Gå till innehåll

bra verktyg


Gäst cato

Rekommendera Poster

Gäst H.Hansen

Håller med åvan stående (talare/skrivare) men det skulle vara ett tvåports garage med lastbils höjd på portarna och en travers smiley17.gif med en bra bil lyft ismiley17.gifsmiley4.gif

 

hasse drömmare
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikC304

För två år sen köpte jag en verkstadskran ("motorlyft"), efter att i tiotalet år letat och inte hittat nåt vettigt under åtta tusen. De billigare har inte klarat mer än små personbilsmotorer i yttersta läge och på de inre där de orkat, har de inte räckt i dimension för att få maskineriet ur bilen. Håller man på med sexor och åttor, så är det här ett alternativ:

3884.jpg

LYFTKRAN 2TON HOPFÄLLBAR

 

Hopfällbar

Inställning i 4 positioner 1/2 - 1 - 11/2 -2 ton

max lyfthöjd 25 - 2260 mm

Mått 1755 x 1040 x 2260 mm.

Katalog nr. 3884

 

Kostar? 1288 spänn. Till skillnad från allt annat som bara stiger, så har den här GÅTT NER i pris, jag gav 1488 då.

 

En fin egenskap den har, är att den är helt ihopfällbar. De hjul som syns i mitten av bilden, strax höger om det viker man upp benen då man vill förvara kranen. Då tar den inte mer än en halv kvadratmeter ungefär.

 

Själv använde jag kranen i somras att lyfta hela bakänden på trettonbilen i draget. Då var den visserligen ram-ren, men allt bakom framhjulen hängde ju i kranen, så närmare tonnet lär det varit. Sjönk inte en millimeter under de timmar jag hade den hissad i det läget.

 

Måste tilläggas också: Det är underbart med Kina. Allt blir bara billigare. Men den här kranen har billighetens nackdel av halvkass instruktion och obefintligt rostskydd. Färgen på utsidan verkar rejäl, men i rören skadar det inte att använda samma hålrumsmassa som man använder till bilen. Inte så mycket som en färgfläck.

 

Se www.haraldnyborg.se och norrmän lär väl se den här kedjan på fler platser än vi har den i Sverige, misstänker jag?
omega24v2006-10-09 20:09:41
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Daniel.L

jag har en likadan och är mycket nöjd, men kroken får byggas om så den kan rotera.

en kanonkran för dom pengarna har inte sett än billigare någonstanssmiley14.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

FYYYYRA PORTAR OCH LIFT OOOOOOOHH. cato du verkar ha alla skruvares dröm om jag hadde det garaget skulle jag inte behöva någonstans att bo, vore helt onödigt eftersom jag jämt skulle gå och mysa i verkstan så fort jag hadde tid till detsmiley17.gifsmiley17.gifsmiley17.gifsmiley29.gifsmiley17.gif mvh hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYYYYRA PORTAR OCH LIFT OOOOOOOHH. cato du verkar ha alla skruvares dröm om jag hadde det garaget skulle jag inte behöva någonstans att bo' date=' vore helt onödigt eftersom jag jämt skulle gå och mysa i verkstan så fort jag hadde tid till det[img']http://www.terrangbil.net/%5Fforum/smileys/smiley17.gif" height="17" width="17" align="absmiddle" alt="Tongue" />smiley17.gifsmiley17.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 13 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...