Gå till innehåll

Allmänt om bv202


Gäst Vinkon

Rekommendera Poster

Inte mer än att det låter rätt så till vida att skruven går före gängan, brukar konstrueras så bla för att du märker när skruven är av , vid brukande eller åtdragning, och får därmed en indikation att något är fel, svårare med en "halvrensad" gänga där skruven sitter kvar.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hei. Dette ser ut som eneste forumet med god kompetanse på Bv202. Beklager at jeg ikkje skriver svensk men håper dere forstår meg :)

 

Radiatorlokket (nf1 vogn) (toppen) er ødelagt, er det noen som vet om noe annet som passer eller må man kjøpe til en bv202nf1?

 

Er det likt på bv202N?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hei. Dette ser ut som eneste forumet med god kompetanse på Bv202. Beklager at jeg ikkje skriver svensk men håper dere forstår meg :)

 

Radiatorlokket (nf1 vogn) (toppen) er ødelagt, er det noen som vet om noe annet som passer eller må man kjøpe til en bv202nf1?

 

Er det likt på bv202N?

Välkommen! :)

 

bla, olav-teigen.no har nya.

Annars kan det nog vara samma som på 24v radio-valp...

 

Kan vi räkna med en tråd om vagnen din? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lokket på radiatoren :) Da skal jeg bestille et lokk til en gammel 240 på jobb (jobber med volvo).

 

Jeg skal se om jeg får laget en tråd om beltevognen. Vognen er var i bra stand når jeg kjøpte den for 1 måned siden. Siden da er det byttet hjullager i de fleste løpehjulene og de små hjulene som holder beltet oppe på hele vognen. Skiftet noen hjul. Å malet maskinen mørk blå. Bakvognen har en glassfibertopp laget av Norcem produksjons nr: 1. :)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fråga ang dök upp härom dagen när Buea var på besök.

 

Kan man använda tex en bakaxel som framaxel och tvärtom.

Tydligen så kan man det,men klumphuset ska vändas annars

blir rotationen tvärtom,och man får väl göra samma

procedur om man ska ha en framaxel bak.

Tack till vinkon mer info

 

Om nu detta funkar är det bra att tex kunna ha enbart i reserv,men det är ju naturligtvis

inte bekräftat än,ja kanske ska ringa till bv-gurun i närhetet o kolla om han vet

mer.

 

Om ni har ideer/kunskap eller om vi har helt fel ge feedback!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver inte vända klumpen,iframvagnen sitter pinjongen bakåt,i bakvagnen sitter pinjongen framåt.

Alltså ligger kronhjulen på varsin sida om pinjongen mef olika axelrotation som följd.....

Ok,men nu blev jag lite vilsen haha.

Man kan mao inte tex inte använda en bakaxel som framaxel då? :)

Eller hur blir det nu :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Behöver inte vända klumpen,iframvagnen sitter pinjongen bakåt,i bakvagnen sitter pinjongen framåt.
Alltså ligger kronhjulen på varsin sida om pinjongen mef olika axelrotation som följd.....

Ah, jag var tvungen att rita upp det nu för att min trötta hjärna ska se detta uppenbara....

 

 

Ok,men nu blev jag lite vilsen haha.

Man kan mao inte tex inte använda en bakaxel som framaxel då? :)

Eller hur blir det nu :wacko:

Samma skit :) (ja, alltså. Samma fram som bak)

 

:blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passa på att handla en axel av Elvan,han har ett antal nya på lager.....tror att han tar 1500:- om jag inte missminner mig. B)

Jo jag vet det...1000sek är det och det är bra pris :wub:

Problemet är ju frakten,ja tror inte han står för den på just axeln och det förstår jag.

Men min tradera bulvan kan ju köpa den så får man ta en tur dit o hämta den.

Eller om Hansen som bor i trakten vill tjäna lite arvode om han ändå ska upp hit frampå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I detta nu så försöker jag ladda upp CAD data för boggielyftverktyget på dokumentdelen här på forumet. Lyckas jag inte får ni höra av er på PM så sprendar jag filen  :)

Tillägg: Finns det önskemål på att få 3D-modell i något särskilt format så kan jag ordna det, hör av er på PM.
 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha frakten betalar jag så klart!

Men han skriver i annonsen

 

"Köparen Hämtar eller fixar Frakten"

 

Bussgods och andra fraktbolag brukar tycka att sånt här är krångligt,ja har provat

förr med tex motorer.

 

Men det kan vara värt att ringa en sväng å höra iaf :)

 

Jag är inte snål! :lol:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I detta nu så försöker jag ladda upp CAD data för boggielyftverktyget på dokumentdelen här på forumet. Lyckas jag inte får ni höra av er på PM så sprendar jag filen  :)

Tillägg: Finns det önskemål på att få 3D-modell i något särskilt format så kan jag ordna det, hör av er på PM.

 

Verkliga bilder på verktyget

boggielyftverktyg3

boggielyftverktyg2

boggielyftverktyg1

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...