Gå till innehåll

Allmänt om bv202


Gäst Vinkon

Rekommendera Poster

Min är reggad som TGV, har den påställd och Trafikförsäkrad. Att någon skulle stjäla den där den står tar jag som ytterst osannolikt :) Däremot skulle den kunna ta eld men har inte kostat på mig försäkring. Inte tillräckligt med pengar i bygget för det än ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min är reggad som TGV, har den påställd och Trafikförsäkrad. Att någon skulle stjäla den där den står tar jag som ytterst osannolikt :) Däremot skulle den kunna ta eld men har inte kostat på mig försäkring. Inte tillräckligt med pengar i bygget för det än ;)

Aha ok :) du har alltså ett regg nr till din vagn??

Ang stöld så beror det ju lite var man bor å så,mest troligt är väl att nån skulle stjäla den för "vansinnesfärd"

men det kan man ju förhindra med att ta ur batterier eller huvudströmbrytare och startnyckel förstås.

Sen för ju en bandvagn lite oväsen med ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citerar" Däremot skulle den kunna ta eld men har inte kostat på mig försäkring. Inte tillräckligt med pengar i bygget för det än"

Hoppas att du är medveten om ditt ansvar för andra fordon o byggnader tex. om din oförsäkrade BV tar eld.....
Det kan bli den dyraste försäkring som du gett fan i att lägga ett par hundringar på.  :blink:
 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det.ja fick försäkring igår på vagnen

Brand och stöld kostade 111kr/månad på trygg.

Dom ska höra av sig igen,det skulle visst finnas nån typ av färd-försäkring även med

oreggat fordon :) ja får väl mer förklaring frampå

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fundering ang ratten i bv202.

Jag skulle ev vilja ha en lite mindre ratt,detta ger väl lite mer platts,

Skulle va fint att slippa fastna med vänsterfoten vid varje

evakuering.Jag tror inte det är nått fel på foten.

Nån som har koll på typ av splines och vilka andra rattar som kan passa?

Nackdelar med mindre ratt? :)

En sån där kula skulle va fint med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående försäkring för oreggat fordon. Jag har två lastmaskiner (Volvo BM 4400 och Ljungby L13). Båda är oregistrerade men måste ha minst trafikförsäkring för att köras på allmän väg. De är trafikförsäkrade i Länsförsäkringar, har för mig att det kostar 1200kr / år per maskin.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha..

 

 .En rattknopp eftermonteras enkelt, om det var det du menade med "kula".. så det behöver du inte ta hänsyn till vid val av ratt. :)

Jo det var det ja mena :) var köper man för eftermontering då tro?dom i maskinerna på jobbet

är typ gjutna i ratten,det är väl bra med annars hade dom fått ben o monterat sig i någons bonna-traktor :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående försäkring för oreggat fordon. Jag har två lastmaskiner (Volvo BM 4400 och Ljungby L13). Båda är oregistrerade men måste ha minst trafikförsäkring för att köras på allmän väg. De är trafikförsäkrade i Länsförsäkringar, har för mig att det kostar 1200kr / år per maskin.

Ok :wub: Bm4400 är förresten rejäla grejjer,fanns en på jobbet för många år sen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det var det ja mena :) var köper man för eftermontering då tro?dom i maskinerna på jobbet

är typ gjutna i ratten,det är väl bra med annars hade dom fått ben o monterat sig i någons bonna-traktor :huh:

Minns inte, men säker på att Swedol borde ha iaf, kanske JULA och Biltema oxå?

 

 Har en i min tgb, väldigt simpel modell med två bockade plåtbitar -en övre och en undre, som kläms ihop runt ratten med ett par insexskruv och sedan klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fann en sida om bv202nf som är helt ok ,finns ganksa mycke info och bra bilder :)

http://testahtml.webs.com/bv202.htm

Men konstigt nog får ja känslan att ja sett den förr å lagt in länk tidigare :rolleyes: minnet..

Namnet längst ner svallrar ju om vilken forummedlem som gjort sidan också :)

 

************

 

Jag tar och lånar en bild från nyss nämnda sajt och ställer en fråga här som har varit uppe förut om jag inte missminner mig:

 

Inte råkar en vänlig själ sitta på det extra domkraftsverktyget för boggielyft och kan tänka sig att ta mått på det åt oss övriga?

bv202.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var ju monkysa som gjort sidan/projektet :) är han bandvagns-aktiv än tro?

Ja det där verktyget är nog ett måste,såg det i beskrivningen.

 

Ang lämpliga kläder för oss civila bandvagnsförare finns dessa på jula

En polare va nyss här o plogade med öppen bonna-traktor och hade köpt den blå varianten,va smidigt

o varmt sa han

Man slipper kanske få den bylsiga jackan uppkorvad i nacken när man

tar plats :ph34r:

 

http://www.jula.se/varmfodrad-overall-900865

http://www.jula.se/vinteroverall-911991

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Namnet längst ner svallrar ju om vilken forummedlem som gjort sidan också :)

 

************

 

Jag tar och lånar en bild från nyss nämnda sajt och ställer en fråga här som har varit uppe förut om jag inte missminner mig:

 

Inte råkar en vänlig själ sitta på det extra domkraftsverktyget för boggielyft och kan tänka sig att ta mått på det åt oss övriga?

bv202.jpg

 

Känns ju som att det är en gentjänst jag kan stå för, bara jag kommer ihåg det tills nästa gång det är dags för lite körning. Återkommer :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...