någonstans där är det avbrott någonstans på vägen.

 

Du kan kolla batteriernas anslutningar genom att mäta i natouttaget "gristrynet" på vänster sida under luftrenaren. Har du 24 volt eller mer där är det kabel- eller kontaktfel på vägen till eller i låset. Har du inte minst 24 volt ska du leta felet i batterikablarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...