lumberjack Postad 23 April , 2014 Författare Rapport Share Postad 23 April , 2014 Hej kanske närmar mig problemet Magnetventilen får ingen ström provade både med fyrhjulsdrift och lågväxel vet någon här vad felet kan vara? Säkringarna var ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 24 April , 2014 Rapport Share Postad 24 April , 2014 Ja den ju är jord styrd, Vilket gör att den skall öppna när du lägger ur lågväxel och trycker ur framhjulsdriften, då öppnas kanalen rakt igenom och du får vakuum till klockan som då kan dra ur framhjulsdriften. Så mät igen och kolla om du har jord på en av kablarna som går till den när du lägger ur framhjulsdriften eller sätt en jord kabel direkt på stiftet och lyssna om den slår då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beau Postad 24 April , 2014 Rapport Share Postad 24 April , 2014 Jag har också problem med att få fram jord till magnetventilen, 24 V finns. Jag har löst det temporärt (ett år nu) med en extra kabel mellan magnetventilen och jord med en strömbrytare. Då kan jag tvångsstyra magnetventilen. 1 = jord 2 x 4 0 = ingen jord 4 x 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
monkysa Postad 24 April , 2014 Rapport Share Postad 24 April , 2014 Den kranen du tänker på går till värmepaketet, och sköter värmeregleringen. Ang kontroll lamporna till diffspärrarna, så finns det (minst) två olika varianter, en där det sitter givare på ett fäste på ramen på höger ramfäste för motorn, och ett annat när det sitter två givare på höger sida under bakre motorluckan (tänk dig tändspolen, fast höger sida). De senare är en bättre typ, för den första varianten behöver ha jord igenom givaren, och det är inte alltid det är så bra kontakt där nere. Den senare typen kan man dra kabel direkt mot bra jord, och på så vis slippa jordproblemet. Så om det fortfarande strular, se till att det finns jordning (typ summra från stift mot jord) och har du inte det så vet du felet Sen ang magnetventilen så finns det ju ett kontaktstycke någonstans mellan ventilen och säkringarna, så inte det är glapp/avbrott där, jordkablar har ju tendens att ärga bort... (bytte lite stift på en 2 månader gammal lastbil häromdagen, jordstift som ärgat bort trots isolering och allt vad det heter. På TGB finns det väl inga tätade kablar vad jag vet, så bara för att det är nytt så behöver det inte vara bättre ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lumberjack Postad 26 April , 2014 Författare Rapport Share Postad 26 April , 2014 Har mätt igen den har + men något strular med jorden, när jag jordade den med en sladd som gick direkt till chassit så fungerade den perfekt. Jag har haft problem med en kontakt som sitter under panelen med handgas och värmereglage, tror den heter 12polig kontakt stiften var ganska ärgade innan tror ni att felet kan vara där? Kan man byta ut stiften till nya, eller ska man klippa bort skiten och sätta kabelskor istället Vad tror ni? Tog lite bilder hur laddar man upp dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.